Modellåret 2023

Jag vill ha en 1290 SD tillverkad av Honda eller Yamaha.
Ja, det har vart det bästa! Snälla kan inte japanerna börja tillverka hojar med V4 snart annars! Tänk en R1 med halvkåpa, styre och en V4 ?
 
Ingen som önskar något sportigt på sporth... Jag menar gubbhoj längre ?
R9 är väl sportig?

I nuläget så får man hoppas på det lilla.
Det lär vara otroligt spretiga R&D-budgetar på de olika tillverkarna. El eller förbränning.

Sen har i alla fall jag svårt att se luckor i modellprogrammen för tillfället.
Förutom Honda och en stor gathoj.
 
Eller blir 2023 året då den nya generationen av turbohojarna slår igenom...?
Ni vet de där vi väntat på sista 5-8 åren. Konkurrenterna till Kawasakis överladdade H2.
För de kommer väl...?
 
Kom på en lucka.
Kåphoj från KTM.
Bygg den på samma premisser som den R9 som nämns ovan. 890 Duke med kåpor och säg 120hk men på 170kg typ.

Smal som en vidja, rimlig försäkring och ett rätt så brett återförsäljarnät.
Får KTM bara ordning på goodwill så är ju allt bra.

Och ja, rimlig försäkring har tyvärr blivit en faktor. Käka makaroner för att ha råd att hålla sig med ett par hojar är ju inte rimligt.
 
Skall bli kul att testa drift- och sladdelektroniken på faceliftade s1000rr. Tyvärr kostar ju den snygga färgkombon typ 55000 extra, då landar prislappen på närmare 300 lök. I den prisklassen väljer nog dom flesta en v4s eller rsv4 istället.
 
R9 är väl sportig?

I nuläget så får man hoppas på det lilla.
Det lär vara otroligt spretiga R&D-budgetar på de olika tillverkarna. El eller förbränning.

Sen har i alla fall jag svårt att se luckor i modellprogrammen för tillfället.
Förutom Honda och en stor gathoj.
Njaa, det hänger väl på motorn, om MT10ans motor hittar in i chassit så. Men en radtvåa är väl inte så upphetsande direkt.
 
R9 låter som en slamdunk bara den är prissatt rätt. Enda problemet med R7 är ju att motorn inte passar sig för sporthoj. 900'an däremot.

Det är ju en hoj som ersätter 600 kubikare, trots nästan 900cc slagvolym, inte en superbike, men ska man inte rejsa med den så är inte det så noga bara prislappen också ligger på en nivå långt under superbikesen.

Jag skulle gott kunna tänka mig ett R6 chassie med CP3'a på ~130hk, BP gaffel, ett par generationer gamla brembobromsar.
Och _nada_ elektronik, vajergas och bra mappning för <100 lök.

Men jag tror att jag kanske får vänta där också.
 
Njaa, det hänger väl på motorn, om MT10ans motor hittar in i chassit så. Men en radtvåa är väl inte så upphetsande direkt.
Njaa.
Det är R7 du tänker på. Den är väl inte sexig så det förslår.

Men lägg till 45-50hk och en cylinder till så du har en trepip så är det rätt.
Du måste väl stött på en och annan MT09 eller XSR900 på banorna som rört rätt bra på sig?
Den motorn, med en liten frontarea och justerbara rearsets kan väl va nice?
 
Kom på en lucka.
Kåphoj från KTM.
Bygg den på samma premisser som den R9 som nämns ovan. 890 Duke med kåpor och säg 120hk men på 170kg typ.

Smal som en vidja, rimlig försäkring och ett rätt så brett återförsäljarnät.
Får KTM bara ordning på goodwill så är ju allt bra.

Och ja, rimlig försäkring har tyvärr blivit en faktor. Käka makaroner för att ha råd att hålla sig med ett par hojar är ju inte rimligt.

Det är ju just det här, och med tanke på att de inte ens verkar vilja erkänna problemet så gissar jag att inget kommer ändras på den fronten.


(Jag har kört KTM problemfritt sedan 2014.)
 
Njaa.
Det är R7 du tänker på. Den är väl inte sexig så det förslår.

Men lägg till 45-50hk och en cylinder till så du har en trepip så är det rätt.
Du måste väl stött på en och annan MT09 eller XSR900 på banorna som rört rätt bra på sig?
Den motorn, med en liten frontarea och justerbara rearsets kan väl va nice?
R7 har ju visat sig matcha R6 på bana med lika tider pga bättre chassi.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top