Modifieringar XT660 X/R

är det för att det slits mer då tänker du? vill få upp hojen lättare på bakhjulet =) ettan blir det så hetsigt på, vill få upp den på 2an-3an

Japp sliter en hel del på svingskyddet. Hade inga problem m att få upp min på 2:an, 3:an ville jag inte bemöda mig att prova då hojen är skit framtung. Be en duktig dynokille ställa in hojen inte en sådan som kör fullgas varvningar.
 
Blev också tvungen att tillverka en ny regplåthållare då den gamla... ja låt oss säga att den fick sätta livet till.
En skylthållare från Biltema som jag byte ut lyktan på mot OTRs bakljus (passar bolton) blev riktigt slimmad och fin. Fick däremot ta fram varmluftspistolen och vinkla ner skylthållaren lite då man annars enbart visat skylten till Luftfartsverket.

View attachment 407015

Tack, äntligen en bra röv-guide med lättillgängliga delar.
Vad är det för blinkers?
 
Tack för svar, nja ettan får man upp den lätt på men sen är det svårt att hålla den kvar utan att den går ner igen, tvåan funkar att koppla ibland och det går längre men är som sagt svårare att få upp, trean funkar inte alls =)
 
10409737_10153143421116664_6756149287461161131_n.jpg bytte till original ändå eftersom det var det jag hade hemma, känns som att det var i tid iaf :yoparty har inte slängt på kedjan än, måste kapa några länkar, nu undrar jag hur många länkar det är på orig-drev? är det 110?
 
Vilken variant av höjningssats blev det? Jag förstår inte skillnaden mellan de som man får papper till och de man inte får det till, mer än prislappen då.

Själv har jag iaf bytt batteriet till slut, det gamla tog inte laddning nu när jag plockade ur den (12.6V, gick rakt upp till över 14V när jag kopplade på laddaren).

Och så fick syrran åka XT hem till sitt studentfirande.
 
Angående utväxling så tycker jag att 15-47 är "The sweet spot"
Jag kör en hel del mindre väg/stig och med 15-45 tycker jag att jag aldrig har någon växel att åka på, antingen varvar det eller så hackar det.
Med 15-47 så ligger växlarna rätt för mig (knepigt att två taggar gör skillnad, men det gör det).

Jag kör aldrig särskilt fort, håller mig ifrån de stora vägarna med XT'n, om jag behöver köra stora vägar så har jag en bättre hoj till det.
 
Vilken variant av höjningssats blev det? Jag förstår inte skillnaden mellan de som man får papper till och de man inte får det till, mer än prislappen då.

Själv har jag iaf bytt batteriet till slut, det gamla tog inte laddning nu när jag plockade ur den (12.6V, gick rakt upp till över 14V när jag kopplade på laddaren).

Och så fick syrran åka XT hem till sitt studentfirande.

För tyska marknaden så kräver de godkännande
 
Ah, då kan man slå till på den billigare när man får tummen ur och gör sin OTR-beställning.
 
K1322: Det har jag inte ens tänkt på, måste tacka för påminnelsen. Får köpa någon liten klister reflex och sätta på regplåten vars skattemärke tidigare satt.

Enda anledningen till att jag egentligen höjde min bak var för att kompensera för det större framhjulet på 21" gämtemot xtxens tidigare 17". Märker dock ingen större skillnad i körning annat än att man får sträcka sig lite mer vid stillastående och foten i backen.
Stödet behöver man inte göra något åt.
Köpte billiga modellen utan TUV intyg i och med att jag hursomhelst måste återställa den till motard vid besiktning.

Vid besiktning brukar det fungera. Däremot kan du fortfarande få böter för att den sitter på regplåten.
Hur är det med avstånd på blinkers? Minst 18 cm ska det vara.

Tänkte ta och bygga om min röv i sommar också.
Alternativt med samma prylar som dig, eller med samma som på http://www.xt660.com/showthread.php?t=20723
 
Ang blinkers
24cm i fram
18cm i bak

Kolla ang hjuldimension, nya regler ang ändring av hjuldimensioner mm. Svårt att hitta på transportstyrelsen men underlättar ombyggnation t.ex gaffel hjul mm
 
En bekant köpte fotpinnar till sin gamla XTZ600 från en kille i Tjeckien via ADVrider. Rostfritt stål, riktigt bra finish och är mycket nöjd. Han gör dem själv. Såg dem för någon vecka sedan, nu vill ha likadana och ersätta de asiatiska järnklumparna jag har idag. Han har ej tillverkat några till XT660R/X ännu, men har fått mått. Jag ska få ritningen och kontrollmäta för att se att det verkar stämma.

Information:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=879707
http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=63&t=867

Kostar 70€ inkl frakt (inom EU, ingen risk för tull/moms). Någon fler som är intresserad att lägga beställning, så kanske priset kan justeras lite?

BrettHannaP1000555_zps8d487c3a.jpg

ORT har en modell som kostar 78,9€ + frakt, men den är ej i rostfritt stål.
http://www.off-the-road.de/en/XT-66...html?listtype=search&searchparam=OTR-FR-12603
 
Intresserad men vill ha längre pinnar!
Hur långa och breda är dessa?

De jag hade till XT660 passar även min TT600RE 2004 men även min väns XT600 från 1994.
 
Intresserad men vill ha längre pinnar!
Hur långa och breda är dessa?

De jag hade till XT660 passar även min TT600RE 2004 men även min väns XT600 från 1994.

Det finns tre uppsättningar i rostfritt stål för XT660R/Z klara.
http://s155.photobucket.com/user/bosley1980/media/XT/WP_20140619_002_zpsc5bfc123.jpg.html

Fick bara ner priset med ~3€ styck vid köp av fler, då fraktkostnaden gick upp.

Han har även för TT600:
http://s155.photobucket.com/user/bosley1980/library/TT?sort=3&page=1
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top