Modifieringar XT660 X/R

Jag blev mest förvånad eftersom Tink anser att en XTX kör ifrån en 525 utan några problem?! Eftersom jag har både en XTX och en 690 SMC så kan jag ju referera till dom bägge. Om den ena är "sjukt mycket bättre" låter jag vara osagt.

Tror mycket hänger på mannen bakom styret med, vilken idiot som helst kan köra fort fraktfram, och med en ktm så gäller detta också med wheelies. det är i kurvorna man vinner :tummenupp
 
Vilken färgsättning är snyggast?

Själv tycker jag att de blå med guldfärgade fälgar är absolut snyggast. En sådan med slip on och PC hade varit mums :)

Har också fått för mig att de gråa är svårsålda än övriga.
 
Hur är fjädringen på x modellen? Är den hårdare än r? Går det att använda R hjulen på en x?
 
Har varit på biltema och handlat lite. Bla. handskydd. passar inte rakt av för den som har orginalstyret på. jag har.. men lätt att fixa. expandern som ska in i styret bottnar pga en krympning av innerdiametern i styret blir smalare längre in helt enkelt så man får kapa den ca 17mm.(se bild) För övrigt passade det bra. blev kanon.

Sjyst :-)

Är det 22,2 mm styre??
 
Hur är fjädringen på x modellen? Är den hårdare än r? Går det att använda R hjulen på en x?

X´en har styvare fjädring, mindre fjädringsgång, annan sving och annan frambroms från -09 och framåt, åren innan var de utrustade med samma utom hjulstorlek.

R hjulen bör kunna gå att använda beroende på årsmodell. (Olika skivor.)
 
X´en har styvare fjädring, mindre fjädringsgång, annan sving och annan frambroms från -09 och framåt, åren innan var de utrustade med samma utom hjulstorlek.

R hjulen bör kunna gå att använda beroende på årsmodell. (Olika skivor.)

Okej tackar.

Vore mycket tacksam ifall ni med en xt660kunde ta och titta på kylaren, under vänster kylarvibge, väldigt nära ramen. Står det något där, isåfall vad? Är kylaren lackad eller metall-silver?

Skriv gärna vilken årsmod ni har. Mest intressant är det med 04-05 men andra är också intressanta:)
 
Jaha då är det samma so jag hade.

Intressant att det står KTM dock..

Både och...

Motorerna till XT, -X, -R & -Z liksom MT 03 (ur produktion) byggs av Motori Minarelli S.P.A i Italien fr o m 2004.
Fabriken är numera helägd av Yamaha men var innan 2004 en ren underleverantör vars gemensamma historia går ända tillbaks till 1970.
Fabriken har även sålt motor till Aprilia Pegaso Strada vilket är XT motorn rakt av liksom modellen Derbi Mulhacén.

Dock byggs själva hojen av MBK i Frankrike och är rakt igenom från Europa! Enbart insprutningen (Mikuni) kommer ifrån Japan.

Därför bör det inte vara omöjligt att kylarvingen delas med KTM. Tittar du under huven på en Toyota så kan det stå Yamaha på motorblocket och en Chrysler Crossfire är rakt igenom en Mercedes SLK fast med annan kaross.

Google är din vän! :fakta
 
Någon som ryckt sina lååånga gaffelbensskydd från hojen? kanske satt dit något cross skydd? Bild på det? Tycker det är lite mycke plast där.
 
Så här såg min ut utan dem:

visabild.php


visabild.php
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top