misslyckad förare

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
val av däckluft

Kolla hur han vägrar släppa hojen...hahah han följer med hojen som en död fisk..:rofl

[YOUTUBE-ID]CiL2MCRXk7E[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Förstår inte vad du menar riktigt.. Jag tycker han släppte den så fort han kunde, eller blev avkastad snarare. Jävligt klantigt dock att han knappt hade någon styrfart, klart han vurpar... :gnissla
 
HAhaha
Notera hur han kollar in bakdäcket när han har rätt ut situationen, måste berott på gammal luft i däcket!

Killen med gixxern kommer säkert med en historia om hur både svinglager, bakhjulslager var dåliga samt att han aldrig mer kommer köra på michelindäck :3freak :rofl
 
Killen med gixxern kommer säkert med en historia om hur både svinglager, bakhjulslager var dåliga samt att han aldrig mer kommer köra på michelindäck :3freak :rofl

Ja men va fan hade han förväntat sig .. Såg du inte att det var någon jävla lågbudgetsluft han hade i däcket. Klart det inte går att uiila då!

Det är den här lågkonjukturens fel.. Folk sparar in på allt möjligt.
 
vid 0:28 uppvisas en klockren släpa-foten-som-ett-moppe-fucko-sväng :tummenupp
 
[YOUTUBE-ID]jlYymSFq5L4[/YOUTUBE-ID]

burnout dock... men klassiskt lufthäng :tummenupp

Damn you nu måste jag sitta och kolla filmer på youtube, kan inte slita mej... jag som skulle sova :mad:
 
[YOUTUBE-ID]jlYymSFq5L4[/YOUTUBE-ID]

burnout dock... men klassiskt lufthäng :tummenupp

Damn you nu måste jag sitta och kolla filmer på youtube, kan inte slita mej... jag som skulle sova :mad:

herre jävlar hur fan klarade han bilen den ser ju hel ut

sen måste ha ha kört med skit bra luft efter som han fick fäste :D :D
 
Frisk luft..........trycksatt ?

Nu skrivs det ju lite om den eviga luften igen........:gnissla

Jag börjar fundera nu lite.......... så gott det går!

Om jag ska byta luften i däcken?
Hur ofta ska det göras?
Vart ska jag deponera den gamla luften?
Är den klassad miljöfarlig, behövs skyddsmask?
Ska det va 50%/70%/100% utav volymen?
Ska en byte till morgon eller kvällsluft?
Vid vilken temperatur är att föredra?
Ska en se till att någon annan bytt luft innan så den e färsk i behållaren?
Ska den va nykomprimerad eller fått stå en stund och svalna utav?
E de viktigt att de inte är fuktigt ute, vatten i däcken?
E de olika känslor i vårluft kontra höstluft?
Om jag fyller på Statoil/Shell osv: Slipper jag lågbudgetluft då?
Vad är lågbudgetluft, är den lite smutsig?
Finns det något grönt miljöalternativ?
Luft på burk, var köpa större flaska, AGA?
Grön luft, har ju sett gröna däck någon gång?
Finns det varudeklararerad luft?
Om vi nu ska spara på luften, finns det någon gas istället?
Och trycket hur är det med det, olika för olika luft?
Är det några EU regler att tänka på?
Vilka viktiga frågor om detta ämne glömde jag nu?

Finns det någon EASYWAY typ 2.5 kilogram i allt bil/mc, typ lagom passar för allt?

Ja detta va lite som jag fundera på... livets mysterier:hihi . Toyman!
 

Bifogat

  • 200052.jpg
    200052.jpg
    39.5 KB · Visningar: 1,643
  • 200073.jpg
    200073.jpg
    46.9 KB · Visningar: 1,647
  • alf.jpg
    alf.jpg
    41.2 KB · Visningar: 1,653
  • Nordic%20Ecolabel%20315%20021%20260_rdax_152x150.jpg
    Nordic%20Ecolabel%20315%20021%20260_rdax_152x150.jpg
    26.1 KB · Visningar: 1,645
  • dustoff.jpg
    dustoff.jpg
    7.4 KB · Visningar: 48
  • nexus-tryckluft-paa-burk--280ml.jpg
    nexus-tryckluft-paa-burk--280ml.jpg
    26.4 KB · Visningar: 51
Nu skrivs det ju lite om den eviga luften igen........:gnissla

Jag börjar fundera nu lite.......... så gott det går!

Om jag ska byta luften i däcken?
Hur ofta ska det göras?
Vart ska jag deponera den gamla luften?
Är den klassad miljöfarlig, behövs skyddsmask?
Ska det va 50%/70%/100% utav volymen?
Ska en byte till morgon eller kvällsluft?
Vid vilken temperatur är att föredra?
Ska en se till att någon annan bytt luft innan så den e färsk i behållaren?
Ska den va nykomprimerad eller fått stå en stund och svalna utav?
E de viktigt att de inte är fuktigt ute, vatten i däcken?
E de olika känslor i vårluft kontra höstluft?
Om jag fyller på Statoil/Shell osv: Slipper jag lågbudgetluft då?
Vad är lågbudgetluft, är den lite smutsig?
Finns det något grönt miljöalternativ?
Luft på burk, var köpa större flaska, AGA?
Grön luft, har ju sett gröna däck någon gång?
Finns det varudeklararerad luft?
Om vi nu ska spara på luften, finns det någon gas istället?
Och trycket hur är det med det, olika för olika luft?
Är det några EU regler att tänka på?
Vilka viktiga frågor om detta ämne glömde jag nu?

Finns det någon EASYWAY typ 2.5 kilogram i allt bil/mc, typ lagom passar för allt?

Ja detta va lite som jag fundera på... livets mysterier:hihi . Toyman!

ahahahahahahahahah du har för mycket tid och för lite att göra! hahaha
 
Jag brukar alltid köra med orginalluft då vet man att det funkar. Orginal är bäst. Det beror på att det är den luften som fanns i fabriken som byggde hojen.

Det jobbiga är när man köper en begagnad hoj. Om ägaren då möjligen har bytt däck efter säg 4000 mil så kan det vara svårt att få tafg i orginalluften. Den kanske finns kvar hos däckverkstan, men annars blir det problem.
Man skulle kunna fråga tillverkaren om det går att köpa en burk luft från deras monteringsfabrik, men jag har inte försökt än. Jag har numera börjat köpa nytt för det är enklare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top