Modifieringar XT660 X/R

Förlåt, det jag menade är att för 699 får du enbart kedjan & inte dreven.. Ståldrev har jag inte nåt emot men tar hårdare på kedjan.

Hehe såg det nu.. Tittade på ett paket för 899 för kedja och drev.. Blev nog fel när jag klippte o klistrade..
Vad är det som är standard på XT:n? Ståldrev och o-ring? Det som sitter på original duger åt mig.. Men vill väl inte köpa sämre än det som sitter original..

Bara lite intresserad, vad skulle ni gett (eller anser den vara värd) för en xt660x 2007 med bsm-pipor, pc3, k&n-filter, rensad bakdel, miniblinkers (alla originalgrejor medföljde inkl. org avgaspipor) som rullat ganska exakt 1000 mil? 1000-milsservice gjord samt nytt framdäck samtidigt. Bakdäck som rullat en sommar. Olja o filter bytt 2 gånger mellan 100 och 1000-milsservicen (100 o 1000-milsservice är gjord på aukt verkstad). Någon gång framöver måste jag dock byta packboxar i gaffeln då en av dem börjat läcka lite smått. Säg innan besiktning om 2 år... Abus-skivlås ingick också. Fint skick på hojen i övrigt.
Ska inte sälja, bara se om jag gjorde en skaplig affär :)
 
Last edited:
Men drar en hel del tycker jag. Lampan börjar lysa vid 18-20mil då vet ja att jag kan köra ca 8mil till. Bränner jag på oavsett grusväg eller asfalt så kan den ibland tändas vid 14-15mil :/

Hum okej.. Då bör den ligga strax över 0,5l/milen då.
Sitter och väger för/nackdelar mellan olika grus/äventyrshojar och det underlättar ju ifall man har en skaplig aktionsradie på hojen ifall man hamnar mitt ute i urskogen:yoparty
 
Håller på och fixar och donar lite med min hoj.. Många frågor blir det här på forumet.. :p

Kollade lite på den powercommander jag har;
GPR Powerjet Commander heter den.. Detta är ingen "vanlig" powercommander eller? D.v.s. en Power Commander III?
Är denna betydligt sämre eller funkar det lika bra som en "vanlig" Power commander?
Hojen är väldigt pigg överlag.. Kan rycka lite i väldigt låga hastigheter.. Kör man i 30-50 rycker den lite lite, men håller man 55 så är den ganska jämn. I högre hastigheter är den väldigt stabil i gången.

DSC_0181.jpg
 
Last edited:
Jag har testat dom och jag är nöjd (handtagen), dock när du beställer så begär att dom skriver paketet som present.

Fick tulla på mina och TNT Express lade till 300kr i adminavgift.. (vilka slampor)



Om man klotat lite lätt och upplever att styret/styrfästena är sneda....Är biltemas 28mm styre och styrfästen något att ha?

Någon som kör med dessa? Gnutten vet att du nämnde något om det när jag hämtade framskärmen.
http://www.ebay.com/itm/Short-Foldi...Parts_Accessories&hash=item3a8132aa1b&vxp=mtr

Fotpinnar från en yz? vilka årsmodeller är det man ska leta efter?
 
Köpte ett par broms/kopplingshandtag på ebay.uk för 45 euro fungerar perfekt.
Japp biltema 28mm styre samt adapter 22-> 28 fungerar fint. Obs kolla längden på dem kan skilja mellan dem både svart/silver kolla lappen.
 
Har märkt att det börjat trilla ur lite olja ur packboxen på vänstra sidan nu.. Hade lite läckage på högra sidan som är väldigt litet när jag köpte hojen, men högra åker det ut lite mer ur nu.. Fuktar en del på gaffeln..

Om det är skit som orsakar detta, hur kan jag göra rent?
Om det är dags att byta packboxar, dvs inte skit nånstans, hur meckigt är det att göra detta själv?
Bör man byta något mer samtidigt? Var kan jag köpa vettigt kit för att byta?
 
Prova att peta bort skrapringen & titta om det är skit under alt kör försiktigt m bladmått tunt. Tydligen måste man ha ett mothåll i dämprören när man ska skruva loss botten skruven innan man kan dra isär gaffeln tror jag det var. Antingen köpa orig alt kolla på lellesmc eller ebay.de
 
Manneman Har du möjligtvis hunnit kolla nåt på fästena till Rallykåpan du köpte till din XT660 tidigare. Är förbannat sugen på att se hur fint det blir på XTX kylarvingarna som är mer slimmade än XTR. Kan nog bli riktigt fint med vita kylarving & vit kåpa alt svart! :kär
 
Håller på och fixar och donar lite med min hoj.. Många frågor blir det här på forumet.. :p

Kollade lite på den powercommander jag har;
GPR Powerjet Commander heter den.. Detta är ingen "vanlig" powercommander eller? D.v.s. en Power Commander III?
Är denna betydligt sämre eller funkar det lika bra som en "vanlig" Power commander?
Hojen är väldigt pigg överlag.. Kan rycka lite i väldigt låga hastigheter.. Kör man i 30-50 rycker den lite lite, men håller man 55 så är den ganska jämn. I högre hastigheter är den väldigt stabil i gången.

View attachment 389047


Är du nöjd & den går bra samt ger fin färg på stiftet så varför inte. När du har råd bänka den gärna! :)
 
Någon som prövat en O2-sensor-eliminator?
Off-the-road.de rekommenderar att man kör med en O2-eliminator om man använder sig av en powercommander.. Jag tror inte att jag har nån sån här på min hoj..
Den här pluggar man väl i mellan kontakten på avgasröret och den mätaren som sitter där?
Jag har ju en 2007:a och således en lambda sond och.. Kan jag fixa smidigare gång
på hojen om jag pluggar i en sån här? Är det några risker med att köra en sån här mojäng?

O2-sensor-eliminator:
http://www.off-the-road.de/en/XT-660/XT-Power/Engine-Tuning/O2-Sensor-eliminator-XT660.html

Förresten, ingen som har en Power Commander 5 liggandes och vill i så fall sälja den? Antar att
en power commander 5 fungerar på en 2007:a xtx?
 
Last edited:
Gokväll, någon som har tips på styrhöjare till XTR -13?
Gärna så högt som möjligt utan att behöva förlänga eller göra om kablage.
Jag har originalstyre för tillfället. Är det verkligen så stor skillnad på orig och Magura 28 mm?
Har inte haft möjlighet att känna på Maguran, så man är lite i blindo.

Finns det förresten någon svensk butik som säljer XTR-prylar? Det tar ju olidligt länge för paket från OTR att hitta fram till Luleå. Plus att man behöver bråka med posten som vägrar köra ut paketen.
 
Gokväll, någon som har tips på styrhöjare till XTR -13?
Gärna så högt som möjligt utan att behöva förlänga eller göra om kablage.
Jag har originalstyre för tillfället. Är det verkligen så stor skillnad på orig och Magura 28 mm?
Har inte haft möjlighet att känna på Maguran, så man är lite i blindo.

Finns det förresten någon svensk butik som säljer XTR-prylar? Det tar ju olidligt länge för paket från OTR att hitta fram till Luleå. Plus att man behöver bråka med posten som vägrar köra ut paketen.

Är det verkligen så olidligt till Luleå? Luleå är väl en rätt stor ort? Har beställt från otr ett par gånger nu utan problem..
3 dagar till mitten av Sverige tycker jag är OK, borde väl inte mer än 5-6 arbetsdagar till Lule?
Du har inte provat Biltema styrhöjare? det tänker IAF jag göra! höjer 30mm..
 
Någon som prövat en O2-sensor-eliminator?
Off-the-road.de rekommenderar att man kör med en O2-eliminator om man använder sig av en powercommander.. Jag tror inte att jag har nån sån här på min hoj..
Den här pluggar man väl i mellan kontakten på avgasröret och den mätaren som sitter där?
Jag har ju en 2007:a och således en lambda sond och.. Kan jag fixa smidigare gång
på hojen om jag pluggar i en sån här? Är det några risker med att köra en sån här mojäng?

O2-sensor-eliminator:
http://www.off-the-road.de/en/XT-660/XT-Power/Engine-Tuning/O2-Sensor-eliminator-XT660.html

Förresten, ingen som har en Power Commander 5 liggandes och vill i så fall sälja den? Antar att
en power commander 5 fungerar på en 2007:a xtx?

Jag beställde o2-eliminator av Kev på xt660.com . har inte provkört hojen än, men den låter 'friskare' vid tomgångskörning och torrvarvning i garaget :)
 
Jag beställde o2-eliminator av Kev på xt660.com . har inte provkört hojen än, men den låter 'friskare' vid tomgångskörning och torrvarvning i garaget :)

Ok, kör du med power commander? Funkar denna både med och utan power commander? Jag menar, kan man koppla bort lamdan hur som helst oavsett om man kör power commander eller inte? :)
Vad fick du betala för din eliminator från kev på xt660.com?
 
Är det verkligen så olidligt till Luleå? Luleå är väl en rätt stor ort? Har beställt från otr ett par gånger nu utan problem..
3 dagar till mitten av Sverige tycker jag är OK, borde väl inte mer än 5-6 arbetsdagar till Lule?
Du har inte provat Biltema styrhöjare? det tänker IAF jag göra! höjer 30mm..
Tyvärr.. Tar runt 6 arbetsdagar (+2 helgdagar då) i frakt-tid, därefter ska posten låtsas köra ut paketet, konstatera att ingen är hemma, sortera om paketet, skicka ut ett avi och sen får man hämta ut det om man är snäll. Där får man plussa på 1-3 dagar.

Nu har jag iofs lärt mig vad som gäller med företagspaket till privatperson och kunnat korta ner proceduren genom att ringa till posten och själv få hämta ut paketet redan vid andra sorteringen.

Nåväl, nu är jag ju ganska offt.
Ska åka förbi och kolla Biltemas grejer till helgen. Någon som har erfarenhet av de?
 
Ok, kör du med power commander? Funkar denna både med och utan power commander? Jag menar, kan man koppla bort lamdan hur som helst oavsett om man kör power commander eller inte? :)
Vad fick du betala för din eliminator från kev på xt660.com?

Beställde hans fuelmod samtidigt och betalade 185aud, ca 1200:- inkl. Frakt..
Tror inte du har så stor nytta av en eliminator om du inte kör fuelmod eller PC..
Men du hade väl redan nån form av fuelmod?
 
Beställde hans fuelmod samtidigt och betalade 185aud, ca 1200:- inkl. Frakt..
Tror inte du har så stor nytta av en eliminator om du inte kör fuelmod eller PC..
Men du hade väl redan nån form av fuelmod?

Ja, jag har en GPR Powerjet commander.. Snarlik en "vanlig" PCIII, fast man ställer allt via rattar direkt på dosan.. Verkar inte gå att ladda in riktig map i den så som det går med en PCIII USB.
Så en O2-sensor-eliminator kanske jag bör ha för att få ut så mycket som möjligt av min PowerJet..
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top