lahi skrev:Jag tackar för svaren!
Mätaren är från mc-xpress och är glycerinfylld och kan visa undertryck, så förhoppningsvis ska den inte fladdra alltför mycket. Men då kopplar jag mätaren till plenumet! Vill ju inte att den ska visa för lågt tryck. Känns som om det är ganska bra om den visar rätt så jag inte tar sönder något. Det är jag så bra på ändå...
Kopplar dumpen till det lilla uttaget i fuggen då, med ev strypning. Fladdrar dumpen så jäkligt utan strypning, Heliac? Hur påverkar det motorns gång?
Nä, nu är det dags att gå ut i garaget en svängSka väl hinna med lite idag iaf.. när jag för en gångs skull får en dag över till hojen så havererar bilen istället, men jag gör en expressreperation på den så tar jag resten av dagen till hojen.
Jag har en sådan mätare den fladdrar inget och har ingen strypning har sätt den över två synkuttag.
Dumpen har jag sätt på vakumuttaget till bensinkran har funkat bra utan strypning.
Obs: inget laddtryck idag! Blött på vägen...
och sen så började den gå på 3 cylindrar... det är humor!!! Jaja, jag körde hem och skruvade av kåporna, alla slangar och så rev jag ut förgasarna och blåste överallt där jag kom åt (munstycken mm) med tryckluft. Glömde såklart bort att lyfta av tändkablarna en och en när motorn gick för att få reda på vilken cylle som inte går.. så nu har jag blåst igenom alla fuggarna. Har inte hunnit sätta ihop det igen så jag vet inte om det funkade. Vi får se!