Modifieringar XT660 X/R

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Vet ni någon som är ute efter en xt660x så ska jag sälja min och skaffa bobber istället.
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
ee0c9f658baa666bf73387fc67a3b00f.jpg

Hej på er!
Någon som har hört något om denna?
En polare som också kör xt660r undrar :)

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Såklart slå till värsta modden!! ;)

Hmmm känns väldigt skumt med så mkt ökning för så mkt pengar. Sök på google om någon mer känner till. Tror det fanns någon liknande PC3/5 ute som hette Nitro men känner inte till någon som har sådan inte ens på xt660.com

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Ska byta lite grejer till vattenpumpen eftersom ett läckage uppstått. Detta innebär att jag behöver tömma kylaren.
Nu till frågan.
Vad ska man använda för glykol?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ska byta lite grejer till vattenpumpen eftersom ett läckage uppstått. Detta innebär att jag behöver tömma kylaren.
Nu till frågan.
Vad ska man använda för glykol?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vad den har för färg är mindre relevant.
Vill minnas att det är etylenbaserad kylarglykol, kontrollera verkstadsmanualen.
Biltema har färdigblandad. Motul har en lite dyrare koncentrerad. Jag körde Biltemas, bytte vartannat år.
 

jonteandersson

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2013
Ort
Enskede
Hoj
Yamaha XT660R -08
Är nybliven XT660R-ägare och tänkte dra iväg på en långtur till sommaren. Vill höra med folk här inne om någon sitter på och vill bli av med:

-Låg sadel och/eller lowering links
-Riktiga handskydd
-Hög vindruta
-Avgassystem 2-1.
-Pakethållare och/eller packbox.

Jag kommer eventuellt sälja av schyssta GPR-slipons och ett originalstyre inom snar framtid.

Vid intresse eller om ni har något av ovanstående, är det nog enklast om ni slänger iväg ett mail med bilder och vad ni vill ha för grejerna till hit_machine@hotmail.com

Väl mött, kamrater!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Är nybliven XT660R-ägare och tänkte dra iväg på en långtur till sommaren. Vill höra med folk här inne om någon sitter på och vill bli av med:

-Låg sadel och/eller lowering links
-Riktiga handskydd
-Hög vindruta
-Avgassystem 2-1.
-Pakethållare och/eller packbox.

Jag kommer eventuellt sälja av schyssta GPR-slipons och ett originalstyre inom snar framtid.

Vid intresse eller om ni har något av ovanstående, är det nog enklast om ni slänger iväg ett mail med bilder och vad ni vill ha för grejerna till hit_machine@hotmail.com

Väl mött, kamrater!

Lowering links köpte jag på ebay för 240:-. Skulle sänka 30 mm , men sänkte väldigt mycket. Orginal "hundben" är ca cc 83 mm , mina ebay links ca 110 mm. Jag ska nu tillverka egna på ca 95 mm , Borr 16 mm.
Handtagsskydd finns utmärkta på Biltema för 259:- riksdaler.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lowering links köpte jag på ebay för 240:-. Skulle sänka 30 mm , men sänkte väldigt mycket. Orginal "hundben" är ca cc 83 mm , mina ebay links ca 110 mm. Jag ska nu tillverka egna på ca 95 mm , Borr 16 mm.
Handtagsskydd finns utmärkta på Biltema för 259:- riksdaler.
När skaffade du XT? :)

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aha och fotar fortfarande?
En X eller R?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Något mycket märkligt har hänt. Vid besiktning i dag upptäcktes att ramen på båda sidor, straxt ovanför fotpinnarna, har spruckit. Hela vägen på vänster sida, och halvt igenom på höger sida.

Behöver svetsas, och kommer då passera en ombesiktning (enl. besiktningsmannen i Vällingby). I övrigt inga anmärkningar på hojen. Var i dag inne på MC-varuhuset för att se om säljare eller verkstad hört talas om andra spruckna ramar på XT660. Vilket dom inte hade. Verkar iaf vara spännings-/utmattningssprickor.

Då jag inte kan svetsa, och inte har något garage att hålla till och mecka i, tänker jag därför avyttra hojen. Antingen i delar, eller som reservdelshoj. Eller för återställande till körbart/besiktningsbart skick, för den händige och svetskunnige.

Är en 2008 som gått 7800 mil. Progressiva fjädrar fram, fullt justerbar Wilbers bakdämpare. LeoVince X3 slipon. Höjd sadel. Hasplåt. Centralstöd. OTR hasplåt. H&B motorbågar. Styrhöjare. Allt väl andvänt :tummenupp.

Skicka ett pm om intresse finns för någon variant ovan.

XT spricka 160614 021.jpg

XT spricka 160614 027.jpg

XT spricka 160614 037.jpg

XT spricka 160614 041.jpg
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Något mycket märkligt har hänt. Vid besiktning i dag upptäcktes att ramen på båda sidor, straxt ovanför fotpinnarna, har spruckit. Hela vägen på vänster sida, och halvt igenom på höger sida.

Behöver svetsas, och kommer då passera en ombesiktning (enl. besiktningsmannen i Vällingby). I övrigt inga anmärkningar på hojen. Var i dag inne på MC-varuhuset för att se om säljare eller verkstad hört talas om andra spruckna ramar på XT660. Vilket dom inte hade. Verkar iaf vara spännings-/utmattningssprickor.

Då jag inte kan svetsa, och inte har något garage att hålla till och mecka i, tänker jag därför avyttra hojen. Antingen i delar, eller som reservdelshoj. Eller för återställande till körbart/besiktningsbart skick, för den händige och svetskunnige.

Är en 2008 som gått 7800 mil. Progressiva fjädrar fram, fullt justerbar Wilbers bakdämpare. LeoVince X3 slipon. Höjd sadel. Hasplåt. Centralstöd. OTR hasplåt. H&B motorbågar. Styrhöjare. Allt väl andvänt :tummenupp.

Skicka ett pm om intresse finns för någon variant ovan.
Snöpligt slut på ett långt förhållande. Hur länge har du ägt hojen, och har du tänkt på någon efterträdare?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Eller något helt annat. Med mer än en cylinder. Fast ganska liten och nätt. Och med upprätt sittställning. Förslag?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top