Modellåret 2023

Tack, men nej tack. Vill inte trampa någon på tårna, men Ducati lirar i mina ögon helt enkelt i B-serien .
Oj.

Förvånad faktiskt, för i mina ögon så är Ducati det märket som gjort störst förflyttning uppåt i näringskedjan.

Suzuki och Honda tappar, men Ducati blir allt piggare och piggare.
Egentligen alla modeller, på senare år, med en V4 från Ducati är ju onekligen åtråvärda.

V2 har jag inte någon cementerad uppfattning om än. Men de låter gött...

Ja, alla har såklart rätt till sin uppfattning men jag håller nog med dig (h11maj) här. Ducati var kanske ett märke som krävde rätt mycket av sin ägare/förare fram till för ca 10 år sedan, men på senare år känns det som om de blivit mer mainstream. På gott och ont såklart.

Jag tror dessutom inte att Ducatiägare har så ömma tår. De har blivit trampade på rätt mycket under åren så de är nog härdade vid det här laget.
 
Last edited:
Jag vill fortfarande att cb1000r ska få crossplane-motor, riktiga bromsar, och vara prissatt som en sucka.

Men jag verkar få vänta....
Tydligen så har Honda presenterat en "ny" cb1000r för 2023.
Tyvärr ingen häftig motornyhet.
Fortfarande en nedtämjd 2008'ans fireblademotor, en totalt poänglös tingest.

Däremot så presenterar de något så spännande som "Honda Smartphone Voice Control"... En om möjligt, ännu mer poänglös grej.

Vad är det riktigt för djävla menlösa virrpannor som är målgruppen för allt detta?

 
Ja, alla har såklart rätt till sin uppfattning men jag håller nog med dig (h11maj) här. Ducati var kanske ett märke som krävde rätt mycket av sin ägare/förare fram till för ca 10 år sedan, men på senare år känns det som om de blivit mer mainstream. På gott och ont såklart.

Jag tror dessutom inte att Ducatiägare har så ömma tår. De har blivit trampade på rätt mycket under åren så de är nog härdade vid det här laget.
Min uppfattning har såklart sin grund i 80-90-talets problem som Ducati hade med kvaliteten. Men vad jag minns så hade väl även japanerna (Kawa?) vissa brister under 70-80-talet med lacksläpp och skeva toppar. Konstigt nog har det suddats ut i den rosa himmel som min minnesbank innehåller... :va
 
Jag har nog mer förutfattade meningar om Ducatiägare än om hojarna i sig. ? Ofta handlar det om posörer som vill höras och synas. Dom anlitar desmocenter för att montera Akrasystem, styrändspeglar och flytta upp nummerplåten i hjulhuset i samband med 100-milaservicen av Panigale v4:an. Dom känner tillfredsställelse av att tillhöra en exklusiv grupp finsmakare, att äga "rätt" prylar och är inte så intesserade av att köra hoj egentligen. Oftast kör dom max 300 mil/år och har 4cm breda kycklingränder på däcken. ;)

Fast egentligen är jag bara avundsjuk på polarn, som beställt en 2023 V4S. ?
 
Jag har nog mer förutfattade meningar om Ducatiägare än om hojarna i sig. ? Ofta handlar det om posörer som vill höras och synas. Dom anlitar desmocenter för att montera Akrasystem, styrändspeglar och flytta upp nummerplåten i hjulhuset i samband med 100-milaservicen av Panigale v4:an. Dom känner tillfredsställelse av att tillhöra en exklusiv grupp finsmakare, att äga "rätt" prylar och är inte så intesserade av att köra hoj egentligen. Oftast kör dom max 300 mil/år och har 4cm breda kycklingränder på däcken. ;)

Fast egentligen är jag bara avundsjuk på polarn, som beställt en 2023 V4S. ?
Det där är nästan på pricken hur jag alltid sett på folk som kör R1.
 
Tydligen så har Honda presenterat en "ny" cb1000r för 2023.
Tyvärr ingen häftig motornyhet.
Fortfarande en nedtämjd 2008'ans fireblademotor, en totalt poänglös tingest.

Däremot så presenterar de något så spännande som "Honda Smartphone Voice Control"... En om möjligt, ännu mer poänglös grej.

Vad är det riktigt för djävla menlösa virrpannor som är målgruppen för allt detta?

Kanon, då kanske förra modellen sjunker i pris så jag kan byta upp mig en generation, har en CB1000R 2009 nu...
 
Ser ut som cb1000 från 2008?
Inte ful eller så, men lite trist utvecklingstakt i formspråket får man väl ändå säga.
Fast med två cylindrar mindre och 35 hästar på vift någon annanstans.
Men å andra sidan är den motorn i en Transalp kanske inte helt fel.

Vad hade original Hornet 600? Var det 95 hästar?
 
...Rimligt prissatt, dessutom, vad det verkar (UK): £6,999 (vilket med nuvarande kronkurs skulle bli strax under 87 000 SEK).

PS Standard MT-07 kostar idag 82 900
Låter som en direkt konkurrent till Triumph Trident 660 (Som kostar ca 90´ ny). Den har ju haft stora framgångar och jag har en själv (Fast det är dags att byta nu igen då jag har bytardamp...).
Tror Honda är på rätt spår med denna.
 
Det var Hornet det.
Honda ligger som vanligt inne med den "vettiga" motorcykeln.
Men inspirerande som Plackers eller Flux Munskölj.

En R-variant med 25hk till för att kunna konkurrera med MT09 tack.
 
Ser lovande ut tycker jag. Undrar om quickshifter kommer att finna tillgängligt.
 
Back
Top