Mitt första knäskrap !!!!

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
(vart klämd mellan vägräcke å en bilist som kom på att "sitter jag i kö så ska den jävla hojåkaren åxå göra det" ..... men en puck e iaf lite skrapad :rolleyes: )

inte lika spännande som topic antyder :hihi

Du är i gott sällskap. Jag vet en till person här på forumet som knäskrapat mot ett vägräcke. :)

får väl avancera lite och öva mera så kan jag ge mig på wireräcken snart åxå :D

Vadå, så om man råkas skarpa puckarna lite på betongväggen på väg till hojen så räknas det som knäskrap? :hihi

Så är det.

Och detta med knäskrap är överreklamerat bara ännu en utgift man måste ta hänsyn till. Knäpuckar är inte gratis:fakta

Knäpuckar bromsar bara! Jag vill köra Fort så jag skiter i det! :D . . . . eller så har jag bara inte lärt mig än och är avis. . . . . man vet inte. . . . . ;)

Tydligen ska puckarna skrapas en och en för att det ska räknas som tufft.
Inte båda samtidigt...

Jojomen så långt har jag oxå förstått att det skulle vara tufft. Men när man sliter ner ett par puckar på ett par bandagar inser man att vilken clown som helst klarar av att slipa puckar trots att det går såpass långsamt att man skäms.

Man vill ju att det ska gå snabbt på banan och skrapar man puckar i mitt tempo så går det allt annat än snabbt tyvärr så dom som ser skrapade puckar som något bevis för att vara snabba kan jag rekomendera att tänka om:hihi

Men visst tycker någon det är tufft byter jag gärna mina skrapade mot deras oskrapade rakt av så får dom vara tuffa utanför donken :hej:hej

Vadå, så om man råkas skarpa puckarna lite på betongväggen på väg till hojen så räknas det som knäskrap? :hihi

Om du gör det i 70 km/h eller mer, så OK! :tummenupp

Om jag ska skrapa knäpuck igen, så ska det vara bana nästa gång, och fan i mig inte ett vägräcke igen. :brynad Det var läskigt! Mitt tips: Prova INTE!

Fast det vore kul att veta om det är någon mer än TS och jag som skrapat knäpuck i vägräcke? En ny exclusive skara, vi som skrapat vägräcke? :yoparty :rock :rofl :rofl

Man vill ju att det ska gå snabbt på banan och skrapar man puckar i mitt tempo så går det allt annat än snabbt tyvärr så dom som ser skrapade puckar som något bevis för att vara snabba kan jag rekomendera att tänka om:hihi
Been there, done that, got the t-shirt! Ju fortare jag kör, desto mindre puck har jag i backen, man kan känna efter ibland, eller bonka i om man kör över något tjälskott i crossböjen eller så. Nu har jag gått över till att skrapa axlarna och sånt istället :näsblod

berätta hur det fortsatte? tog du fram kedjan du hade innaför stället och la det i fönstret på bilen?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026