Mobil

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Nån blå sak....
Hej. Jag har kollat runt lite men blir inte klok på vilken telefon jag ska skaffa. Kräver inte en massa funktioner men kameran får gärna vara bra. Den får gärna vara hyfsat stöttålig också.

/ Jocke

SonyEricssons CyberShot modeller har bra kameror, men stöttåliga vettefan.

sonyericsson är enligt mig de enda vettiga telefonerna,
de flesta har värdelösa operativsystem, som man inte fattar vilken knapp man ska trycka på osv.

Hade ungefär samma önskemål som dig och jag köpte en Motorola V3i som jag är kanonnöjd med. Tunn och bra att ha i fickan.

Håller med alla mina gamla nokia har fungerat klockrent. Sen har man haft 3st SE o de gick sönder allihop. Nu har jag min nokia igen

Varför envisas folk fortfarande med att rekomendera annat än SE?... :va

Jag vet inte.. Jag har haft SE från och med tidpunkten då K700i annonserades i TV-reklam. Började med en sådan och fortsatte med en 750i.
Menyerna är suveräna, batteriet är stabilt, kvaliteten över huvud taget är bra.

Till skillnad från mina gamla Nokior där menyerna har varit som katakomber, batteriindikatorn stämt lika bra som en politikers vallöften, samtalet brutits då telefonen får för sig att stänga av sig eller dränera batteriet torrt, och damm ansamlats bakom displayen. Pratar man med någon och samtalet bryts från andra änden, då kan man ge sig fan på att personen man pratade med använde en Nokia. Personen trodde han hade batteri så det räckte när han gick ut, men det räckte tydligen inte med 3 av 4 staplar.

Och på senare tid när man testat polares nya telefoner har det varit samma sak. Känns inte genomtänkta för fem öre. Menyerna suger(vilket medges av ägarna), filer som mottas måste flyttas till andra mappar för att kunna användas, telefonen över huvud taget känns påskyndad och som en modell i mängden. Vore trevligt om de kunde koncentrera sig på att släppa färre men bättre modeller.
För bara några veckor sedan släpade morsan hem en nya Nokia. Jag skulle sätta i batteriet åt henne, och för att komma åt det var man tvungen att bända isär halva telefonen oroväckande hårdhandskat. Förr eller senare kommer man knäcka skalet eller något annat när man byter SIM-kort eller liknande.

Men det är min erfarenhet. Båda mina SE har fungerat 100% buggfritt. Hajar inte hur ni lyckas förstöra era. Min K700i har jag tappat otaliga gånger, varav en gång råkade jag slänga den i backen med våld. Den gled ur handen, varpå jag skulle få fatt på den igen. Slungade armen mot den och råkade då slå ner den i marken istället. Inte klagade den på det. Fungade finemang ändå.
Slutade dock fungera när jag tappade den i badet på fyllan. Den fortsatte fungera, bara det att den inte reagerade när man kopplade in laddaren, så den tog inte emot ny ström. Synd på det.

Nokia är som Ford.
Försvaras in i döden av entusiasterna, men är fortfarande skräp som nätt och jämnt fungerar.

Last edited:
Hade ungefär samma önskemål som dig och jag köpte en Motorola V3i som jag är kanonnöjd med. Tunn och bra att ha i fickan.

Hade precis tänkt skriva samma sak efter jag läst igenom tråden!
Snygg och smidig och tål stötar!
Kanske inte den bästa kameran på marknaden med 1,23 mp men den duger!

Varför envisas folk fortfarande med att rekomendera annat än SE?... :va

Kanske för att dom tycker att det är bra hjärngympa att komma ihåg att knappen med några streck på
är till för olika funktioner beroende på om man skriver sms, flyttar sig i menyn eller kollar samtalslistan OSV OSV.

Eller så tycker dom det är kul att gå igenom 5 menyer för att lägga till någon i "mina mobiler" när dom bara ska skicka en sak med bluetooth

kanske tycker dom det är kul att knapparna är ologiskt placerade?

Nä det finns ingen anledning till att ta något annat än SE, men vissa vill tro det och då får dom helt enkelt skylla sig själva :)

Bara så ni vet så tar SonyEricsson in ungdomar i till avdelningen i Lund
och låter dom pilla på mobiler för att bedöma användarvänligheten och sen får dom biobiljetter som tack.

Tror inte så många märken gör så.

Har en SE k610i. Inte mycket gott att säga om den.
Fungerar helt enkelt värdelöst, men annars duger den säkert.

2758613 Kanske för att dom tycker att det är bra hjärngympa att komma ihåg att knappen med några streck på
är till för olika funktioner beroende på om man skriver sms, flyttar sig i menyn eller kollar samtalslistan OSV OSV.

Eller så tycker dom det är kul att gå igenom 5 menyer för att lägga till någon i "mina mobiler" när dom bara ska skicka en sak med bluetooth

kanske tycker dom det är kul att knapparna är ologiskt placerade?

Nä det finns ingen anledning till att ta något annat än SE, men vissa vill tro det och då får dom helt enkelt skylla sig själva :)

Bara så ni vet så tar SonyEricsson in ungdomar i till avdelningen i Lund
och låter dom pilla på mobiler för att bedöma användarvänligheten och sen får dom biobiljetter som tack.

Tror inte så många märken gör så.
Precis så är det :fakta

Jag har alltid haft Ericsson och SonyEricsson telefoner och har heller inget att klaga på. Ingen har gått sönder eller haft problem på något sätt.

Tjöööp SE :mattias

Har haft både SE och Nokia - SE suger apröv när man ska synca mot datorn o Nokia funkar klockrent!
Blir nog en Nokia N95 när den kommer! :tummenupp

Jag har haft både Nokia och Ericsson men har efter mycket om och men övergett Nokia till förmån för Se, något jag inte ångrar.
För tillfället har jag en K800i och den är klart den bästa telefonen på marknaden i den prisklassen och med dess funktioner. Ståt-tålig är den också, jag har tappat den i backen många gånger och inget har hänt förutom lite repor.
Så köp en sån så blir du garanterat nöjd, den har allt man behöver och en grym kamera.

Nokia 550 går bort pga dålig kvalite.annars gillar jag konceptet på den...
Motorola V3i går bort pga för dålig kamera...
Nokia N73 verkar ok. lite dyr o så men...
K800i e oxå helt ok men....
Hade egentligen velat ha en nokia 5140i fast uppgraderad.
den är ju 3 ? år nu så den är inget alternativ men nåt åt det hållet....

Dom sammanlagt 5 ägarna av SE 750 som jag känner har samtliga samma jävla fel på jojjen som jag, så av 6st fungerar ingen och SE erkänner inte ens att det är ett modellrelaterat fel så att dom åtgärdar det på garantin.

Jag kan leva med både SE menyer och Nokia menyer och i värsta fall kan jag lära om, så att telefonerna skiljer sig på den punkten är inget som avgör ett köp för mig.

SE är skiten. Faktiskt. SE:s mjukvara är de själva _mycket_ stolta över och om man bara ser till nallen själv funkar det klanderfritt. Jolle-problemen har jag hört om en hel del modeller men de är nog åtrgärdat på de nya modellerna. Hårdvarumässigt så levererar Ericsson Mobile Platforms mobiltelefonplattformar till många "tillverkare." Dessa plattformar håller och kommer att fortsätta hålla absolut yttersta toppklass de närmsta åren. Punkt slut.

SE har ju "släppt" 7 nya nallar som bör komma i handeln runt månadsskiftet (de första, bl.a. 880:n). Kolla på www.sonyericsson.se för att spana på de nya nallarna.

Jag har vart Mobilfreak sen mobilen kom, ständigt jagande efter nya & flashigare!

Fast egentligen ringer jag inte speciellt mycke :dummer

Nu när det här sista abonemanget går ut så har jag lovat mig själ att strunta i å fix ny/teckna 24mån abonemang. Kontantkort:yoparty

Istället pinnar jag iväg och köper en liten digitalkamera som jag alltid kan ha me´ Å en Lcd tv på avbetalning.

Mobiltelefoner är överskattade!

SE är skiten. Faktiskt. SE:s mjukvara är de själva _mycket_ stolta över och om man bara ser till nallen själv funkar det klanderfritt. Jolle-problemen har jag hört om en hel del modeller men de är nog åtrgärdat på de nya modellerna. Hårdvarumässigt så levererar Ericsson Mobile Platforms mobiltelefonplattformar till många "tillverkare." Dessa plattformar håller och kommer att fortsätta hålla absolut yttersta toppklass de närmsta åren. Punkt slut.

SE har ju "släppt" 7 nya nallar som bör komma i handeln runt månadsskiftet (de första, bl.a. 880:n). Kolla på www.sonyericsson.se för att spana på de nya nallarna.

Faan ta dig! :mad: :rolleyes: Faan vad sugen jag blir nu ! :pangihuve

Last edited:
Har själv SE w810i och är grymt nöjd. Grym kamera tycker jag (2mpix.) suverän mp3 funktion osv.

Känner flera som skaffat den tunna ihopfällbara Motorolan (kanske var rarz eller nå sånt den hette) och den har ideligen gått sånder dör dom. Men dom kanske bara hade otur.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back