wdac skrev:2646353det ballast är ju att motorn är en del i ramkonstruktionen :tummenup
Ja motorn var ju en bärande del i TTn så jag tyckte att den skulle kunna vara det i den här ramen också, den har ju ganska många rejäla fästpunkter..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wdac skrev:2646353det ballast är ju att motorn är en del i ramkonstruktionen :tummenup
lycka till i sökandet..kan va svårt iblandUbbejävel skrev:2651342Imorgon är det bågedelsmarknad hos SnutMC i Askersund, då ska jag dit och leta pryttlar, det vore kul att hitta ett coolt gammalt antikt framlyse eller ett drevbromsok..
Kanske så här?Ubbejävel skrev:2642795
Jag eftersträvar ett antikt rejsstuk som kanske egentligen aldrig funnits men det gammaldagsa stuket kommer nog att förstöras lite av att det blir moderna skivbromsar både fram och bak men bromsarna är viktigt att de funkar ordentligt..
Det skulle vara kul med lite åsikter och kommentarer...
Sundown skrev:2651392Kanske så här?
En liten Dirt tracker.
//Leif
ozeo skrev:2651367lycka till i sökandet..kan va svårt ibland![]()
ozeo skrev:2651367lycka till i sökandet..kan va svårt ibland![]()
Speedolle skrev:2651513How about that ?
You like ?
Hur oldschool kan det bli..................![]()
Jocks skrev:2653113Tjenna, undrar bara vad det är för längd på springergaffeln?
Har nämligen tittat lite på onlinebutiker och fått uppfattningen om att 22" är standard, men jag vill veta om det blir snyggt på en liknande hoj/hjul du håller på med.
Ubbejävel skrev:2658652Så här blir tanken som jag har fixat nu och så får det nog bli tror jag, tills vidare iaf
Det är en gammal moppetank, Monark tror jag, som jag kapade ur tunneln ur och svetsade i en ny, djupare...
Kanske lite svårt att se hur det ser ut på bilden men jag är ganska nöjd med resultatet...
Jörgen Karlsson skrev:2658711
Hur mycket rymmer den? Slår du mina 9 liter?
/J
Ja det var så jag menade. Då "slår" du mig! På gruppkörningar med sporthojarna härifrån så brukar jag vara den som utan konkurrens har minst tank. Dyker du upp nästa sommar så så kan jag inte ens vara värst på den fronten!Ubbejävel skrev:2658729Vad menar du med att slå? Jag tror nog inte att jag har mer än dina nio iaf, snarare bra mkt mindre..
Det där med ett par snygga siffror på tanken lät bra, så blir det nog..
rallyfisken skrev:2659106Så jävla snyggt det blir! Tror din tank rymmer typ 5 liter, om du ahr tur. Har för mig att dom är otroligt små.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |