Mmmmm...

UrbanTiger skrev:
Ni kan inte Kebab i norrland. Det är bevisat 100 gånger om :fakta

Hur kan man steka kebabköttsskivor (frysta) på stekhällen :va
Värsta jag varit med om är att dom micrade fryst kebab.
Har jag aldrig varit med om. Iofs så menar jag ju nu norra norrland alltså skellefteå och uppåt. Vi kör alla med kebabrullar här i älsbyn iallafall.
Edit: sen verkar vi ha bättre sås också

Grekisk kebab i baguette är GOTT! :drool

Ingen som kan rekomendera bra kroppkakor? :confused:

Edit: Kebab ska vara i baguette eller vikt bröd. :mattias
Lasagne är också gott.

UrbanTiger skrev:
Stock är rätt... sen ska det ju vara rätt kryddat och så. Olika varianter på sås finns här med.
Bara jag som tycker att vitlöks sås brukar vara sunkigast?

Stockholm har godare sås och peperoni, men skåne godare kött.

Jag har rest runt ganska mycket i Europa bland annat...

Jag måste säga att den svenska pizzan är den i särklass godaste!

Och pizzasalladen serveras bara i Sverige... fattar inte varför, men gött är det iaf

Tilläggas bör dock att jag äter pizza minst 1 gg i veckan, och när jag reser överallt provar jag deras pizza...

Kan säga att det finns vissa minst sagt konstiga varianter på pizza... :D

en regel om pizza är att ju mindre samhälle desto bättre pizza! :fakta

Jag gillar det mesta i matväg...vad som smakar bäst beror helt på vilket humör jag är på... Svensk mat eller inte har ingen betydelse..

Det finns dock undantag för vad man frivilligt stoppar i sig...kroppkakor, kåldolmar, palt, brunabönor, sylta och rödkål, kan man inte äta! (Nu har jag ju inte smakat div "läckerheter" från tex Kina så där kanske det finns ett och annat att lägga på listan av vad jag inte äter :tungan )

Svensk husman ÄR fö gott! Om det tillagas rätt...mat ska smaka, många som gör just husmanskost verkar tycka att det inte ska kryddas... :va

Torsk med spenat är mumma! Likaså gräddstuvad pyttipanna, spenatsoppa, potatis och dillkött :drool för att nämna några exempel!

Jaa... här kommer det! :fakta

Bästa gyrospizzan: Pizzaboden i Bromölla!

Bäst gyrostalriken: Kebabcenter i Kristinstad - överlägset bästa talriken... Helt underbar... men lite liten... :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Vad är det för fel på vanlig sVensk mat som Kebab, Pittsa å Hamburgare :va
Är det förövrigt någon som smakat finska hamburgare? Fyfan säger jag, det är tveklöst den äckligaste dyngan som går att leta fram.

Smakar som att dom låter korna självdö och så får dom ligga tills dom har ett tjockt lager mögel på sig, sen skrapas möglet bort och kossan mals ner till burgare med spenar, ben tarmar och allt. Sen steker dom kossan och smetar på möglet på ovansidan och lägger det mellan två bröd. Jag var tvungen prova på flera ställen och det var samma sak överallt.

Edit: inte konstigt att finnarna är arga hela tiden

honkiie skrev:
Smakar som att dom låter korna självdö och så får dom ligga tills dom har ett tjockt lager mögel på sig, sen skrapas möglet bort och kossan mals ner till burgare med spenar, ben tarmar och allt. Sen steker dom kossan och smetar på möglet på ovansidan och lägger det mellan två bröd.

Men va faaaaan? :lol :lol

:tummenupp

sirSmokealot skrev:
Jag måste säga att den svenska pizzan är den i särklass godaste!

....finns ju några tråkmånsar som skulle kunna hävda att all "internationell" mat anpassas till landet där det serveras... Så "kina-käk" smakar inte likadant i Sverige som i Kina eller som i England.... Pizza smakar olika i Norge, Italien och USA.

...och med det som slutsats är det ju inte märkligt att du föredrar den Svenska pizzan eftersom den utgör "normen" för dig...

På tal om finland ska jag dit nästa fredag. :nicka

Edit: De har ganska god öl där.. Och finare vinter än oss!

Last edited:
Den godaste pizzan jag ätit var faktiskt i Italien. Jag gillar när de är sådär lövtunna och frasiga. :tummenupp

tigrro skrev:
Är inte dillkött sånnt gamla människor äter? :va

Nä...jag äter det! :tungan
Gott är det...och ja, gamla människor äter dillkött...jag fick det hos farmor då jag var liten och oförstörd...fast min farmor var ju inte så värst gammal då jag var liten... :va

Halogen skrev:
Den godaste pizzan jag ätit var faktiskt i Italien. Jag gillar när de är sådär lövtunna och frasiga. :tummenupp

Jag åt den godaste pizzan i Turkiet på en Italiensk pizzeria.... har inte smakat sådan pizza sedan dess.. Vill gärna åka till Italien..skulle vara roligt och se om pizzan där smakar som den jag åt i Turkiet!

UrbanTiger skrev:
Men för helvete... finnarna kan inte göra öl, thats a fakct :mattias

Bättre än dom feta i väst i alla fall! :D

Halogen skrev:
Jag tänkte just säga att den italienska var den sämsta, den är så torr.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg