Moddlaren har lämnat oss.....

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Man "lär känna" någon via ett Forum men aldrig träffat personen och ändå känns det verkligen tråkigt. Under min tid på detta forum har AndersBrink och Moddlaren åkt vidare till andra platser. Man får sig verkligen en tankeställare när man som jag var ute på eftermiddagen med ZX10R och brassa onödigt fort och så läser man det här.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Så fruktansvärt tråkigt. En stor förlust för oss här på forumet. Oändligt mycket större för anhöriga. Vila i frid Jerker.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Ja verkligen ledsamt. Han pendlade mycket till jobbet därav den tidiga morgonturen...eller oturen. En livslång kompis till mig...när jag var tonåring byggde han det största stereoslutsteget jag nånsin sett. I nästa andetag hjälpte han mina föräldrar att bygga ut huset... en vetgirig mångsysslare av rang. Kommer sakna surret å kaffestunderna ?
 

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Ruskigt tråkig bortgång, inläggen var alltid läsvärda eller informerande.
Reagerade på notisen om viltolycka, mc & avliden och fick en oskön känsla.

Varför kan inte Volvos gamla slogan gälla "det finns inga älgar i Japan" vid åkning mornar och kvällar.
 

Christofferharling

Sporthojsnörd
Gick med
14 Sep 2023
Hoj
Yamaha r1 1998
Hej Christoffer Jerkers styvson här, jerker var i bilden i 22 år för mig och var min ”riktiga” pappa i mitt tycke all lärdom jag har kommer från honom och det glädjer mig så mycket att läsa alla fina kommentarer, det blev ett väldigt tragiskt avslut men han gjorde det han älskade mest in i det sista och det var att köra hoj ❤️ Bifogar en bild på platsen där det hände och hoppas vi alla kan minnas honom för den fina människa och duktig byggare han var! Han har lämnat ett väldigt stort tomrum efter sig som aldrig kan ersättas! Ta hand om er alla och kör försiktigt olyckan kan snabbt vara framme när man minst anar!0769B311-993C-424F-A8AD-A8812444CDEF.jpeg
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Avlägset, bortom tid o rum, skymtas dödens skepnad, första intrycket är en varseblivning, nästa ett sinnesintryck.
Närmar sig med fruktan vid sin sida. Sorgen är i sin förtvivlan, rädslan stark, fruktan stor.
Att mötas i gränslandet, stå öga mot öga med döden, plötsligt fick livet en mening, rädslan försvann, sorgen kan vara vacker.
Liemannen hämtar oss alla, tills dess låter jag livet kalla.
Live, love, live life, now and forever - beklagar sorgen ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tänkte senast i går när jag for fram i 14°C undrades vad jag egentligen höll på med?

Kände ändå att det viktiga är att ta tillvara på tiden och uppskatta nuet i det man gör för man vet inte när ens egen älg står där...
Älg eller annat vilt är svårt att undvika om man inte låter bli att köra. Jag tog rådjuret på väg till jobbet. Några hundra meter innan såg jag en räv på höger sida i det daggvåta gräset. Ingen skabbräv utan en välmående räv som var nära men inte så nära att jag riskerade köra på den. Räven, lagom fuktig sommarluft tillsammans med en motorcykel jag älskar gjorde mig så lycklig.

Hoppas Jerker hade den känslan...

Sedan small det. Jag hann inte reagera. Inte en möjlighet att kunna undvika smällen.
Känslomässigt jobbigt. Jag vet att man inte kan göra allt ändå så tror man att bara jag är duktig motorcyklist och kör försiktigt är jag säker.

Jag hade tur och kunde lära mig att uppskatta nuet då jag vet att det plötsligt kan ta slut.

Vi som är kvar här borde ha ett möte varje år.

PerJul och Peter Deleter kämpar på med att försöka få oss att träffas.
Kanske dags att börja hörsamma inbjudningarna.

Här finns en möjlighet att träffas.
PerJul kan slå upp tältet lite längre bort i skogen för att slippa trängsel. Peter, som är lite bekväm, kan sova under tak och Herrn kan se detta som en lättare Ruotin Etelän Pystymettä.
Och hålla en tyst minut till Jerkers minne.
https://tunatouringmc.se/rusktraffen/

Man "lär känna" någon via ett Forum men aldrig träffat personen och ändå känns det verkligen tråkigt. Under min tid på detta forum har AndersBrink och Moddlaren åkt vidare till andra platser. Man får sig verkligen en tankeställare när man som jag var ute på eftermiddagen med ZX10R och brassa onödigt fort och så läser man det här.

Tankeställare är bra men det kan tyvärr hända även om det inte går "fort" på vägen. Att "hålla" hastigheten är ingen garanti oavsett vad många vill få oss tro. De gånger jag varit väldigt nära älg, rådjur, vildsvin och ren har inte varit i hög hastighet. :fakta

Men en annan tankeställare till Jerkers minne kan väl vara att försöka skriva positivt i trådar vi gillar och släppa det vi ogillar.
Mera :kramaoch mindre :smasha

Tack Jerker för tiden på forumet! :hjarta
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Jag blev hembjuden till Jerker när jag hade min 500a tvåtakt för att köra den i hans dyno.

Och från den dagen startade en djup vänskap.
En sådan man bara har med ett fåtal personer.

Nä min Tidus föddes så fick han en gammal PV50 som Jerkes barn haft.

Jerker var en verkligen genomsnäll människa som gärna och länge satt och berättade om sina motorfunderingar och projekt.

Något jag med glädje suttit i hans kök och lyssnat på medans jag ätit upp hans skafferi med bullar som han själv inte åt.

-Ät nu, det finns mera sa han varje gång jag började skämmas över den 5e bullen jag tryckte i mig ?.

Jag köpte Jerkers WR250 motard som jag använt som Enduro.
Hade faktiskt tänkt göra om SM fälgarna till min andra hoj, men nu känns det inte riktigt rätt.

Du var en stöttepelare i mitt liv som jag alltid kunde luta på och nu finns du inte mer.

Jag hoppas du har det bra där uppe och kör så det ryker.
Håll bullarna på värme tills jag kommer.
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top