Modellåret 2026

KTM Super Adventure S och EVO (Automat) har fått pris på blocket nu.
1760432923961.png

Suportsport 600cc comeback deluxe med R6a som varvar 18k och toppar 270 såklart :yoparty

Fan va kul de e att köra långsammare än literklubborna men låta snabbare, perfekt för en mygga som miggen :hihi

Måste man ha med sig laddaren i en ryggsäck för att kunna ladda hojen på en laddstation..? 🤔
Det hade ju varit så enormt enklare med ett vanligt elbilsuttag på hojen liksom.

View attachment 522142
Ja, innan motorcyklarna får inbyggd snabbladdare, blir ju användningsområdet väldigt begränsat.
Hondas elhoj har det, även om den laddar ganska långsamt.

Måste man ha med sig laddaren i en ryggsäck för att kunna ladda hojen på en laddstation..? 🤔
Det hade ju varit så enormt enklare med ett vanligt elbilsuttag på hojen liksom.

View attachment 522142
Tycker det där var både smart och smidigt.
Liten nog att ta med, går att plugga i valfritt 220-uttag och det fanns adapter för "vanliga" laddstolpar (gissar dom långsamma).
Det börjar likna nåt iaf. 👍

Ser ut som att Polaris säljer iväg Indian Motorycles till ett riskkapitalbolag 2026

“Polaris and Indian Motorcycle both stand to benefit from this deal, which will enable each business to move faster, deliver industry-leading innovation, and lean further into our respective market strengths. For Polaris, the sale will further strengthen our focus on the areas of our portfolio that offer the strongest growth potential and allow us to accelerate investments in key initiatives and create wins with customers and dealers. It also will unlock greater long-term value for Polaris and our shareholders, with immediate value creation that we expect will become increasingly meaningful over time.”

Ser ut som att Polaris säljer iväg Indian Motorycles till ett riskkapitalbolag 2026

“Polaris and Indian Motorcycle both stand to benefit from this deal, which will enable each business to move faster, deliver industry-leading innovation, and lean further into our respective market strengths. For Polaris, the sale will further strengthen our focus on the areas of our portfolio that offer the strongest growth potential and allow us to accelerate investments in key initiatives and create wins with customers and dealers. It also will unlock greater long-term value for Polaris and our shareholders, with immediate value creation that we expect will become increasingly meaningful over time.”
Polaris behöver pengar till tändstift ( en ny maskin kan göra av med 7-8 par bara under inkörningen!) samt övriga garantirelaterade ärenden. Polaris är skotervärldens KTM.

Trist, sådant är sällan/aldrig bra för kunden i slutändan.
Iofs sedan de fimpat FTR så är inte Indian intressant ändå, på något plan.

Det är reklam-länkat här på sporthoj till 'artikel' på bike om ny KTM; RC-990...
Från reklamtexten:
En riktigt fin sporthoj av den nya generationen. 130 hästar och 103 newton ser till att det går undan. Detta kombinerat med ny avancerad elektronik och en helt ny större instrumentering.

Går folk verkligen igång på "ny avancerad elektronik" ?
Jag såg en BMW i somras med en laptop-stor 'instrumentbräda/skärm' som man kunde splitta och titta på tv-serier på ena halvan medan man körde.(inte det uttalade syftet men fullt möjligt...)
Är detta verkligen framtiden för motorcyklar?

• Gilla
Reaktioner: TCE
Det är reklam-länkat här på sporthoj till 'artikel' på bike om ny KTM; RC-990...
Från reklamtexten:
En riktigt fin sporthoj av den nya generationen. 130 hästar och 103 newton ser till att det går undan. Detta kombinerat med ny avancerad elektronik och en helt ny större instrumentering.

Jag såg en BMW i somras med en laptop-stor 'instrumentbräda/skärm' som man kunde splitta och titta på tv-serier på ena halvan medan man körde.(inte det uttalade syftet men fullt möjligt...)
Dom sporthojsfantomer jag pratat med gör det iaf.
-"Jag vill kunna ställa ABS i tre lägen och sju nivåer per läge."
-"Antispinn ska gå att ställa med potentiometer till rätt nano-nivå som dom gör i MotoGP!"

Kan väl erkänna att jag också är sugen på diverse ny elektronik typ automat, adaptiv farthållare, stor skärm där man kan ha GPS samtidigt som övrig information osv osv. :rodnar

Även KTM 990 RC R har fått pris nu på blocket.
1760529126857.png

Edit: Och vem blir inte glad av den lille samurajen. 😍
1760530856657.png

Last edited:
Från reklamtexten:

Japp, så är det.
Precis som det är med bilar idag, så kommer det att vara inom snar framtid för motorcyklar.
Tydligen så säljer det, annars skulle man väl inte lägga fram det på det sättet tänker jag?
Kikade på ny bil i veckan, och det här är tydligen höjdpunkterna, det som verkligen beskriver bilen! :va

Bil_1.png

Japp, så är det.
Precis som det är med bilar idag, så kommer det att vara inom snar framtid för motorcyklar.
Tydligen så säljer det, annars skulle man väl inte lägga fram det på det sättet tänker jag?
Kikade på ny bil i veckan, och det här är tydligen höjdpunkterna, det som verkligen beskriver bilen! :va

View attachment 522173
Om en strålkastare går sönder när bilen är 10 år gammal blir det skroten. Kostar mer än vad bilen är värd. 😄

Dom sporthojsfantomer jag pratat med gör det iaf.
-"Jag vill kunna ställa ABS i tre lägen och sju nivåer per läge."
-"Antispinn ska gå att ställa med potentiometer till rätt nano-nivå som dom gör i MotoGP!"

Kan väl erkänna att jag också är sugen på diverse ny elektronik typ automat, adaptiv farthållare, stor skärm där man kan ha GPS samtidigt som övrig information osv osv. :rodnar
Köra motorcykel är bland det roligaste som finns, men på vägar där man har nytta av adaptiv farthållare åker jag hellre bil.

Köra motorcykel är bland det roligaste som finns, men på vägar där man har nytta av adaptiv farthållare åker jag hellre bil.
Om jag åker till kunder, tex i Stockholm, åker jag alltid helst hoj. :)
Det blir en del transportsträckor och där har min nuvarande farthållare varit guld värd.
En adaptiv hoppas jag ska funka ännu bättre. 👍
Bil åker jag bara på vintern när väglaget är för halt.
Jag har kompisar som åker då också men där går gränsen för mig. 🥶

Men var har du dragit gränsen för hjälpmedlen? Har du förgasare eller fuktad trasa för rätt bränsleblandning?
Du kanske rentav har tändsystem som ställer om sig beroende på temperatur och varvtal?

Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h