Mitt turbobygge

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Sällar mig till gänget å konstaterar att jag e impad av din ork,väl medveten om att den hör till för att gå i mål.

Ovner(Peter)ute från GIK nämns.
Tro mig när jag säger att han e rätt man att kolla av med vid problem med sniglar.
Känt hnm i 25 år,å han e tillsammans med Stefan därute snubbar med hygglig koll på läget dimplomatiskt sagt.

Rasist sniglarna kan mkt riktigt vara petiga med det med smörja,men att riva dem å kika över dem e ngt du med din kunskap gör LÄTT själv.
De e verkligen inga underverk i ngn form.

FWIW,Schwitzer/Borg Warner anger 2 liter i behov vid FULL LAST(ofta reffat vid över 3 bar absolut tryck).
Mao,vad som händer på tomgång e ganska ointressant.
Glidlagrade sniglar e tåliga som satan.

/Jesper
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
ams 500

hej

ikväll gjorde jag ett ryck med laddtrycks styrningen,hittade ett bra ställe till den.snart e alla bra ställen upptagna.

letar fortfarande efter en växellådsgivare men men jag känner nån som kan svarva en till mig istället:tummenupp

ha det gubbar:D
 

Bifogat

  • CIMG1190.jpg
    CIMG1190.jpg
    241.5 KB · Visningar: 207

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
hej

ikväll gjorde jag ett ryck med laddtrycks styrningen,hittade ett bra ställe till den.snart e alla bra ställen upptagna.

letar fortfarande efter en växellådsgivare men men jag känner nån som kan svarva en till mig istället:tummenupp

ha det gubbar:D

Köpte min på en hojskrot för 350kr var till en Gsx 750 80 talare passade klockrent från gsx motorn./wachen
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Köpte min på en hojskrot för 350kr var till en Gsx 750 80 talare passade klockrent från gsx motorn./wachen

hej
jag har ringt runt lite men firmorna vill inte plocka isär hela motorn säger dom när dom har en komplett och som är så gammal,men jag har försökt att förklara att den sitter på samma ställe vid drevet som neutralgivaren sitter men nä du grabben du vet inte vad du talar om var svaret.

en ny på bikebandit kostar 60 dollars så det blir en därifrån
tack för tipset i allafall:tummenupp

ha det
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
hej
jag har ringt runt lite men firmorna vill inte plocka isär hela motorn säger dom när dom har en komplett och som är så gammal,men jag har försökt att förklara att den sitter på samma ställe vid drevet som neutralgivaren sitter men nä du grabben du vet inte vad du talar om var svaret.

en ny på bikebandit kostar 60 dollars så det blir en därifrån
tack för tipset i allafall:tummenupp

ha det
Hmmm...har du försökt med "Hojbiten" Mönsterås? mycket trevliga och bra att ha att göra med./wachen.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hmmm...har du försökt med "Hojbiten" Mönsterås? mycket trevliga och bra att ha att göra med./wachen.

hej
fick tag på en växellägesgivare till slut det ska bli spännande o se hur det fungerar det här.
idag har jag kopplat resten av elen och gjort ett fäste till ventilerna samt ett kopplingsblock till slangarna,känner mig nöjd med kvällen:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG1197.jpg
    CIMG1197.jpg
    236.4 KB · Visningar: 225
  • CIMG1202.jpg
    CIMG1202.jpg
    249.8 KB · Visningar: 230
  • CIMG1199.jpg
    CIMG1199.jpg
    237.6 KB · Visningar: 227
  • CIMG1198.jpg
    CIMG1198.jpg
    254.3 KB · Visningar: 266

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tjusigt jobbat Peter!:tummenupp

Kanske läge att bjuda hem hundkillen igen så du får reda på om det ser bättre ut i verkligheten den här gången...:hihi
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Tjusigt jobbat Peter!:tummenupp

Kanske läge att bjuda hem hundkillen igen så du får reda på om det ser bättre ut i verkligheten den här gången...:hihi

nej om han kommer hit blir han utskälld hahaha
ännu en fråga ang ams 500,eftersom jag nu har fjädrar för 1.2 kg laddtryck i tialen ,så man måste väl ha den minsta fjädern i för att annars kan väl inte laddtrycket bli mindre än fjäderns tryck eller:va

skål
 

®1100

PSB44
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
-00 Hayabusa & -86 GSXR1100 TIC
Lite sent ute då du redan har fått tag på en växellägesgivare men om nån fler behöver en sån nån gång så gjorde jag min egen av originalet. Borrade och gängade in mässingsskruvar, lödde sedan in motstånd o kablar. Funkar klockers:tummenupp
 

Bifogat

  • gearindicator3.jpg
    gearindicator3.jpg
    39.3 KB · Visningar: 164
  • gearindicator2.jpg
    gearindicator2.jpg
    54.3 KB · Visningar: 153
  • gearindicator1.jpg
    gearindicator1.jpg
    55.2 KB · Visningar: 158

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Lite sent ute då du redan har fått tag på en växellägesgivare men om nån fler behöver en sån nån gång så gjorde jag min egen av originalet. Borrade och gängade in mässingsskruvar, lödde sedan in motstånd o kablar. Funkar klockers:tummenupp

hej
kollar in din lösning på växellägesgivaren det ser riktigt fint ut,en smart lösning.
vad styr du med den,jag menar vilken laddtrycksreglering har du,vilket ladd på olika växlar har du.:tummenupp

igår när jag var ute o gasade sköt jag bort plenumet från förgasarna efter en liten heheh ifrånkörning av några nya r hojjar:banana:Bugar,staget från plenumet o toppen gick av på högra sidan.nu har jag gjort nya i 3 mm lite hårdare alu,passade på att göra 4 stycken så att jag kan använda 2 medan 2 är på eloxering.

ha det
 

®1100

PSB44
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
-00 Hayabusa & -86 GSXR1100 TIC
hej
kollar in din lösning på växellägesgivaren det ser riktigt fint ut,en smart lösning.
vad styr du med den,jag menar vilken laddtrycksreglering har du,vilket ladd på olika växlar har du.:tummenupp

Började med en Apexi men den kom jag aldrig överens med. Kör nu med en hemmabyggd laddtrycksstyrning. Använder en magnetventil som jag styr pulsbredden på. Kör just nu med ca 0,5 på 1;an, 0,7 på 2;an och 1bar på 3,4 o 5;an. Ska bli mera senare:yoparty
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Började med en Apexi men den kom jag aldrig överens med. Kör nu med en hemmabyggd laddtrycksstyrning. Använder en magnetventil som jag styr pulsbredden på. Kör just nu med ca 0,5 på 1;an, 0,7 på 2;an och 1bar på 3,4 o 5;an. Ska bli mera senare:yoparty

Sånt här tycker jag är imponerande!
..för det fattar jag nada av:D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Sånt här tycker jag är imponerande!
..för det fattar jag nada av:D

ikväll hände nått,en sån jävla sladd inkl highside,jag lovar att det kom en klump i strumpbyxan.
kolla in bakdäcket,imorgon sanering och leta fel:va

men så går det
 

Bifogat

  • CIMG1203.jpg
    CIMG1203.jpg
    245.3 KB · Visningar: 277
  • CIMG1204.jpg
    CIMG1204.jpg
    250.7 KB · Visningar: 250
  • CIMG1205.jpg
    CIMG1205.jpg
    241.2 KB · Visningar: 249

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
ikväll hände nått,en sån jävla sladd inkl highside,jag lovar att det kom en klump i strumpbyxan.
kolla in bakdäcket,imorgon sanering och leta fel:va

men så går det

Otrevligt som fan med olja på bakdäcket, tur att du höll dig på hjulen i alla fall.:tummenupp

Du kanske smorde kedjan lite för mycket innan körningen?:D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ikväll hände nått,en sån jävla sladd inkl highside,jag lovar att det kom en klump i strumpbyxan.
kolla in bakdäcket,imorgon sanering och leta fel:va

men så går det

Ingen höjdare sånt där. Man blir ju lite smått överraskad :gnissla
En av fördelarna med att köra med kåpor på turbohoj är att när sånt där rinner ur motorn så hamnar det i båten :) Observera ordvalet "när". Inte "om".
Ut och leta fel! :)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Fyy fan!
Gött att du inte ramla i alla fall... Fått fixat läckan då?

hej
hojjen är sanerad med alla jävla avfettningsmedel jag hade hemma men ända var det oljpölar under på bänken dagen efter,gjorde rent luftfiltret på turbon och på vevhusventilationen.

men det kommer rök ur ventilationens luftfilter iallafall så har det inte gjort förrut vad jag har sett,gasar man lite över tomgånt minskar det för att sluta helt när man lägger sig på ca 4000 utan belastning:va
kanske ska ta en slang från ventilationen som får sluta med ett filter bakom nummerskylten typ.

idag ska jag ta kompprov o göra leakdown test så får man kanske veta om det har hänt något allvarligare,men den går lika bra som förut känner ingen skillnad och den går hur fint som helst på tomgång oxå.allt kylvatten är kvar:va

hörs sen
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
huga huga, det första jag tänker på när du säger att det ryker på tomgång för att sedan lugna ner sig på varv, ärkolvringar alt nya vädringskanaler genom kolven typ spricka......men jag vill ju inte måla fan på väggen :rolleyes:
Hoppas jag har fel. Hur går den på tomgång då?
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Det börjar väl ta på dom nu? Dina extraliv, du får väl börja söka efter en lite lugnare hobby.

Börja sortera myssli, kan det vara något? Men va fan, "något" är ju inte mycket att hänga i dragracing-granen!!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top