Mona Sahlin

Mona har en arrogans och en högfärdig attityd som får många hardcore-borgare att likna trädkramarkommunister.
För mej som vänsterpartist tror jag det är bra eftersom förhoppningsvis fler vänsterväljare då går över till V.
För sossarna ser jag bara att det kan sluta på två sätt; antingen inser dom vartåt det bär vägen och överger den låtsasborgerliga politiken, eller så försvinner deras väljarstöd.
Det kommer nog inte gå så bra för sverige med Mona som statsminister... :gnissla

Mona har en arrogans och en högfärdig attityd som får många hardcore-borgare att likna trädkramarkommunister.
För mej som vänsterpartist tror jag det är bra eftersom förhoppningsvis fler vänsterväljare då går över till V.
För sossarna ser jag bara att det kan sluta på två sätt; antingen inser dom vartåt det bär vägen och överger den låtsasborgerliga politiken, eller så försvinner deras väljarstöd.
Det kommer nog inte gå så bra för sverige med Mona som statsminister... :gnissla
Se där, en kommunist. Grattis. Fantastiskt fin ideologi du röstar på.

Mona tränar på mitt gym :rofl

jag ska fota henne nästa gång, aftonbladet betalar säkert bra :tungan

Helt rätt !! Därför skall inte Mona sitta som statsminister för då kan man lika gärna låta borgarna fortsätta sin nedmontering/utförsäljning av sverige !:zpy
på Mona .Hon har nog varit på mångas näthinna när de skulle rösta !

Den nedmonteringen har redan sossarna utfört!!
Exempelvis den "nya" arbetstidslagen, den är nästan identisk med den gamla svenska som alla företag har haft att rätta sig efter under många år. Den stora skillnaden är att landstingen inte längre kan få dispans (dvs staten måste följa samma lag som de krävt att andra ska följa).
Då visar det sig plötsligt att det inte finns personal så det räcker till.
Svensk sjukvård låg i topp under mitten av 70-talet, ska jag bli sjuk nu så hoppas jag att jag blir det under semester i något annat land.

Angående Kommunism, skitbra, titta på de länder som haft/har kommunistiskt styre typ Kina, Ryssland, Nordkorea, Kuba. Så vill vi naturligtvis ha det här också!

Undrar vad som får en person att rösta på V och sen mena det med?
Det har jag aldrig riktigt förstått, kan inte du upplysa mig?

Mona kommer aldrig att nå SMposten, tidningarna måste ju sälja fattar ni väl.

Jag förstår inte det här väldiga intresset av en förklaring till varför någon röstar på vpk, det kan vara allt från avundsjuka, alkoholism eller andra personliga tillkortakommanden. Fråga närmsta jeansjackealkis varför han röstade på Lars Werner sist han behagade bry sig om sina medborgerliga rättigheter, ni får nog ett lika givande och uttömmande svar.

Se där, en kommunist. Grattis. Fantastiskt fin ideologi du röstar på.
Jag hänger här bara för att åsiktsregistrera dej.
Undrar vad som får en person att rösta på V och sen mena det med?
Det har jag aldrig riktigt förstått, kan inte du upplysa mig?
Den attityd du uppvisar i dina inlägg får mej tro det skulle ta ganska lång tid att förklara en sådan sak här i tråden. Jag förklarar gärna i chatten nån gång.

Wunder skrev:
Det kommer nog inte gå så bra för sverige med Mona som statsminister...
Jag tror bara det blir en marginell flykt från S till VPK.
Chansen är nog större att de väljer ett mittenparti.

Hur som helst skulle det vara perfekt om de valde in Mona som partiledare.
Om hon nu mot alla odds skulle klara sig 3,5år så kommer hon i alla fall aldrig bli stadsminister. :tummenupp

Jag hänger här bara för att åsiktsregistrera dej.Den attityd du uppvisar i dina inlägg får mej tro det skulle ta ganska lång tid att förklara en sådan sak här i tråden. Jag förklarar gärna i chatten nån gång.

:D Riktigt kul för att komma från vänster..

Häftig med egen gym :D
Haha ja, spela lite sådär kaxig kille... nejmen hur tusan säger man då :D worldclass nacka, jag tränar där = på mitt gym :va kanske samma sak med alla fuckon som säger "vi vann" om sverige vinne guld i nåt.. vafan det är ju DOM som vann, inte vi....

nåja :rolleyes:

Jag hänger här bara för att åsiktsregistrera dej.Den attityd du uppvisar i dina inlägg får mej tro det skulle ta ganska lång tid att förklara en sådan sak här i tråden. Jag förklarar gärna i chatten nån gång.

Tänk att man alltid måste sitta i en sluten cirkel och tala med varandra ömsint och högaktningsfullt och se bortom all förnuft och sans för att förstå en V-aktivist.

Är det så att du varit långtidsarbetslös? Endast spekulationer :näsblod

Om Nuder har utstrålning som en godsvagn, har väl Sahlin karisma som ett kylskåp... vitt... utan lull-lull... med frysfack, inte frys och kylskåp i ett... från 1987...

Men visst, vill soosarna välja ett kylskåp till partiledare, kör hårt. För även om Wunder har rätt, vissa kommer att gå till (v), tror jag fler kommer att vandra över gränsen till "The Dark (blue) Side". För att i och med bl.a Ohlys smarta drag att säga att han står för att han är kommunist har han valt att avskärma väldigt många "seriösa vänsterväljare". Nä, jag tror att (mp) kommer att tjäna mer på Sahlin som partiledare för (s) än vad (v) gör. För även om det råder en viss dubbelmoral även bland miljöpartister (Peter Eriksson var den som hade den minst miljövänliga bilen sist jag såg en kartläggning), så priotiterar nog väljarna konstigheter i vårt klimat såsom denna vinter, framför de stackars proletärerna och Marx funderingar

Last edited:
Kommunism och socialdemokrati = så nära varandra dom kan vara utan att vara samma sak. :rolleyes:

Vissa av er skulle tjäna en hel del på att öppna en bok nån gång varje år. Det skrämmande är att ni får rösta också.....sanslöst. :huvet.

Verkar ju vara trendigt att dra in gammal skåpmat i politiken det här året..så läs på lite om tex Calle Bildht och återkom sedan....inte direkt snövit han heller.

Inte för att jag skulle rösta på Mona.

Underbart, stödet för Mona ökar.
:rofl

Nu visade de ännu ett klipp när hon sitter och tjurar. :mad:

Tänk att man alltid måste sitta i en sluten cirkel och tala med varandra ömsint och högaktningsfullt och se bortom all förnuft och sans för att förstå en V-aktivist.

Är det så att du varit långtidsarbetslös? Endast spekulationer :näsblod
Ja det är ju en stor nackdel för oss vänsterpatrask; vi brukar inte vilja sammanfatta våra åsikter i korta slagkraftiga formuleringar av typen "Ut med packet!"...

Och jag skulle ändå jättegärna sitta i en sluten cirkel med dej där vi ömsint och högaktningsfullt kunde diskutera vår respektive livssyn på ett lite högre plan. Förhoppningsvis slipper du se bortom allt förnuft och sans för att förstå mej. Jag vill även veta vad som format din kaxiga och hårda attityd, förmodligen finns en riktigt trevlig person nånstans där inne. :pannkyss

Och jag har aldrig varit långtidsarbetslös.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!