Modifieringar XT660 X/R

Kunde du köpa XT så kan du nog slinka in ett par hjul i hushållsbudgeten.
 
Finns egentligen ingen större anledning att köpa en nyare XTX än 07, det är då de sista större uppdateringarna gjordes. Så en äldre hoj med låga mil kan faktist vara ett bättre köp än en 2010+ för dyrare peng.

Komfort? Ja jag har då iallafall överlevt 70mil körning under en dag utan större krämpor.
Vibrerar gör den endel, du lär känna skillnad mot din nuvarande. Men inte så det stör nämnvärt.
Högvarvig är den inte heller.
Låter rätt trist original men det gäller ju inte bara XT.

I övrigt billig att äga, köra och serva. Långa serviceintervaller gämtemot andra stånkor.

Höjning bak, höjning av styre och distanser i framgaffeln så tror jag du kommer kunna trivas rätt fint på xtn.

Tack! Det låter ju alldeles ypperligt. Det där med långa serviceintervaller och låga servicekostnader ringer fint i öronen. :) Och tack för tipset angående uppdateringen vid 07. då siktar jag på en 08-09, så barnsjukdomarna är upptäckta och åtgärdade.

Nu börjar bara den tråkiga väntan på rätt objekt på blocket. =)

Edit: Är det något mer än hjulen som skiljer X:en från R:en?
 
Last edited:
Xen har alu sving, brantare vinkel på framgaffeln, rejälare frambroms och smäckrare plast än R.

Vad man sen väljer är väl helt upp till vad hojen ska användas till, men personligen hade jag satsat på en R i dagsläget. Även om Xen ser bra mycket bättre ut.

Jag har ju en X som jag kör R däck/fälgar på för det mesta och upplever den som mycket mer allsidig i "R" kostym. Stabilare efter landsväg, ungefär lika bra i stadskörning och mycket bättre på grus. Enda nackdelen är väl att Rens frambroms är urusel i gämförelse med X.

Men vist, det är alltid lika kul att montera tillbaka Retard hjulen och köra lite gatbus :rock
Tusen tack, då landar det på en X för min del. :) Tack för info.
 
Rinner soppan ur tanken om man lossar anslutningen? Skulle behöva lyfta av tanken och vill helst inte slanga ur först...
 
Oh, snabbt! Då kör jag på det i morrn och håller dig personligt ansvarig! ;)
Har haft loss det förut men då med tom tank.
 
Ha ha ha hur du lossar kopplingen är upp till dig. Lite knölig att ta bort men var försiktig.
 
Ok :)

Har som sagt haft loss det förut.
IMG_20140320_201739.jpg

Slänger in en idolbild på hojen också.
XT660X in the woods.jpg
 
Tack till Aidantausta här på forumet för sin egenhändigt tillverkade KEV fuelmod, funkar mkt bra på min -10,
ryckningarna i låg hastighet är i stort sett helt borta (har slut ryckutjämnare och kass drivlina).
Tack Aidantausta för snabb leverans och bra service !:tummenupp
 
Fuel mod. Det fetar på över hela registret? Är det nån som har koll på soppa förbrukningen efter mod?
 
En fråga till er som kan mer om xt än mig :)

Jag funderar på en touringruta till min som jag kan ha på när jag pendlar till och från jobbet med den.
För i 100km/t är den inte så rolig.

//GG
 
En fråga till er som kan mer om xt än mig :)

Jag funderar på en touringruta till min som jag kan ha på när jag pendlar till och från jobbet med den.
För i 100km/t är den inte så rolig.

//GG


Jag har en Yamaha original högruta. Har inte testat den själv men föregående ägare var då nöjd :-)
 
Kört en del transportsträckor med Yamahas touringruta. Fungerar bra, samt ser ej ut som en snöskyffel. Tycker lill-rutan som sitter original på R duger även för längre körning.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top