Modifieringar XT660 X/R

Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:
 
Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:
jag fick 47,5hk-60.9 vrid på bakhjulet
 
Hej!
Har idag en er6n men är grymt sugen på att byta till en xtx.
En av anledningarna är att jag tröttnat på att bara ligga och köra på landsväg, och det är bara kul om det går alldeles för fort.
Tänkte att med en xtx/r så blir det lungnare men ändå kul.
Har några funderingar dock hur är den på lite längre utflykter, tyckte att den var lite slö, yamaha center skulle ha runt 10000 för powercommander, slipon, luftburk, montering. Får man då en kul hoj med lite klös i eller tröttnar man?
Hur är det att köra grus med xtxen?

Övertyga mig!!:confused:

Kanon hoj att köra grus, men du bör skaffa dig grövre däck och hasplåten.
 
GPR Har jag inte hört, har själv dom på bilden och ljudet kommer du inte bli besviken på, lovar dig!

Mina heter Leo Vince X3, fick med tre olika insatser, dom har jag inte testat.:D

Hallå,

Vart köpte du dina dämpare?
Och vad fick du ge?

Jag hittar ingenstans där det står att man får med 3st olika dB-killers:va
 
jo,men vet ej hur jag lägger in den

Den vore jäkligt intressant att se, har du den scannad, lägg den i bildgalleriet (klicka på bilder och följ instruktionerna för att lägga upp)och länka hit.

Hallå,

Vart köpte du dina dämpare?
Och vad fick du ge?

Jag hittar ingenstans där det står att man får med 3st olika dB-killers:va

Mina köpte jag på bike i Trolhättan, tro jag gav runt 5K, men det var med rabatter pga att jag köpte dom i samband med hojen, prutade till mig presentkort när jag köpte hojen och fick 10% i butiken på tbh, så du hittar garanterat billigare, tex Arnold på Blocket

Ring honom för jag vet att han tar hem, han är även aktiv här på SH, vet dock inte hans "nick"
http://www.blocket.se/vi/10904017.htm?ca=16_s

Ang. insatser, det är med två påsar med en jäkla massa grejjer, insatser m.m, tom. gummistrutar att trycka i vid tvättning.
 
Last edited:
däckstryck xtx?

Hej, sitter på jobbet och har glömt av vilket däcktryck som rekomenderas i manualen för xtx, någon som har koll?

Mvh Mattias :confused:
 
Hej, sitter på jobbet och har glömt av vilket däcktryck som rekomenderas i manualen för xtx, någon som har koll?

Mvh Mattias :confused:

0-90kg
Fram:210 kPa
Bak: 210 kPa

91-186kg
Fram: 220 kPa
Bak: 230 kPa

Gäller XT 660 X

XT 660 R Ska ha 200kPa fram och bak. Vid "last" 225 kPa bak.

Kommer stollarna på besiktningen att godkänna detta???



Mvh
cone

Besiktigade den gamla XT600´n med gammal GPR dämpare utan db killer förra sommaren och det var inga problem. Enligt mina öron lät den mer och hårdare än min nya, som har mera "muller"

enl. besiktningsmannen ska det inte vara några problem med dom dämparna som har perforerat rör och ull. Finns tydligen rör UTAN perforering... (hur mycke´ dämpar dom...
 
Last edited:
0-90kg
Fram:210 kPa
Bak: 210 kPa

91-186kg
Fram: 220 kPa
Bak: 230 kPa

Gäller XT 660 X

XT 660 R Ska ha 200kPa fram och bak. Vid "last" 225 kPa bak.



Besiktigade den gamla XT600´n med gammal GPR dämpare utan db killer förra sommaren och det var inga problem. Enligt mina öron lät den mer och hårdare än min nya, som har mera "muller"

enl. besiktningsmannen ska det inte vara några problem med dom dämparna som har perforerat rör och ull. Finns tydligen rör UTAN perforering... (hur mycke´ dämpar dom...

Då kanske man inte bör oroa sig så mycket om hojen låter "lite" då!:) :yoparty
 
He he kan det menas "inge bra bara skit alt jäkla skit"? :)


:tummenupp

Ja och typ FUCK IT !!

Då kanske man inte bör oroa sig så mycket om hojen låter "lite" då!:) :yoparty


Nej bara att rocka på!
Jag har mullriga GPR och är inte ett dugg orolig. :D
Möjligen ställer jag ner co´n lite, så minskar smällarna om dom skulle gny över det...
 
Last edited:
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?
 
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?

Skulle tippa på en 4-7% ökning, men det är bara en gissning.
Från orginal och till det du gjort inräknat PC och bänkning bör man nog kunna förvänta sig en 10-15% ökning av effekt.
 
Tack XTrem för infon!

Hur mycket kan man förvänta sig av en PC och en körning i dynojetbänk egentligen? Jag har Gpr pipor och K&N filter nu. Får pc´n och bänkningen om 2 veckor. Marginell skillnad eller?

Kände du någon skillnad när du satte dit K&N filtret? UNdrar nämligen för jag funderar på att beställa ett (har dessutom gpr pipor = helt rätt), så därför kan jag kanske fråga dig om detta?

Och till er andra som moddat era: kan ni gasa upp den på baken med tvåan (utan koppling alltså)? Om inte vad skulle krävas för detta, pc och bänk?

en av de bättre trådarna här på sporthoj:tummenupp
 
Kände du någon skillnad när du satte dit K&N filtret? UNdrar nämligen för jag funderar på att beställa ett (har dessutom gpr pipor = helt rätt), så därför kan jag kanske fråga dig om detta?

Vet faktiskt inte, grejjorna satt på när jag köpte den för någon månad sen. Men jag hoppas på lite mer pulver efter dynojetbänken, tycker den är lite svår att få upp på slangen. Men så är jag ingen talang direkt heller... :näsblod
 
Vet faktiskt inte, grejjorna satt på när jag köpte den för någon månad sen. Men jag hoppas på lite mer pulver efter dynojetbänken, tycker den är lite svår att få upp på slangen. Men så är jag ingen talang direkt heller... :näsblod

Kommer du att ha pc:n installerad när du bänkar den? tala gärna om vad den ger. Skulle vara kul om du kunde scanna bänkscemat lr nåt å lägga upp.

Man får ju upp den på tvåan om man kopplar men känns som att man inte vill vara alltför rå mot den, en polare kör ju ktm och då blir man ju lite avis när han drar upp den i lite högre hastigheter:tungan

bara att träna vidare, grymt kul hoj i alla fall. Ska bli kul att se vad din ger efter bänken:tummenupp
 
Kommer du att ha pc:n installerad när du bänkar den? tala gärna om vad den ger. Skulle vara kul om du kunde scanna bänkscemat lr nåt å lägga upp.

Japp, den skall på innan bänken och en scanning skall väl gå att ordna.

Man får ju upp den på tvåan om man kopplar men känns som att man inte vill vara alltför rå mot den, en polare kör ju ktm och då blir man ju lite avis när han drar upp den i lite högre hastigheter:tungan

Jag har ett mindre framdrev som åker på om det inte räcker med Pc och dynojet, sen har jag nog inte mycket mer att skylla på än mig själv om jag inte får upp den på tvåan. :nicka
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top