Modifieringar XT660 X/R

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ha ha sent ute de försvann snabbt när jag lade ut dem på blocket. Haka på till Adv days så hjäkper jag dig att byta däck där blink blink ;)

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Vad puttrar du på numera? Jag behöver guidas runt på lite nya spår på norra sidan. Kan man boka en privattur? :)

XTn såldes efter lång och trogen tjänst då den helt enkelt blev överflödig. Sjukt nöjd med min väldigt ompysslade WR, nu vänder man inte ens när traktorsspåret blir till stenröse.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hade hoppats på att säga att jag kör mycket men icke så. En handledsskada har satt stopp för det mesta. En nypimpad XT660 står i ett hörn och väntar på att matte ska busa med denne. Har t.o.m sålt enduron då jag inte vet när nästa operation blir av. Varför kanske Adv days är att mina planer för Marocco skiter sig ang handen annars i dagsläget blir det inte mkt puttrande :(

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Sörens trist Gnutten. Hoppas att du blir bra i handleden snart :(

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 

shlaimon

Ny medlem
Gick med
18 May 2016
Ort
Jönköping
Hoj
XT660R 05
hej alla xt lovahs,
var o besiktade min xt660r igår och fick underkänt, bakbroms "retarded", bromsoket glappar rätt mycket har kollat på sprängskissen om det saknas något blir inget visare...:huvet:huvet
og.png

ska det sitta en plastplugg här? det är vad besiktningsmannen påstod
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om du tittar på nr9 så finns den både på den detaljen som du har pilen på men även på oket. Hur långt hade din gått? Antingen har pinnen blivit sliten eller så har hålet oinnen glider i blivit för stort. Dessa glapp har jag sett för det mesta på cross/enduro med minimal underhåll som följd.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

liondub

Ny medlem
Gick med
20 May 2016
Ort
Gävle
Hoj
2007, yamaha xt 660r
Hej.
Som newbee kanske jag fuckar upp genom att lägga en köpesannons här, skäll i så fall. Hur som helst; ny på detta forum, lite tekniktrött och så men hoppas detta inlägg funkar. Kör XT 660r från 2007, fin hoj som gått en del men känns fortfarande potent. Letar efter ett effektsystem, helst ett 2 till 1 (Metal mule?) men intresserad av det mesta som ger lite effekt och låter lite mer än original. :)
 
Last edited:

liondub

Ny medlem
Gick med
20 May 2016
Ort
Gävle
Hoj
2007, yamaha xt 660r
Tack för tipsen Gnutten! Men, kan det finnas någon här på forumet som säljer begagnat kanske?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

shlaimon

Ny medlem
Gick med
18 May 2016
Ort
Jönköping
Hoj
XT660R 05
Om du tittar på nr9 så finns den både på den detaljen som du har pilen på men även på oket. Hur långt hade din gått? Antingen har pinnen blivit sliten eller så har hålet oinnen glider i blivit för stort. Dessa glapp har jag sett för det mesta på cross/enduro med minimal underhåll som följd.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

mycket möjligt att den är sliten hojjen har gått ca 3500mil , tack för input!

Köpte mig nyss en skitfin -09, men varför just en -09? Såklart för att det är enda årsmodellen med den rätta färgen - röd/vit! ;)

Idag blev jag, som trodde jag visste allt, dock lite förvånad när jag fick syn på den här annonsen:
View attachment 430566
https://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_XT660R_med_kompl_utrustning_f_langtur_67056937.htm?sa=1

Har killen glömt vilken årsmodell det är, eller har den röd/vita tillverkats under fler år? :va

ser inte original ut då varken dekaler eller färgen vid lyktan stämmer med 2009 eller 2011, enligt länken gnutten skickade
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
ser inte original ut då varken dekaler eller färgen vid lyktan stämmer med 2009 eller 2011, enligt länken gnutten skickade

Du har öga för detaljer! Men visst, den ser ju fel ut när jag jämför med bilder på min. Ska mejla och se vad jag får för svar.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

ser inte original ut då varken dekaler eller färgen vid lyktan stämmer med 2009 eller 2011, enligt länken gnutten skickade

Mejlade killen igår:
"Hej!
Är det verkligen en -11? Vad jag vet är det bara -09:eek:rna som var
röd-vita. Men din hoj saknar en del dekaler och har fel färg vid
strålkastaren. Hur kommer det sig?"

Fick svar idag:
"Hej!

Jaja, klart det är. Föregående ägaren lackade om den innan han bytte in den på Yamaha i Helsingborg, där jag köpte den ifrån. Dessutom är hela framgaffeln ny efter ett stöldförsök. Gjordes på Yamaha i Hbg."


Tja, så låg det alltså till.

- - -
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon som har erfarenhet av det här 2 till 1-systemet? Verkar ju billigt i förhållande till annat, men det kan ju ha samband med passform och kvalitet.

http://www.ebay.com/itm/Dominator-E...ash=item2c78cf84b8:g:6XAAAOSwoBtW3uL3&vxp=mtr

:)

Damn vad konstig dragning av krökarna varför det?? Men är det bättre passform på denna jämfört med Metal Mule så är det värt en chansning då priset är lågt!

Jämför här med OTR som jag har är mkt bättre flöde i!!!
2emfztl.jpg
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Btw nu så känner jag mig färdig med min, har inte monterat på motardfälgarna men same shit .
Vågen hamnade på 165kg inkl full tank och nu har jag inte något as till hasplåt jämfört med tidigare. Är riktigt nöjd med stuket, bara ett par passagerarhandtag saknas nu.

10z4q4m.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top