Mitt rekreationsbygge..

ozeo skrev:
2644647 jag röstar på den...
mattsvart ram o alla detaljer röda som på bilden :yoparty

Kul med friska ideer, jobba på bara grabbar :)
Men i goldammermodellen så verkar ramen vara lite moddad också, det tänker jag inte göra :)

skicka_till_min skrev:
2644726 Bygg en likadan ljuddämpare som den du har fast till andra sidan, bara det att du har soppan i den och inte kopplar ihop den med den ljuddämparsystemet som redan sitter.
Den borde väll rymma 3-4 liter och ingen skulle fatta hur det funkade?

Förstår ni min idé?

Jodå jag fattar precis hur du menar, det är en ganska kul ide men då krävs det soppapump helt plötsligt och eftersom det är en TT-motor så blir det ett batterilöst elsystem på den, lätt fixat att dra dit ett batteri iofs men jag är glad om jag slipper..

Last edited:
Thumper är ju just encyl på slangelska. redan påpekat såg jag (Som i thumperpages.com rättså rolig länk)
Kunde heller inte motstå lite shoppande i höstrusket...:)
Annars är ju en delad tank så man ser d raka röret fr styrhuvud t baknav fränt. Å liksom hålla det platt i överkant s a s.
-nä nu måste ja ner o bygga lite själv ju...

Bifogat

• traccer.jpg
    traccer.jpg
    78.3 KB · Visningar: 342
Jocks skrev:
2644633 Perfekt med en bild från sidan, jag läste att du skulle ha en rund tank men jag gjorde endå en Goldammer Junior photoshop för skoj skull.

Den stilen tänkte jag mig men med övre ramröret draget i en båge som följer överkanten på tanken och tanken hängande under ramröret.

tur de finns "inte bara" sporthojsnissar här :)

fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

attachment.jpg

madmagnus skrev:
2644586 shysst! inte alla "stora" hojbyggare som är så ödmjuka!

hittade en cykel till som tillhör en av mina absoluta favoriter.
det är en "La Choprod" cykel som jag ej vet namnet på, men snygg är den absolut.

En av mina favoriter också:yoparty . Ett reportage i senaste mc nytt.

Teo skrev:
2645002 fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

Och jag som tycker att det fräna är att just INTE använda mig av en HD-motor :)

xfader skrev:
2645078 Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

Jag förstår hur du menar men jag vill nog ha den biten öppen ändå och ha en lös tank uppepå.. Det skulle nog ändå bara gå i en liter i den tanken som skulle bli där..
Du har förstått hur jag menade med skärmen ser jag men jag har nog fått för mig att jag ska dra den ända ned till "svingen"..

Last edited:
Fan vicken respons du fått på bygget. Jag personligen lööööv it. Men hade väntat mig komentarer som: " här snackar vi sporthoj" etc. Men alla verkar tycka att bygget är :tuttar

Finnishstallion skrev:
2645175 Fan vicken respons du fått på bygget. Jag personligen lööööv it. Men hade väntat mig komentarer som: " här snackar vi sporthoj" etc. Men alla verkar tycka att bygget är :tuttar

Ja jag är också förvånad faktiskt, jag hade nästan väntat mig att få höra nåt sånt också.. Men då hade jag kontrat med att det är antikt sporthojsstuk :)

lasse kongo skrev:
2644993 sitter du i rullstol och bygger hoj :va

Njae.. Jag har faktiskt kommit igång så mkt att jag klarar mig skapligt utan rullis nu.. Jag hoppar på kryckor mest och sen har jag en kontorsstol på hjul som jag sitter på i verkstan och sparkar mig runt på :)

Last edited:
Teo skrev:
2645002 fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

Skulle inte vilja veta vad en Evo hade gjort med den ramen!
Fränt bygge, stånkor är ju hur tufft som helst!
Den här cykeln gjorde mig sugen på att spika ihop nåt häftigt, dessutom så kryllar det ju av billiga japscustoms på marknaden!

Bifogat

• _DSC7403.jpg
    _DSC7403.jpg
    17.6 KB · Visningar: 240
Ubbejävel skrev:
2645159Jag förstår hur du menar men jag vill nog ha den biten öppen ändå och ha en lös tank uppepå.. Det skulle nog ändå bara gå i en liter i den tanken som skulle bli där..
Du har förstått hur jag menade med skärmen ser jag men jag har nog fått för mig att jag ska dra den ända ned till "svingen"..

Hehe, det var av ren lathet jag lämnade skärmen sådär, visste inte riktigt hur jag skulle fästa den mot ramen :)

Var svårt det där med tank, provade en massa olika lösningar, men det var svårt att få till något som passade riktigt bra :(

stranglefoot skrev:
2645214 Skulle inte vilja veta vad en Evo hade gjort med den ramen!
Fränt bygge, stånkor är ju hur tufft som helst!
Den här cykeln gjorde mig sugen på att spika ihop nåt häftigt, dessutom så kryllar det ju av billiga japscustoms på marknaden!

Precis, jag tänkte just det samma, det skulle inte bli kul för den här ramen att hantera en sån motor :)

xfader skrev:
2645258 Hehe, det var av ren lathet jag lämnade skärmen sådär, visste inte riktigt hur jag skulle fästa den mot ramen :)

Var svårt det där med tank, provade en massa olika lösningar, men det var svårt att få till något som passade riktigt bra :(

Man får prova sig fram helt enkelt, jag har ju några månader på mig...

Last edited:
Sadeln..

Jag kände att jag var tvungen att visa en bättre bild på sadeln som sitter på hojen.. Köpt på Ebay från USA som så mkt annat av det som sitter på bygget..

Allt blir fränare om man får på några döskallar :)

Bifogat

• köpt dödskallesadel.jpg
    köpt dödskallesadel.jpg
    38.5 KB · Visningar: 107
En fundering som jag har..

Säg att man behöver en hastighetsmätarvajer i egen längd med olika fästen i ändarna, finns det nån som tillverkar sånt?

xfader skrev:
2645078 Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

Inte kompis att sno min ide sådär:mad: :mad: :gnissla
Men jag tycker också att det vore den snyggaste lösningen med tanken, det är så jävla pheta linjer på ramen som den är:tuttar

det ballast är ju att motorn är en del i ramkonstruktionen :tummenup

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...