Modifieringar XT660 X/R

manneman

Guest
Sök på JVO RACING eller sök bilder på er 450 rallye så dyker den upp. Finns i en lightversion med 20 L tank och en Dakarversion med 35 L bränslekapacitet.
 

A.Haddock

Ingen kommer ihåg en FEGIS!!!
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
2005 Yamaha XT660R
Hejsan någon som har en uppsättning Supermotard Hjul (kompletta) till salu? Eller vet ett "billigare" ställe att få tag i dem?
 

Snowman89

Guest
Hejsan någon som har en uppsättning Supermotard Hjul (kompletta) till salu? Eller vet ett "billigare" ställe att få tag i dem?
Fuch's har en uppsättning liggande som jag tror kan vara till salu framöver.

Har kollat lite dock och jag tror inte X hjulen passar bolt on på R hojen. Eller om du tar hjul från en 04-06 så tror jag de passar rakt på, senare har jag läst nånstans att de bytt gaffel och ändrat i svingen så nu skiljer det mellan R och X..
 

A.Haddock

Ingen kommer ihåg en FEGIS!!!
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
2005 Yamaha XT660R
Ok låter ju sådär vill ju helst ha så att man bara bytar bromsskiva och kanske någon distans hittar inget bra ställe med information om det dock
 

Snowman89

Guest
Ok låter ju sådär vill ju helst ha så att man bara bytar bromsskiva och kanske någon distans hittar inget bra ställe med information om det dock
Jo precis.. Jag var inne på att göra samma sak faktiskt precis.. Fast jag kom fram till att det nog kommer kosta för mycket. Dessutom tror jag inte att en R fjädring skulle passa speciellt på gatan då den är i mjukaste laget från början..
 

manneman

Guest
Vad har du för planer för rallybygget!?

Lite funderingar mest just nu men om jag utvecklar dem så har jag tänkt mig långrace nästa år på kulnivå, gärna med RRS. Men som sagt bara funderingar just nu.

Ok låter ju sådär vill ju helst ha så att man bara bytar bromsskiva och kanske någon distans hittar inget bra ställe med information om det dock
R och X lirar inte alls med varandra från -09 och framåt. Bakåt lirar de så Fuchs uppsättning passar inte tyvärr.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
ang olika modeller och år...jag har hört och läst alla teorier nu.
den ena säger att det inte är en skillnad och den nästa säger att man bara behöver byta nån distans och den nästa säger att man måste byta mer än så.
jag vet tyvärr inte...

när jag köpte min gaffalkit från otr sa chefen i alla fall att det inte spelade nån roll från vilket år min X var då samma gaffelkit skulle passa på alla hojar (jag vart oroligt då jag hade beställd gaffeln till min 08 som sen blev stulen och jag köpte en 10)

jag har i alla fall en uppsättning kompletta hjul, komplett gaffel och även en bakdämpare till salu.
dock kommer jag att behöver hjulen som byggmall till mitt bygge nu framöver och släpper då inte de förrann om ett tag (innan våren kommer) om nu inte nån kommer och ger mig bra betald för de saker ;)
 

A.Haddock

Ingen kommer ihåg en FEGIS!!!
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
2005 Yamaha XT660R
Jo precis.. Jag var inne på att göra samma sak faktiskt precis.. Fast jag kom fram till att det nog kommer kosta för mycket. Dessutom tror jag inte att en R fjädring skulle passa speciellt på gatan då den är i mjukaste laget från början..

http://www.xt660.com/attachment.php?attachmentid=4693&d=1272109598

Hittade denna länken
Annars får man försöka få tag i en extra uppsättning r-däck med slicks skulle ju oxå funka bra till asfalts safarin.
Ska beställa hårdare fjädrar fram nu tänkte jag eller köpa på mc mässan av touratech i helgen då skulle de ha rabbat på allt
 

JoeMax

Guest
någon som vet bra reservdels sida? behöver ny broms/koppling handtag broms/växel pedal :)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har handlat från både kedo och otr många gånger. Har aldrig varit några problem, och båda levererar snabbt. Otr är dessotom blixtsnabba på att svara vid mailförfrågningar.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
imorn ska jag fara och kolla in en yama xt660x.
få se om jag får med mig den hem nu eller om det blir
till sommaren? är duktigt sugen alltså.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
1000 mils intervaller, och den är inte specielt rolig du kommer tröttna fort prova ktm 640,625,660,690 innan du köper en yamaha 660 är mitt tipps.
 

manneman

Guest
1000 mils intervaller, och den är inte specielt rolig du kommer tröttna fort prova ktm 640,625,660,690 innan du köper en yamaha 660 är mitt tipps.

Hur kul som helst efter att du bytt pipor! Dessutom är det en av de pålitlighet motorerna på marknaden. Visst det är mer pulver i Kåteem men den måste serveras minst dubbelt så ofta så en KTM är inte gratis...
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Hur kul som helst efter att du bytt pipor! Dessutom är det en av de pålitlighet motorerna på marknaden. Visst det är mer pulver i Kåteem men den måste serveras minst dubbelt så ofta så en KTM är inte gratis...


Ja service intervall på 500-750 mil spelar kvitta om man jämför med 1000?
Byta pipor räcker föga, hojen väger fortfarande 175 kg, du får ut 1 häst till?
Jag hade andra pipor, dna filter steg 2, pc3, ryckt snorkel osv osv tyckte endå den saknade 10 hästar och hade 30 kg för mycket.

Och du får en ktm till samma peng, men fan så mycket mer kul.

"hur kul som helst efter man bytt pipor" har du någonsin kört något annat?
 

Snowman89

Guest
"hur kul som helst efter man bytt pipor" har du någonsin kört något annat?

Kan fråga dig detsamma?

Jag har kört några olika hojar och visst XT'n är tung och aningen slö. Men skickar du på annat avgassystem och en powercommander samt öppnar upp luftburken en aning så är en XT rolig.

Fast du kanske är en person som anser att sitta och åka i 200km/h+ är roligt? Isåfall förstår jag varför du inte gillar XT'n...

Min förra hoj var en KTM 660, dock tröttnade jag på att skruva hela tiden (oljebyte var 250mil men rekomenderat 100mil..) samt andra skräpproblem som läckande ventilkåpa, obefintliga gängor till oljepluggen (vilket man kan anta händer lättare om man byter olja 7-10ggr per säsong än 1 oljebyte..)

Man kan väl summera XT'n som en hoj för de som gillar att åka mer än skruva. Visst den är både tyngre och slöare än en Ktm 690. Men planerar du att ha kvar hojen ett längre tag och åker en del med den så lär en XT både vara billigare i inköp samt överleva längre.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top