Modifieringar XT660 X/R

Har inte hunnit testa men fick hem kameran ifrån kina. Jöklar vad liten den är. Jämför m min vw golf ratt emblem.

:) Köpte du några tillbehör?
Funkar riktigt bra att sätta hjälmfästet på sidan av hjälmen, bara att vända kameran så får man perfekt vinkel bakåt...
Har inte provat att sätta den uppe på hjälmen än, har filmat lite i påsk och är fortsatt mkt nöjd,
 
I fredags köpte polaren hoj!
Det blev en xt600 från 1997 med 2400mil på mätaren.
Riktigt fin är den.
Så nu är ju en annan inte mindre sugen på hoj :huvet
Men nu är det bara 2 veckor kvar sen så har jag också hoj hoppas jag iaf :)

//GG
 
Vilket väder vi har här i söder idag!
21,5-23 grader visade bilen när man körde hem från jobbet idag.
Helt underbart :D

//GG
 
Mors,

Jag tänkte montera en toppbox på pendlarhojen, och tänkte kolla här först om det finns nån som har ett toppboxfäste för en XT660X -08 liggande och vill sälja?

Dra ett PM.
 
Jag köpte fäste+box från motocard.com
En kedja i spanien med flera butiker.
Fina Givi grejer levererat till dörren för ca. 1500kr.
E370 tech box och modellspecifikt fäste.
 
Fick en bild av honom
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1398428245928.jpg
    uploadfromtaptalk1398428245928.jpg
    70.7 KB · Visningar: 100
*Mummel* Noterade när jag kom fram efter dagens tur ser jag att fästet till ena Leovince-dämparen har lossnat, så skruv samt distans och bricka är borta. :(

Annars så funkade de sadelhängda väskorna jag köpte på blocket bra, tydligen blir inte Leovince-systemet så varmt :brinnerup

Hoppas ni har det lika gött i det fina vädret som jag! :fyllisar
 
Sitter som vanligt på tok för långt från hojen (~100 mil :gnissla). Ska handla däckjärn med fast nyckel andra änden. Någon som på rak arm vet vilka storlekar på hylsor som krävs för att få av bakhjul/framhjul? 8,10,12,14 har jag redan.
 
Det är nog tyvärr så, känns dock lite omotiverat att köpa ett nytt Metal Mule när passformen verkar variera så kraftigt. Och OTR kostar skjortan om man vill ha ett som ser lite bättre ut.

Finns det några aktuella recensioner gällande passform? Tycker mycket verkar vara gammal information. Även om passformen är sådär så sitter det ju bra efter lite spott och fräs.
 
Last edited:
Sitter som vanligt på tok för långt från hojen (~100 mil :gnissla). Ska handla däckjärn med fast nyckel andra änden. Någon som på rak arm vet vilka storlekar på hylsor som krävs för att få av bakhjul/framhjul? 8,10,12,14 har jag redan.

Svaret verkar vara 22 mm bak, samt 14 mm insex fram.
 
[

[/QUOTE]


Hunnit kört den nåt än? Hur är den jämförelsevis mot xt660r?
Har lite bbeslutsångest om jag ska sälja Husqvarnan när jag fått ihop den eller inte..
Har alltid velat ha en tt600r..
 


Hunnit kört den nåt än? Hur är den jämförelsevis mot xt660r?
Har lite bbeslutsångest om jag ska sälja Husqvarnan när jag fått ihop den eller inte..
Har alltid velat ha en tt600r..[/QUOTE]

Inte som den är nu fullkittad som en TT600R fast bättre. Skulle aldrig gå tillbaka till XT660R just pga av vikten och den förbannade ojämna gången på insprutningen. Har inte vägt TT600RE men ska göra det hos vännen när jag är klar. Vad för Husky hade du? Men tänkt på att det är förbannat svårt att hitta delar till dessa TT600RE/R likaså XT660.
Väntar på ett KTM bakhjul som jag ska montera på TT600RE med annan adapter.
 
Inte som den är nu fullkittad som en TT600R fast bättre. Skulle aldrig gå tillbaka till XT660R just pga av vikten och den förbannade ojämna gången på insprutningen. Har inte vägt TT600RE men ska göra det hos vännen när jag är klar. Vad för Husky hade du? Men tänkt på att det är förbannat svårt att hitta delar till dessa TT600RE/R likaså XT660.
Väntar på ett KTM bakhjul som jag ska montera på TT600RE med annan adapter.

Jag har en gammal Te610 från -93, så det är ju inte samma sak på långa vägar :-)
Den väger väl inte mer än 120kg tankad, men så får jag byta olja varje gång jag kört också, i stort sett i varje fall..
Dock är den jävligt rolig!
 
-jäkla rycket. + Dialog info /Diag värden

Hallå. Har läst och letat i denna tråd. Dock inte läst alla 255 sidor (kanske 100 av de) Och jag retar mig på att det inte verkar finnas någon 100% enighet om det där jäkla ryckandet kring 20-50 km/t som också kan komma en och annan gång över denna hastighet om man forsöker hålla jämn gaspådrag. Jag tycker INTE det är OK av Yamaha att inte ha ett "svar" eller finns det ett sådant efter alla år som denna modell funnits i ungefär samma utförande? Har inte sökt på engleskspråkiga forum än.

Lambda förbikopplare /Power Commander /Ställa värdet upp&ner(CO1) /byta luftfilter / byta drev / byta Ryckutjämnare /"köra annorlunda" (bah!?) / K-sprit /.:3freak

Något ändras uppenbarligen efter ett tag då jag provkörde en helt ny för några veckor sedan och där fanns ingen ryckighet whatsoever...
Mc-Varuhuset STHLMs verkstad svarade att jag kan lämna in och prova med en Power Commander. Prylen + installation/jobbet skulle kosta ungefär 7000 kr. (kommer inte göra)

Delfråga : Finns det någon länk till sida där dessa Diag värden står förklarade, eller om någon pedagogiskt kan rada upp detta. De gäller väl lite av varje, ingen aning själv- Inget i instruktionsboken om detta??:7peta
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top