Modifieringar XT660 X/R

Då har jag läst hela denna underbart långa tråd. Reggade mig på stubben.
Min hoj ska på 100mila service den 18:de och då får dom fixa den där boxen som troligen är orsaken till ryckiga gången, Hur stort är ingreppet att modifiera original dämparna? Går det att återstäla till besiktningen (har jag hojen kvar då :lol )
Fina hojar har ni.
 
:)

Satan va det va skoj o busa igår :lol
Mest nice var ju att vi lyckades växla till 3:an på slangen nu Boffen :tummenupp
Men vi hadde ju en bra coach ju (tack stefan)

Då får vi väl snart se nån upplagd bild då Boffen :wiggle
 
TRX85r skrev:
Då får vi väl snart se nån upplagd bild då Boffen :wiggle

Jag har klippt ihop filmen nu :yoparty
Ska bara försöka komprimera ihop den på nåt snyggt sätt. Tänkte att ni som är filmade kanske vill se den och "godkänna" innan jag lägger upp den här på SH så skicka pm med icq eller msn om ni har så skickar jag filmen när den e klar.
 
mange_jkpg skrev:
Det har jag med problem med... när jag lägger i 3:an går den ner.. :huvet

Man måste hitta balanspunkten-sen är det bara att åka.
Jag brukar ligga på 3´an eller 4´an och köra.
 
cone skrev:
Man måste hitta balanspunkten-sen är det bara att åka.
Jag brukar ligga på 3´an eller 4´an och köra.

Tar du upp den på 2:an då o sen lägger i 3:an eller?
min är helt original, förutom att jag höjt co-halten till +80
väntar fortfarande på mitt BSM-system som är slut på fabriken.. :Bugar
Men den kanske är lite för slö än så länge?? :va
 
Jag läste en test i "Mc Nytt" där dom tyckte XT´ns växellåda inte var så bra... den är ju skit bra enligt min mening.
I övrigt tyckte dom väll att den var ok. Dom nämnde att det är en hoj som man kan ha skoj med OCH pendla till jobbet eller åka på resa med. Villket man absolut inte kan med KTM´n. Men att jämföra XT660x, KTM 640 och Suzuki 400 är lite ...sådär tycker jag. Och undra varför inte Hondan fick vara med? den stod bara som en alternativ hoj...konstigt.
 
mange_jkpg skrev:
Tar du upp den på 2:an då o sen lägger i 3:an eller?
min är helt original, förutom att jag höjt co-halten till +80
väntar fortfarande på mitt BSM-system som är slut på fabriken.. :Bugar
Men den kanske är lite för slö än så länge?? :va


2´an någon gång, men jag brukar gasa upp på 1 ´an sen cross växlar
jag snabbt över till 2 sen 3......när jag sen har balanspunkten drar jag i 4 an.

Så gör jag.
 
cone skrev:
2´an någon gång, men jag brukar gasa upp på 1 ´an sen cross växlar
jag snabbt över till 2 sen 3......när jag sen har balanspunkten drar jag i 4 an.

Så gör jag.

Ingen risk att det sliter farligt mycket när man crossväxlar?
 
Så har man införskaffat sig handskydd till hojen :)
 

Bifogat

  • xt660.jpg
    xt660.jpg
    122.8 KB · Visningar: 278
New boy in the house!

Goddagens!
Rasande trevlig sida för en mycket trevlig hoj.
Hämtade min -05 i går (lämnade min Cagiva Elefant med stor sorg och saknad) så nu "är man med motard" för första gången.
Tänkte börja mitt inläggande med att fråga Osimren var du har hittat dina ljuddämpare nå´nstans? Har inte kunnat läsa igenom hela tråden eftersom man sitter med "smalbandsuppkoppling" och blockerar hela telelinjen in... :7peta
 
Kan bara hålla med evilonkel mfl, kalastråd :tummenupp

Kört min X nu i ca 100mil och är helnöjd, har GPR pipor och KN filter så den låter gött.
Positivt förvånad över bensinförbrukningen, vid landsvägskörning typ 110km/h hamnar jag på strax under 0,5l/mil och vid blandad småvägsbus strax över 0,4l/mil, jag kanske gasar för lite.
Nån som kört den på bana, har kört en del med 150 hästars plastraketer så jag är nyfiken på att prova o jämföra, hoppas jag hinner innan säsongen är slut.
Nu har jag ingen ursäkt längre att jag inte kan köra på bakhjulet så jag får ut o träna.
 
XT660XX skrev:
Kan bara hålla med evilonkel mfl, kalastråd :tummenupp

Kört min X nu i ca 100mil och är helnöjd, har GPR pipor och KN filter så den låter gött.
Positivt förvånad över bensinförbrukningen, vid landsvägskörning typ 110km/h hamnar jag på strax under 0,5l/mil och vid blandad småvägsbus strax över 0,4l/mil, jag kanske gasar för lite.
Nån som kört den på bana, har kört en del med 150 hästars plastraketer så jag är nyfiken på att prova o jämföra, hoppas jag hinner innan säsongen är slut.
Nu har jag ingen ursäkt längre att jag inte kan köra på bakhjulet så jag får ut o träna.

Vad kostar ett kn-filter?
 
Back
Top