Mitt arbete som moderator?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är jag en olämplig moderator och en "tvåtaktstaliban" som är orättvis och använder min moderatorsroll för att förtrycka de som inte tycker som jag?
Det verkar så på en del håll så därför frågar jag och vill ha ärliga svar, gärna med en motivation och inte bara JA/NEJ.

Nej då! :tummenupp
Inte ens tänkt på att du varit inne och modererat bort något, men samtidigt inte sett en massa dumheter skrivna av folk i den delen av forumet så det måste väll vara ett bra betyg till dig?

Jag blir utsatt för rätt ofta att folk inte tycker jag gör rätt, när får varningar etc. Men det är bara de som faller under kategorin medlemmar som inte kan / vill följa regler.

Att rensa bort ovan inlägg som t.ex RF Racing skrev kan du göra, då du faktiskt skrev om att INTE få just Ja och Nej svar. Du behöver inte ta till dig av någonting kritiskt han har och säga. Han följde inte simpla läsbara regler från dig / forumet.

Nej....

Du passar ypperligt som moderator, den enda jag kan tänka mig som skulle gjort ett bättre jobb är jag själv. :hihi

Tycker du sköter dig bra. Vissa trådar spårar ur.... men de brukar komma på rätt språk när folk har fått skrika av sig lite o insett att ingen lyssnade. Då återgår de flesta till den normala diskutionen som om inget hade hänt:)

Jag tycker du har egenskaper som gör dig till en bra moderator, du försöker spegla och lyfta fram båda sidor i en debatt, du lugnar ner när det hettar till, drar definitiva gränser och säger ifrån när de passeras. Även en moderator måste tillåtas ha en egen åsikt, ingen människa är en maskin. Att en en moderator själv deltar i debatten är något som är positivt, hellre en aktivt deltagande är passivitet, så länge det sker i enlighet med de regler som gäller för alla. Handen på hjärtat, är du verkligen att anse som 2T-taliban? Nej, det är du inte.

Swedie skrev:
Jag blir utsatt för rätt ofta att folk inte tycker jag gör rätt, när får varningar etc. Men det är bara de som faller under kategorin medlemmar som inte kan / vill följa regler.

Att rensa bort ovan inlägg som t.ex RF Racing skrev kan du göra, då du faktiskt skrev om att INTE få just Ja och Nej svar. Du behöver inte ta till dig av någonting kritiskt han har och säga. Han följde inte simpla läsbara regler från dig / forumet.
Jag tycker personligen det har funkat bra med en lite friare moderering i Racingforumet, sulle man gå 100% efter forumreglerna skulle jag inte få göra annat än ta bort inlägg.

Ha ha ha.. Du är ju ingen RIKTIG tvåtaktstaliban Gustav! :D

Tycker att du gör ett bra jobb! :tummenupp

Jaha, Gustav O är ute på beröm-fiske... Hä hä

Nerå, du sköter dig bra :pannkyss

Edit: va, måste man motivera. Hmmm, över lag välmodererat i den bemärkelsen att du styr upp diskussioner som spårat ur/är på god väg, utan att döda diskussionen. Lagom fri diskussion alltså. Ibland känner jag dock att du kan moderera lite hårdare. Vissa diskussioner skall inte hållas på racingforumet - det finns andra forum för dem.

Last edited:
Som delaktig i modererandet kan jag bara tycka att du gör ett bra jobb. Din tvitaktshysteri balanserar jag så gott jag kan. Är det nån som kommit med dumma synpunkter?

Gustav O skrev:
Jag tycker personligen det har funkat bra med en lite friare moderering i Racingforumet, sulle man gå 100% efter forumreglerna skulle jag inte få göra annat än ta bort inlägg.

Kanske vore skönt om man fick bort lite av det där eviga 2-takt/4-takt tjatet, men å andra sidan så verkar ju det vara en sak som många är intresserade av att tjata om så... Svårt att "moderera" bort sånt... Är ju inget brott mot sh.com's regler, eller sunt förnutft att ständigt hävda att ens egen motortyp och tävlingsklass är den bästa... :hihi

Bingo skrev:
Jaha, Gustav O är ute på beröm-fiske... Hä hä

Nerå, du sköter dig bra :pannkyss
Fan, busted. :5sure

Bingo skrev:
Som delaktig i modererandet kan jag bara tycka att du gör ett bra jobb. Din tvitaktshysteri balanserar jag så gott jag kan. Är det nån som kommit med dumma synpunkter?
Inte med dumma synpunkter utan bara synpunkter som fick mig att fundera på om man är ute och cyklar, det är ju ganska lätt att bli lite fartblind och inte se riktigt vad det är man gör eller skriver. Är bra med konstruktiv kritik och feedback tycker jag.
Det som fick mig att börja fundera var bla. följande.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1804877&postcount=1484
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1804894&postcount=1486

Macke skrev:
Kanske vore skönt om man fick bort lite av det där eviga 2-takt/4-takt tjatet...
Ja, det där är bara sååååå tråkigt. Moderera bort den skiten.

Bingo skrev:
Ja, det där är bara sååååå tråkigt. Moderera bort den skiten.
Tycker ni inte att jag spenderar nog med tid här redan? :D
Ska ta och skärpa mig på den punkten, när det gäller skrivandet för jag vet inte om man kan moderera bort det eftersom det ju är fritt med åsikter så länge de inte bryter mot forumets regler.

Gustav O skrev:
Fan, busted. :5sure
Inte med dumma synpunkter utan bara synpunkter som fick mig att fundera på om man är ute och cyklar, det är ju ganska lätt att bli lite fartblind och inte se riktigt vad det är man gör eller skriver. Är bra med konstruktiv kritik och feedback tycker jag.
Det som fick mig att börja fundera var bla. följande.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1804877&postcount=1484
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1804894&postcount=1486
nej du gör ett strålande jobb, tycker allmänt att det skall modereras hårdare.
och de där två exemplen kommer ju från sillyseasonmotogp tråden, alltså inget att ta fasta på då den, i mina ögon, är en ren pajkastar tråd.
visst, det är vinter, men att låta folk tjata om biaggis skägg i 18miljarder inlägg suger..

R2 skrev:
visst, det är vinter, men att låta folk tjata om biaggis skägg i 18miljarder inlägg suger..

När började Valmers räknas som folk?? ;)

Teddy skrev:
Jag tycker du har egenskaper som gör dig till en bra moderator, du försöker spegla och lyfta fram båda sidor i en debatt, du lugnar ner när det hettar till, drar definitiva gränser och säger ifrån när de passeras. Även en moderator måste tillåtas ha en egen åsikt, ingen människa är en maskin. Att en en moderator själv deltar i debatten är något som är positivt, hellre en aktivt deltagande är passivitet, så länge det sker i enlighet med de regler som gäller för alla. Handen på hjärtat, är du verkligen att anse som 2T-taliban? Nej, det är du inte.

Jag hade kunnat skriva ett helt inlägg, men det räcker med att skriva, exakt, jag håller med.

Jag har absolut inget att märka på när det gäller din roll som moderator.
Tycker du sköter det bra, på ett lagom sätt. Du varken modererar för mycket eller för lite. Folk får ha sina åsikter, men spårar det ur fixar du till det.

Dessutom kör du tvåtakt. Me like.
Keep up the good work Gustav!

Jag tycker att du gör ett bra jobb Gustav, även om du hoppar på mig ibland med osakliga anklagelser ;)

Tycker det modereras alldeles för lite i tex MC-relaterat vilket gör att man inte finner något större nöje av att diskutera något där.

En sak som jag tycker att alla modertorer ska tänka på är att ange orsaker till låsta trådar och borttagna trådar (lås dem istället).
Hur ska folk annars förstå vad de gjorde för fel?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back