Modifieringar XT660 X/R

Kör med R-modellen :) Tycker dom har bra grepp, då dom är relativt mjuka. Under de första 3-400 milen är dom dessutom (i min uppfattning) mycket bra på grus. Brukar byta efter ca 7-900 mil.
 
jag har byt på min ny lykta och kåpa allt annat passar. OTR rör är enklet att montera, har inget sånt på min men ett annat rör som jag inte kommer ihåg namnet på.
 
jag har byt på min ny lykta och kåpa allt annat passar. OTR rör är enklet att montera, har inget sånt på min men ett annat rör som jag inte kommer ihåg namnet på.

Aha, då vet jag, får väl beställa ny lykta då också. Ja, kör med slipon från gpr just nu, men i.o.m. att OTR-rören är grenrör, så vet jag inte hur enkla dom är att montera, har dessutom hört att måndagsexemplar är vanliga.
 
Har haft Metal Mule 2-1 på min X. passformen var inge bra . Har idag Creptus 2-1 och passformen är riktigt bra
 
Köpte mitt begagnat och jag har mappat om hojen åker med löst luftfilter och pc5[

xt660_steg 3.jpg
 
Last edited:
Tänkte byta till ett 14 taggars (15 original?) framdrev, för att hojen ska kännas lite piggare (lättare upp på bakis)

Kommer hastighetsmätaren visa riktig hastighet eller för lite, nån som vet?
 
Tänkte byta till ett 14 taggars (15 original?) framdrev, för att hojen ska kännas lite piggare (lättare upp på bakis)

Kommer hastighetsmätaren visa riktig hastighet eller för lite, nån som vet?
Visst kommer hastigheten ändras då du har givaren på utgående axel. Tänk också på att du kommer även få en annan vinkel på kedjan så den kommer äta mer på kedjesläpet bara så du vet. En del kör speedohealer för att få korrekt hastighet. Vilken växle vill du att den ska upp lättare på??

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Visst kommer hastigheten ändras då du har givaren på utgående axel. Tänk också på att du kommer även få en annan vinkel på kedjan så den kommer äta mer på kedjesläpet bara så du vet. En del kör speedohealer för att få korrekt hastighet. Vilken växle vill du att den ska upp lättare på??

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Om hojen i nuläget ska upp på bakis på 2:an måste jag rycka ordentligt för att få upp framhjulet. Dessutom när jag pendlar till jobbet på E6 mellan 80-100km/h måste jag hålla på och växla mellan 4:an och 5:an hela tiden. 4:an = för högt varvtal för 90km/h 5:an = för lågt varvtal för 80km/h, vill slippa hålla på att skifta växel hela tiden

Kanske ska byta bakdrev då för att spara på kedjesläpet, eller?
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top