Modifieringar XT660 X/R

huje

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Markaryd
Hoj
xt660x-04 såld.Gsxf 750-99
Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:
 

egal

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
örebro
Hoj
xt
Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:
jag fick 47,5hk-60.9 vrid på bakhjulet
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:

Kanon hoj att köra grus, men du bör skaffa dig grövre däck och hasplåten.
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
GPR Har jag inte hört, har själv dom på bilden och ljudet kommer du inte bli besviken på, lovar dig!

Mina heter Leo Vince X3, fick med tre olika insatser, dom har jag inte testat.:D

Hallå,

Vart köpte du dina dämpare?
Och vad fick du ge?

Jag hittar ingenstans där det står att man får med 3st olika dB-killers:va
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
jo,men vet ej hur jag lägger in den

Den vore jäkligt intressant att se, har du den scannad, lägg den i bildgalleriet (klicka på bilder och följ instruktionerna för att lägga upp)och länka hit.

Hallå,

Vart köpte du dina dämpare?
Och vad fick du ge?

Jag hittar ingenstans där det står att man får med 3st olika dB-killers:va

Mina köpte jag på bike i Trolhättan, tro jag gav runt 5K, men det var med rabatter pga att jag köpte dom i samband med hojen, prutade till mig presentkort när jag köpte hojen och fick 10% i butiken på tbh, så du hittar garanterat billigare, tex Arnold på Blocket

Ring honom för jag vet att han tar hem, han är även aktiv här på SH, vet dock inte hans "nick"
http://www.blocket.se/vi/10904017.htm?ca=16_s

Ang. insatser, det är med två påsar med en jäkla massa grejjer, insatser m.m, tom. gummistrutar att trycka i vid tvättning.
 
Last edited:

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
däckstryck xtx?

Hej, sitter på jobbet och har glömt av vilket däcktryck som rekomenderas i manualen för xtx, någon som har koll?

Mvh Mattias :confused:
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Hej, sitter på jobbet och har glömt av vilket däcktryck som rekomenderas i manualen för xtx, någon som har koll?

Mvh Mattias :confused:

0-90kg
Fram:210 kPa
Bak: 210 kPa

91-186kg
Fram: 220 kPa
Bak: 230 kPa

Gäller XT 660 X

XT 660 R Ska ha 200kPa fram och bak. Vid "last" 225 kPa bak.

Kommer stollarna på besiktningen att godkänna detta???



Mvh
cone

Besiktigade den gamla XT600´n med gammal GPR dämpare utan db killer förra sommaren och det var inga problem. Enligt mina öron lät den mer och hårdare än min nya, som har mera "muller"

enl. besiktningsmannen ska det inte vara några problem med dom dämparna som har perforerat rör och ull. Finns tydligen rör UTAN perforering... (hur mycke´ dämpar dom...
 
Last edited:

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
0-90kg
Fram:210 kPa
Bak: 210 kPa

91-186kg
Fram: 220 kPa
Bak: 230 kPa

Gäller XT 660 X

XT 660 R Ska ha 200kPa fram och bak. Vid "last" 225 kPa bak.



Besiktigade den gamla XT600´n med gammal GPR dämpare utan db killer förra sommaren och det var inga problem. Enligt mina öron lät den mer och hårdare än min nya, som har mera "muller"

enl. besiktningsmannen ska det inte vara några problem med dom dämparna som har perforerat rör och ull. Finns tydligen rör UTAN perforering... (hur mycke´ dämpar dom...

Då kanske man inte bör oroa sig så mycket om hojen låter "lite" då!:) :yoparty
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
He he kan det menas "inge bra bara skit alt jäkla skit"? :)


:tummenupp

Ja och typ FUCK IT !!

Då kanske man inte bör oroa sig så mycket om hojen låter "lite" då!:) :yoparty


Nej bara att rocka på!
Jag har mullriga GPR och är inte ett dugg orolig. :D
Möjligen ställer jag ner co´n lite, så minskar smällarna om dom skulle gny över det...
 
Last edited:

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?

Skulle tippa på en 4-7% ökning, men det är bara en gissning.
Från orginal och till det du gjort inräknat PC och bänkning bör man nog kunna förvänta sig en 10-15% ökning av effekt.
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?

Kände du någon skillnad när du satte dit K&N filtret? UNdrar nämligen för jag funderar på att beställa ett (har dessutom gpr pipor = helt rätt), så därför kan jag kanske fråga dig om detta?

Och till er andra som moddat era: kan ni gasa upp den på baken med tvåan (utan koppling alltså)? Om inte vad skulle krävas för detta, pc och bänk?

en av de bättre trådarna här på sporthoj:tummenupp
 

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
Kände du någon skillnad när du satte dit K&N filtret? UNdrar nämligen för jag funderar på att beställa ett (har dessutom gpr pipor = helt rätt), så därför kan jag kanske fråga dig om detta?

Vet faktiskt inte, grejjorna satt på när jag köpte den för någon månad sen. Men jag hoppas på lite mer pulver efter dynojetbänken, tycker den är lite svår att få upp på slangen. Men så är jag ingen talang direkt heller... :näsblod
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
Vet faktiskt inte, grejjorna satt på när jag köpte den för någon månad sen. Men jag hoppas på lite mer pulver efter dynojetbänken, tycker den är lite svår att få upp på slangen. Men så är jag ingen talang direkt heller... :näsblod

Kommer du att ha pc:n installerad när du bänkar den? tala gärna om vad den ger. Skulle vara kul om du kunde scanna bänkscemat lr nåt å lägga upp.

Man får ju upp den på tvåan om man kopplar men känns som att man inte vill vara alltför rå mot den, en polare kör ju ktm och då blir man ju lite avis när han drar upp den i lite högre hastigheter:tungan

bara att träna vidare, grymt kul hoj i alla fall. Ska bli kul att se vad din ger efter bänken:tummenupp
 

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
Kommer du att ha pc:n installerad när du bänkar den? tala gärna om vad den ger. Skulle vara kul om du kunde scanna bänkscemat lr nåt å lägga upp.

Japp, den skall på innan bänken och en scanning skall väl gå att ordna.

Man får ju upp den på tvåan om man kopplar men känns som att man inte vill vara alltför rå mot den, en polare kör ju ktm och då blir man ju lite avis när han drar upp den i lite högre hastigheter:tungan

Jag har ett mindre framdrev som åker på om det inte räcker med Pc och dynojet, sen har jag nog inte mycket mer att skylla på än mig själv om jag inte får upp den på tvåan. :nicka
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top