Modellåret 2026

Det blev en ny KLE 500 alltså.
Jag hade lite hoppats på en vidareutveckling av versys 650 motorn.
Håller med dig skulle den ha 650 motorn och se ut som på bilderna så verkar det blivit en bra utmanare till Yamaha T700.

Men det är iallafall ett steg i rätt riktning från Kawasaki. Den vita tycker jag var riktigt snygg
 
Håller med dig skulle den ha 650 motorn och se ut som på bilderna så verkar det blivit en bra utmanare till Yamaha T700.

Men det är iallafall ett steg i rätt riktning från Kawasaki. Den vita tycker jag var riktigt snygg
Den börjar ju vara lite passé 650'n, men med lite längre slag och en allmän uppfräschning så kunde det vara något. Supertwin ponkarna har ju visat att du kan få liv i stackarn åtminstone.

Det sagt är det ju inte fel nödvändigtvis med en 451cc heller, men den måste ju vara både lättare och billigare för att vara intressant. Hondas NX ser åtminstone direkt lite halvhjärtad ut.
Den har ju CF Motos 450 att konkurrera med, och håller den måttet så hade jag hellre lagt pengarna på en Kawa än på en CF, och troligen många med mig.
 
å
Den börjar ju vara lite passé 650'n, men med lite längre slag och en allmän uppfräschning så kunde det vara något. Supertwin ponkarna har ju visat att du kan få liv i stackarn åtminstone.

Det sagt är det ju inte fel nödvändigtvis med en 451cc heller, men den måste ju vara både lättare och billigare för att vara intressant. Hondas NX ser åtminstone direkt lite halvhjärtad ut.
Den har ju CF Motos 450 att konkurrera med, och håller den måttet så hade jag hellre lagt pengarna på en Kawa än på en CF, och troligen många med mig.
Tycker den var ganska snygg och priset blir nog ok, men 40hk 180 graders parallelltwin gör ju ingen glad. Om den inte är superlätt.

Provbröt lite på en cf moto, men den kändes helt weird. Sadeln är typ 10cm för låg i förhållande till styre och fotpinnar. Kanske funkar om man är typ 1,70.
 
å

Tycker den var ganska snygg och priset blir nog ok, men 40hk 180 graders parallelltwin gör ju ingen glad. Om den inte är superlätt.

Provbröt lite på en cf moto, men den kändes helt weird. Sadeln är typ 10cm för låg i förhållande till styre och fotpinnar. Kanske funkar om man är typ 1,70.
Har inte sett någon spec på motorn, annat än 451cc, men fanns det någonstans i filmen bland allt smörande?
 
å

Tycker den var ganska snygg och priset blir nog ok, men 40hk 180 graders parallelltwin gör ju ingen glad. Om den inte är superlätt.

Provbröt lite på en cf moto, men den kändes helt weird. Sadeln är typ 10cm för låg i förhållande till styre och fotpinnar. Kanske funkar om man är typ 1,70.
Har inte glidaren med samma motor 50 hästar?

USA modellen har 51 USA hästar medans resten av världen har 45 hästar
 
Har inte glidaren med samma motor 50 hästar?

USA modellen har 51 USA hästar medans resten av världen har 45 hästar
Ok, det var nån youtuber som sa att ninja 500 hade 44hk och att kle:n hade lägre topp och mer vriid. Men det kanske är fel. Officiellt finns väl inga siffror på varken vikt eller effekt.
 
Idag gick eventet ”snöskoterns dag” av stapeln här uppe i norr.
Eftersom det inte finns nya maskiner att köpa längre så fick det bli nya Tenere WR.
Ett tröstköp helt enkelt.
Trevlig lördag på er!

View attachment 522439
Riktigt fin!
Ja så synd att Yamaha har slutat med skotrar! Länge har man drömt om en 2t trippel i catalystchassit jämte en R1 CP4 i dito!
Vore också grymt om det gick att klämma in Sidewinder-spisen i Teneren 😁!
 
Vi fortsätter att jämföra tre slöa nästan literhojar.

Jag har kört en sådan i över 25 år. :kär


Skulle vara skoj att testa dem, egentligen, slöa är väl lite av en definitionsfråga. Om man tittar på kubikantalet och tänker "Liter klubba" så lär man ju bli besviken.

När min kamrat hade en ny GSXR 750 1997 och vi bytlånade så använde bitvis de "slöa" hästkrafterna till fullo. Jag har inte behov av att komma upp i 250 snabbare än så men jag kanske var gammal redan då. Det går faktiskt bra att leva med så få hästkrafter, man måste bara stå ut med att bli häcklad. :crash:hihi

Det vore intressant att slänga in en Yamaha R1 -98

Ja, det vore riktigt intressant att se skillnaden i varvtid mellan en gammal Retta och en R9.
Hur mycket elektronik krävs det för att kompensera en duktigare förare? Särskilt när det svänger.
 
Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top