Modifieringar XT660 X/R

Bilden funkar utmärkt för mej iaf :)

Man ska släppa på dom 2 special torx skruvarna och vrida trottel sensorn tills man får rätt värde på displayen på hojen.

Hoppas du blev nå klokare nu :tummenupp
 

Bifogat

  • trottel beskrivning.jpg
    trottel beskrivning.jpg
    23 KB · Visningar: 335
Stoppsladd skrev:
Bilden funkar utmärkt för mej iaf :)

Man ska släppa på dom 2 special torx skruvarna och vrida trottel sensorn tills man får rätt värde på displayen på hojen.

Hoppas du blev nå klokare nu :tummenupp

Tackar... nu ska det ut o skruvas... OM jag nu har nån torx som passar, annars blir det att åka o handla en omgående.. :yoparty

Tackar för hjälpen.. :fyllisar
 
mange_jkpg skrev:
Tackar... nu ska det ut o skruvas... OM jag nu har nån torx som passar, annars blir det att åka o handla en omgående.. :yoparty

Tackar för hjälpen.. :fyllisar

Kolla så det inte är en säkerhets-torx dvs med en pinne i mitten av skruven.
Inte alla ställen som säljer torxnycklar med hålet i mitten.
 
CRY skrev:
Finns borta på Biltema :tummenupp

Japp 22.50:- eller vad det var.. =)
vad fick du upp din till för värde??
På den länken står det ju att max är 27, o att man ska ställa den på 26...
mitt maxvärde var 26, så jag satte den på 25.. :va
 
mange_jkpg skrev:
Japp 22.50:- eller vad det var.. =)
vad fick du upp din till för värde??
På den länken står det ju att max är 27, o att man ska ställa den på 26...
mitt maxvärde var 26, så jag satte den på 25.. :va

Hur blev resultatet för dig?
Det är inte alla som får positivt resultat av denna ändring...
 
XTrem skrev:
Hur blev resultatet för dig?
Det är inte alla som får positivt resultat av denna ändring...
Vet inte riktigt... kände ingen speciell skillnad..
men jag drog väck snorkeln igen i samma veva som jag ändra "tps"..
anledningen till att den dog förra gången jag drog snorkeln var att tomgången blev på gränsen till för låg, så när man gasade till så dog den istället för att varva... Var bara att skruva lite på tomgångsskruven.. :tungan
 
XTrem skrev:
Hur blev resultatet för dig?
Det är inte alla som får positivt resultat av denna ändring...

Har ju inte köpt min XTX än. Men den står i affärn å väntar på mej. En röd å svart :) Kollar på olika mods i förväg så man vet vad man kan ta till för knep och vilka som funkar bra.

Men som du säger verkar det som att den där modden är tveksam om det ger nåt. kanske tillsammans med en massa annat.

Som dom nämde på det engelska forumet skulle modden tydligen bidra till något mera soppa tidigare och ställa tillbaka tändningen något. Men vad händer på högre varv då? står tändningen för tvärt då eller klarar man "gränsen" om man inte ställer den över 26?

Tycker ju att motiveringen är okej men om det funkar i verkligheten är ju en annan femma.
 
Skapligt mkt trevlig läsning i denna tråden!!
Om allt går som jag vill så beställer jag en XTX-R imorgon med BSM pipor på.
Svart är ju poppis, snyggast enligt familjen och själv hade jag svårt att välja då jag gillade både blå och svart.
Men å andra sidan är ju svart mest metal :yoparty :tungan
Att jag valde BSM piporna var väl mest pga säljarens rekomendation, sedan så talade han sig varm för att hojen faktiskt lät mkt gott även med insatserna i och då var besiktningsduglig.
Gött med fett ljud, men gammal som man börjar bli så uppskattar jag längre rundor utan migrän för det höga ljudets skull.
Fegt jag vet :hihi
Men det verkar ju som att man blivit förälskad i rätt hoj :tummenupp
//Tobbe
 
joacimz skrev:
Är det bara ljudet du är ute efter kan du göra så här:
http://www.xt-660.de/auspufloch.htm
Då är det bara att skruva i en m10 i hålet när du ska besikta hojen. /Joacim
Ok, det var ju förstås en lösning för att få ut lite mer av det goda stånkandet :tummenupp
Men jag tvivlar på att det låter lika gött som ett par "raka" pipor utan katalysatorer, att man får lite effekt på köpet ser jag som en bonus :)
Men min erfarenhet av slipon och liknande är att det inte ger så mkt märkbar effekt (iofs så är det svårt att veta om det går fortare om man pratar om 3-6häst), utan mer ett bättre register.
Det märks att maskinen andas bättre helt enkelt, nu pratar jag inte om just XTX utan motorer rent generellt.
Men helt klart var det ett vettigt tips om man inte som jag redan beställt piporna på biken, får den ngn dag nästa vecka :banana
//Tobbe som inte tänker ha dB-killers i för jämnan :tungan
 
mange_jkpg skrev:
Vet inte riktigt... kände ingen speciell skillnad..
men jag drog väck snorkeln igen i samma veva som jag ändra "tps"..
anledningen till att den dog förra gången jag drog snorkeln var att tomgången blev på gränsen till för låg, så när man gasade till så dog den istället för att varva... Var bara att skruva lite på tomgångsskruven.. :tungan


Hmm är det en 04:a du har ?? tänkte så att det inte är databoxen som spökar som det var för mej. men den bytte dom på garantin.
/Nicklas
 
Jag hade min på service idag... nämde problemet med tyckig gång och han svarar att då får man kanske byta boxen OM det inte går att ställa in... Ställa in sa jag, är det fel på den så är det väll? vi provar säger han.
Hämtar hojen vid 16 och då står det att boxen bör bytas snarast för att det inte gick att ställain... mmm tror ni dom har en box hemma... tror ni dom beställt en då...SUCK!
Jag har sagt att dom ska ta hem en box, så monterar dom den, enligt killen på en kvart. Sen kanske man slipper slå koddarna i tanken när man slår av på gasen också.
 
Skulle varit å hämtat min XTX (röd/svart)-05 i dag men försäkringsbolaget har satt in pengarna på fel konto. Dom hade satt in pengarna på ett av mina avslutade konton på min gamla bank. Blir så matt...... :arsele :huvet :4skrika
Men å andra sidan får jag inte acraburkarna förens om 2-3 veckor :gnissla

Bara att fortsätta vänta då :)
 
Jag har ett litet problem med min -05:a

Spec:
Sebring dämpare
Borttagen snorkel
KN-filter i boxen
Urkopplad AIS
PCIII USB med en map från powercommander.com som stämmer hyfsat bra med mina mods.

Problemet är det att hojen är väldigt segstartad när den är varm + att det händer ganska ofta att man får motorstopp när man ska dra iväg efter att ha stått vid rödljus, ganska så drygt då den är så seg att starta då den är varm.

Någon som har nån teori ?

Tror att problemet uppkom i samband med AIS:en kopplades ur och PCIII:an monterades (gjordes samtidigt).
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top