Moddlaren har lämnat oss.....

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S BMW F900XR
.....nu flyger han fram på den slingriga vägen med den perfekt asfalten och aldrig hamnar där en regndroppe.
Mycket har hunnit sägas om Jerker som han egentligen hette, påhittig, händig, mångsysslare, en kille som alltid var snabb att kommentera, komma med råd och uppmuntra.
Själv har jag aldrig träffat honom men man får ibland en bild av en person bara av det han skrivit här på forumet - den bilden var övervägande positiv.
Någon gång funderade jag på att PM:a honom för ett fikabesök när jag ändå skulle köra runt på de slingriga vägarna i Dalsland, men som så mycket annat blev det aldrig av och nu kommer det inte att hända.
Ni som kände honom personligen kan säkert lägga till några rader så att han lever vidare här på forumet
//Surtees

Antar att det är detta , kände inte han men iaf

05:53 Uddevalla, trafikolycka

En motorcykel kolliderade med en älg på Landsväg 694, nordost om Uddevalla. Föraren lastades i ambulanshelikopter med allvarliga skador. Motorcykeln togs i beslag.

Uppdatering klockan 12:43, 2023-09-14

Föraren av motorcykeln har avlidit till följd av sina skador. Anhöriga är underrättade.

RIP

Först, tack för att du lät oss veta Surtees.

Men fy vad hemskt, det här var inte kul...
Tycker det var en trevlig prick och kommer sakna honom.

Beklagar familjens förlust ?

Tänkte senast i går när jag for fram i 14°C undrades vad jag egentligen höll på med?

Kände ändå att det viktiga är att ta tillvara på tiden och uppskatta nuet i det man gör för man vet inte när ens egen älg står där...

Last edited:
Så himla tråkigt att höra. Han kommer att vara saknad!

Vila i frid ❤️

Nej, vad tråkigt. Tack moddlaren för dina värdefulla tips när jag snickrade ihop en pergola förra året.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!