Modifieringar XT660 X/R

Kanske inte om du kan ansluta 12v om du kommer åt?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Har försökt att ta av plasten på ena sidan och jag vet vart kabeln sitter, men kommer inte åt där jag kan prova med 12v tyvärr. Sitter så jäkligt till.
 
Just ja undrar om den inte sitter bakom tanken med de andra kablarna :/

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Precis, känner inte för att riva isär det.. Det får vara så helt enkelt, jag accepterar detta :D
 
Planerar att ta en sväng till Norge framåt sommaren och tänkte byta drivpaket innan dess. Har tidigare funderat på att köra med 14 kugg fram (har även R-hjul till min X och känner att man vill dreva ner en smula) men det var innan det planerades någon långresa. Har ni någon idé om det funkar att köra så eller om det är bättre att köra originaldrevning? Tror dock inte att vi kommer att köra fortare än laglig hastighet.
 
Jag skulle inte köra 14 i fram. Fundera om du kanske om det går att köra kansle 16 i fram alt kör 15 och ett mindre drev i bak så får du ner varvet.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Same shit, funkar inte innerslang längre?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Hur länge brukar hjul- resp. drevhållarlager hålla? Ifall jag ska byta i förebyggande syfte innan tidigare nämnda Norgeresa. Hojen har precis passerat 2000 mil så det blir en ventilkoll iaf.
 
Är hjullagren bra så låt vara. Känner du minsta glapp i drevhållaren så byt! Btw det lagret finns på swedol att köpa alt annat annat ställe.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Same shit, funkar inte innerslang längre?

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Har inte slängt i någon slang än utan tänkte beställa hem nya kuddar.
Hojen har rullat 2500 mil nu så det känns som att det är dags att byta dom :)

Cykelslang får bli nästa gång :)

//GG
 
Planerar att ta en sväng till Norge framåt sommaren och tänkte byta drivpaket innan dess. Har tidigare funderat på att köra med 14 kugg fram (har även R-hjul till min X och känner att man vill dreva ner en smula) men det var innan det planerades någon långresa. Har ni någon idé om det funkar att köra så eller om det är bättre att köra originaldrevning? Tror dock inte att vi kommer att köra fortare än laglig hastighet.

Jag planerar också en svänng dit i juli och tänker köra originaldrevat men med bullerburkarna på, för då finns det ork även på femman i 80. Körde med sådan drevning i Finland tidigare men hade dumt nog satt på originaldämparna. Orka ingenting under 100 men väl hemma testades med de andra dämparna och det blev en jädra skillnad. Å dreva upp kanske går med originalmotorn men tänk på att det är rätt branta uppförsbackar och dessutom dyra böter för fartöverträdelser.
 
Jag planerar också en svänng dit i juli och tänker köra originaldrevat men med bullerburkarna på, för då finns det ork även på femman i 80. Körde med sådan drevning i Finland tidigare men hade dumt nog satt på originaldämparna. Orka ingenting under 100 men väl hemma testades med de andra dämparna och det blev en jädra skillnad. Å dreva upp kanske går med originalmotorn men tänk på att det är rätt branta uppförsbackar och dessutom dyra böter för fartöverträdelser.

Låter skumt att den inte orkar. Jag tycker det varvar på som satan i 100 blås med orginaldrevning. Jag upplever min som mer vibrationsfri med orginalburkarna, vilket kan va nice på långtur.
 
Låter skumt att den inte orkar. Jag tycker det varvar på som satan i 100 blås med orginaldrevning. Jag upplever min som mer vibrationsfri med orginalburkarna, vilket kan va nice på långtur.

Mja....Det kan ju bero på nån sorts mappning. Den blir väl kvävd, eller får förstoppning kanske. Kör ju skogs å grusväg normalt med drevning 14-48, å då finns kraft ifrån botten så det räcker. Går nog bra i Norge med org.drev.
 
Tänkte köpa nytt framdäck till min XT660X. Har ni tips på framdäck med bra grepp?
Jag kommer nog inte köra så överdrivet mycket så jag kan ta ett däck med bättre grepp över livslängd.
Gissar 200-400 mil på en säsong, om ens det.
 
Om han prioriterar grepp över livslängd är SP4 inte det bästa valet. Hade det varit tvärt om däremot vore det klockrent
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top