Modifieringar XT660 X/R

Och så köper mina progressiva Wilbers framfjädrar för 600:- så får du lite bättre känsla i framgaffeln!!!!!
 
Har ställt frågan förut, och även i andra forum, men det verkar som om ingen kan svara på den. Här kommer den i alla fall en gång till :fakta :

Mina LeoVince X3 har ingen packning alls i sig. Ska det vara så?

Har kört hojen ca 3000 mil utan packning i dämparna. Förra ägaren (som körde ca 400 mil med hojen) bytte till dessa pipor direkt när han köpte hojen ny, från Yamahahandlare. Som jag har förstått det är det alltså en Yamahaverkstad som monterat piporna utan att packa dom. Rätt eller fel? Bör jag packa dom?
 
Någon som har koll på vad det är för millimeter på nyckeln till insexan på framhjulsbulten?
 
Har ställt frågan förut, och även i andra forum, men det verkar som om ingen kan svara på den. Här kommer den i alla fall en gång till :fakta :

Mina LeoVince X3 har ingen packning alls i sig. Ska det vara så?

Har kört hojen ca 3000 mil utan packning i dämparna. Förra ägaren (som körde ca 400 mil med hojen) bytte till dessa pipor direkt när han köpte hojen ny, från Yamahahandlare. Som jag har förstått det är det alltså en Yamahaverkstad som monterat piporna utan att packa dom. Rätt eller fel? Bör jag packa dom?

återförsäljaren packa aldrig själva. dämpare (vilket fabrikat det än är) ska vara färdiga och bli bara ditsatt.
vill säger att dina inte verkar har nån packning. om det ska vara så eller ej vet jag ej då jag aldrig har hållit på med de.
men om du vill kan du ju stoppa i nåt själv. då bli de ju tystare också (som du nog ville om jag kommer ihåg rätt)
 
ok, var lite klantig idag så nu kommer det en redig nybörjarfråga:
Plockade loss bakhjulet på min R (det gick smärtfritt) satte tillbaks axeln i navet och lutade sedan hjulet med drevsidan mot väggen medan jag plockade ihop verktygen. Nu finns det säkert ett gäng som kan gissa vad som hände, mycket riktigt, drevet halkade iväg längs axeln och alla kuddarna ramlade ur, har listat ut att de ska paras ihop liten med stor men nu till problemet: vilken ska ligga framför respektive bakom drevklackarna i färdriktningen?
 
Möjligen ger bilden lite vägledning.
 

Bifogat

  • kuddar.gif
    kuddar.gif
    50.5 KB · Visningar: 172
Ta och klipp en bit gammal cykelslang och lägg över kuddarna så att klackarna, från detalj nr 4 i Perjul´s bild, trycker ned slangen. Detta gör att du minskar glappet och ryckigheten i transmissionen. Sliter mindre på kuddarna oxå!!

SNC00255-1.jpgSNC00252-1.jpg
 
gött! ska jag göra, ska till Mascot i nässjö på lördag, tänkte plocka med mig lite nya bromsklossar hem, plockar nog upp en laddning nya kuddar också när jag ändå är där, de jag har sitter inte ihop parvis längre då de små "bryggorna" är bortnötta...
 
Biltema hade inte längre, de har haft men de lösa hylsor med insex de hade har utgått...?

Och jo att det borde finnas men VAR?

...och 1/2 tum är närmare 13 och glappar i 14 mm.
 
De finns på BILTEMA

http://biltema.se/sv/Sok/?quicksearchquery=1/2" hylsor&page=2

eller

SWEDOL

14 mm INSEXBITSHYLSA 1/2" kostar 40kr
 
Beställde lite nya prylar från off-the-road.de vart lite förvånad när jag öppnade och det låg Touratech prylar i kartongen :banana 20120222_190653.jpg
 
Biltema hade inte längre, de har haft men de lösa hylsor med insex de hade har utgått...?

Och jo att det borde finnas men VAR?

...och 1/2 tum är närmare 13 och glappar i 14 mm.

jag menade såklart insexbitshylsa 14mm med 1/2" fattning som passar på ett vanligt spärrskaft
tumstorlek på verktyg är för raggare och således inte något för de som pysslar med riktiga fordon...
 
Hur är det med effekten i dessa rackare? Räcker det till? Kör idag en Er 5.
Funderar nämnligen på en MT 03 och det ska tydligen vara samma motor.:yoparty
 
Hur är det med effekten i dessa rackare? Räcker det till? Kör idag en Er 5.
Funderar nämnligen på en MT 03 och det ska tydligen vara samma motor.:yoparty

Motorn är väll inge fartvidunder men den har bra vrid så den orkar mycket :) I en XT passar den, men jag har aldrig provat en MT-O3, men skulle tro det är en bra och rolig hoj att köra :) Skulle tro det är en bra uppgradering från ER-5:an :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top