Modifieringar XT660 X/R

nu äntligen va hojjen klar att hämta :tummenupp
känns skönt att ha någonting att åka på när sessongen börjar.
finns ju en hel del nyttig info i denna tråden :)
 
Ja då har man fått sig en liten premiärtur idag :D Blev lite slalom mellan snö å is på grusvägen (1km) innan jag kom ut på asfalt. +grader inatt så hoppas på torrare vägar å längre provtur :banana
 
är här någon som är duktig på att skicka mappar och så till pc3 ?
verkar ganska enkelt.
installera programmet.
ladda ner den mapp man vill ha
öppna mappen och skicka över till pc3

men sen finns en knapp "send table" vad menas med detta?

sen finns ju något program eller va det nu e, accel pump enable?
tror inte min engelska är tillräckligt bra för att begripa :näsblod
 
Last edited:
är här någon som är duktig på att skicka mappar och så till pc3 ?
verkar ganska enkelt.
installera programmet.
ladda ner den mapp man vill ha
öppna mappen och skicka över till pc3

men sen finns en knapp "send table" vad menas med detta?

sen finns ju något program eller va det nu e, accel pump enable?
tror inte min engelska är tillräckligt bra för att begripa :näsblod

Tja duktig??, men ett par ggr har man väl bytt mappar... Koppla in PCIII`n till laptop och starta hojen (gjorde jag iaf). Välj mapp och Send map!!
Send table har jag aldrig gjort...
Acc pumps modulen gör att mer soppa skickas in under en kortare tid, för att skapa en acc pump känsla.... har hört både och om den.
Skall bänka min på måndag och skall ställa dessa frågor till "experten"..

Vistt kan du prova med mappar från nätet och testa att ändra dem själv, MEN inget slår en optimering just för din hoj!! Varför snåla och inte få ut allt som finns att hämta?? Visst kostar det en slant men varför skaffar man en PCIII?? För att optimera hojen!!

Jaja jag skall iaf upp i bänk och jag återkommer om resultat!!

//cage
 
Tja duktig??, men ett par ggr har man väl bytt mappar... Koppla in PCIII`n till laptop och starta hojen (gjorde jag iaf). Välj mapp och Send map!!
Send table har jag aldrig gjort...
Acc pumps modulen gör att mer soppa skickas in under en kortare tid, för att skapa en acc pump känsla.... har hört både och om den.
Skall bänka min på måndag och skall ställa dessa frågor till "experten"..

Vistt kan du prova med mappar från nätet och testa att ändra dem själv, MEN inget slår en optimering just för din hoj!! Varför snåla och inte få ut allt som finns att hämta?? Visst kostar det en slant men varför skaffar man en PCIII?? För att optimera hojen!!

Jaja jag skall iaf upp i bänk och jag återkommer om resultat!!

//cage

jag tackar för svaret.
jag hittade en mapp som passade till det jag gjort på powercommanders hemsida o la in, funkade fint.
jo den ska bänkas senare, vill bara få på ALLA sakerna på den först :)
 
Hej alla!

Jag är en nybliven ägare till en XT660R.
Har precis monterat PC3,Steg1+2 filter samt LeoVince slip on.
Testade lite olika mappar på den lilla bit väg som var fri från snö och is:)
Den mapp som funkade bäst var "kev fuel map" som finns att tanka ner från XT660.com

Riktigt bra klös i denna maskin tycker jag,helt klart över förväntan.

Om det ändå kunde bli sommar:tuttar
 
Vi Ängelholmare la strax über 20 mil igår i 15 plusgrader och sol!

Man ska bo i Skåne... :tummenupp
 
vadå skåne? går ju att köra här uppe lika bra det med :D
körde ner till tyskland via danmark i tisdags. vart då 80mil och 65mil via trelleborg tillbaks.
tyvärr vart det dock inga mil nere i det varma tyskland då jag vurpade och behövde 3dager för att få ihop hojen igen. men kul vart det ändå.
 
Jaha då har man varit upp i bänk med XTRén. Min XTR är en -04 med ECU som slutar på -00 (dvs den "gamla ECU´n).

PCIII, K&N luftfilter och DNA2 filter, borttagen snorkel, GPR pipor och -1 främre drev är de maskinella ändringar jag gjort (än så länge)...

AF värdet sattes till 13,8 vid gaspådrag mindre än 20& och varvtal under 4000rpm. Detta för att den skall gå snålare vid "cruising". Annars är AF 13,2.

Kan bara meddela att en XTR med GPR pipor i ett litet rum med bromsbänk låter MYCKET !!

Resultatet blev 46,22hp och 58 Nm i vrid. Detta är ju faktiskt bara några siffror, beror helt på hur bänken är kalibrerad.

Hur som helst, jag e nöjd och skall väl ta en rejäl provsväng till helgen.

//cage
 

Bifogat

  • xtr.jpg
    xtr.jpg
    87 KB · Visningar: 144
Resultatet blev 46,22hp och 58 Nm i vrid. Detta är ju faktiskt bara några siffror, beror helt på hur bänken är kalibrerad.

Hur som helst, jag e nöjd och skall väl ta en rejäl provsväng till helgen.

//cage

Jag gillar denna grafen bättre...91 hk...
 

Bifogat

  • raptor800dyno.jpg
    raptor800dyno.jpg
    36.2 KB · Visningar: 154
vadå skåne? går ju att köra här uppe lika bra det med :D
körde ner till tyskland via danmark i tisdags. vart då 80mil och 65mil via trelleborg tillbaks.
tyvärr vart det dock inga mil nere i det varma tyskland då jag vurpade och behövde 3dager för att få ihop hojen igen. men kul vart det ändå.

Jäklar, vad hände och vilka skador blev det?
 
Last edited:
jag åkte på en väldig dåligt landsväg i tyskland. körde ca 85 (100 var tillåten) och måste har kommit på en kant eller nåt. mitt framhjul började wobblar som bara den så att jag slutligen inte kunde hålla styret längre och flög på vänstra sidan i ca 70km/tim

mina kläder vart dock riktig bra och tog nästan hela smällen. fick ett litet blåmärke och en pytte liten hjärnskakning.
kläderna är tyvärr helt slut och då vart det mesta inte ens 3veckor gammal .

för hojen gick det inte så bra heller. hela vänstra sidan är uppriven, all plast är paj,lampan trasigt,3veckor gamla magura styre böjd, växelpinnen och kopplingshandtaget böjd, ljusknapparna trasigt, tanken intryckt, vänstra avgassystem böjd inåt, gaffeln böjd sig inåt så att den stabbimetalen vart helt böjd samt skruvarna urryckt och otr padsen som satt på motorlocket bröts loss och all olja kom ur

som tur har man helförsäkring, uppskattad skada borde vara nånstans på 25000,- :(
 
jag åkte på en väldig dåligt landsväg i tyskland. körde ca 85 (100 var tillåten) och måste har kommit på en kant eller nåt. mitt framhjul började wobblar som bara den så att jag slutligen inte kunde hålla styret längre och flög på vänstra sidan i ca 70km/tim

mina kläder vart dock riktig bra och tog nästan hela smällen. fick ett litet blåmärke och en pytte liten hjärnskakning.
kläderna är tyvärr helt slut och då vart det mesta inte ens 3veckor gammal .

för hojen gick det inte så bra heller. hela vänstra sidan är uppriven, all plast är paj,lampan trasigt,3veckor gamla magura styre böjd, växelpinnen och kopplingshandtaget böjd, ljusknapparna trasigt, tanken intryckt, vänstra avgassystem böjd inåt, gaffeln böjd sig inåt så att den stabbimetalen vart helt böjd samt skruvarna urryckt och otr padsen som satt på motorlocket bröts loss och all olja kom ur

som tur har man helförsäkring, uppskattad skada borde vara nånstans på 25000,- :(

Fan vad trist. Hoppas allt ordnars sig.
 
Hjulpar för grusbus?

Är på jakt efter en XT660R men till mitt förtret så är utbudet begränsat (9 av 10 är 660X). Blir mao troligt att jag försöker hitta en 660X med rätt utrustning och sedan skaffa ett till hjulpar för gruskörning. Så till frågan: Var kan man köpa sig ett passande hjulpar som man kan byta till?

Passar R'ens fälgar rakt av givet att man byter bromsskiva fram? Finns det alternativ? (ngn som säljer rimligt prissatta nya?) Ngt annat man bör tänka på eller är det helt tokigt tänkt?

Tack på förhand!!
 
r hjulen passar inte rakt av då det är olika nav.
dessutom är det ju även en annan fjädring på r modellen.

prismässigt låter det inte heller så väldigt bra att köpa extra hjul då i alla fall nya hjul snabbt kosta 12tkr plus däck,skivor osv....

vill du har en r så letar hellre rätt på en r från början tycker jag
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top