Misshandlade sporthojare

Status
Ej öppen för fler svar.
korvgubbe skrev:
Tycker han är en god förebild för sunda, helsvenska ideal!
:kocko

Så du menar att han får representera det du hånfullt kallar svenska ideal, men om en invandrare gör samma sak så representerar han vår misslyckade integrations, arbetsmarknads och socialpolitik?

84superbee skrev:
jag kopplar mer till den såkallade "gangsterkulturen" som en del nysvenskar lätt halkar in i p.g.a. trycket från sina kamrater, som är de enda de har i sin närhet när de bor i områden med nästan uteslutande "nysvenskar", anledningen till att de blir "gangstergäng" borde väl vara att de känner sig utanför det svenska samhället o sedan klumpar ihop sig, och vill slå emot det dom tycker är orättvist?
....

Låter sant som fan. Men kulturen hade funnits där även med panka Svenssonar utan en vettig framtid.

84superbee skrev:
jag kopplar mer till den såkallade "gangsterkulturen" som en del nysvenskar lätt halkar in i p.g.a. trycket från sina kamrater, som är de enda de har i sin närhet när de bor i områden med nästan uteslutande "nysvenskar", anledningen till att de blir "gangstergäng" borde väl vara att de känner sig utanför det svenska samhället o sedan klumpar ihop sig, och vill slå emot det dom tycker är orättvist?

eller vad vet jag egentligen...

ungefär som oss som hänger på Sporthoj :tungan

Har man ingen plats hemma för sig själv och sina vänner söker man sig därifrån. Väl avskärmad från föräldrar och andra vuxna skapar man sig sina egna regler. Gansgstergängen kan lika gärna vara "nysvenskar" som helsvenska skinnskallar... Det är den kultor som får gro inom gänget som avgör hur det blir. Inte den kultur som tillhör det land man är född i...

Chrille skrev:
Låter sant som fan. Men kulturen hade funnits där även med panka Svenssonar utan en vettig framtid.

Huvudet på spiken.
...Finns ju gott om Svennegäng.. Firman, Hells Angels, VAM och andra korthåriga sammanslutningar..

Markus skrev:
Så du menar att han får representera det du hånfullt kallar svenska ideal, men om en invandrare gör samma sak så representerar han vår misslyckade integrations, arbetsmarknads och socialpolitik?

Ah, flåt.. glömde ju att även den uppenbara ironin var död.

Chrille skrev:
Förklara dig då eller kvittar det om du framstår som en vapentokig lyx-nasse. Tror du jag är den ende som missförstår dig?

Jag skrev ett förjävla långt svar till dig, men sedan sket jag i det.

Alla fattiga stampar inte på folks huvuden, alltså beror det inte på fattigdom att man gör en sådan sak. Diskriminerande mot fattiga människor att svamla om sådant.

Gixxer-Anders skrev:
Allt är sossepackets fel!! :kulspruta

Ah, då har ännu en av de vältaliga dykt upp på spelplanen!
Hade jag inte haft vår senaste diskussion i färskt minne hade jag kanske kunnat hugga på din kommentar, men med hänvisning till vår förra tråd har jag öveseende med dig!

En av de senare sossepackstrådarna för de som inte förstod vad jag syftade på..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55534

Markus skrev:
Jag skrev ett förjävla långt svar till dig, men sedan sket jag i det.

Alla fattiga stampar inte på folks huvuden, alltså beror det inte på fattigdom att man gör en sådan sak. Diskriminerande mot fattiga människor att svamla om sådant.

Det är ju knappast hudfärgen som är den gemensamma faktorn mellan skinskallegänget som hoppade på Ronnys huvud och det gäng som spöade SH-grabbarna...

korvgubbe skrev:
Ah, då har ännu en av de vältaliga dykt upp på spelplanen!
Hade jag inte haft vår senaste diskussion i färskt minne hade jag kanske kunnat hugga på din kommentar, men med hänvisning till vår förra tråd har jag öveseende med dig!

En av de senare sossepackstrådarna för de som inte förstod vad jag syftade på..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55534

Fan då, tråkmåns där! Jag som var så sugen på att tjafsa lite.
Får gå och mucka med nån här på jobbet ist då.... :mad:

korvgubbe skrev:
Det är ju knappast hudfärgen som är den gemensamma faktorn mellan skinskallegänget som hoppade på Ronnys huvud och det gäng som spöade SH-grabbarna...

Nej, knappast ekonomin heller. Att alla i dessa gäng skulle ha så risigt med $ att de kvalar in under fattigdomskategorin finner jag otroligt.

V-Ä-R-D-E-R-I-N-G-A-R

Markus skrev:
Nej, knappast ekonomin heller. Att alla i dessa gäng skulle ha så risigt med $ att de kvalar in under fattigdomskategorin finner jag otroligt.

V-Ä-R-D-E-R-I-N-G-A-R

Se där ja! du hittade visst den gemensamma nämnaren alldeles själv. :tummenupp

Markus skrev:
V-Ä-R-D-E-R-I-N-G-A-R

Ja, värderingar kan det mycket väl handla om. Men vad är grogrunden till värderingar? I min värld har det alltid varit min omgivning, mina kompisar och ofta föräldrar andra vuxna som motpart.. Skulle de vuxna skina med sin frånvaro, ingen som brydde sig om vi ens gick till plugget och ingen haft tid, ork att kolla vad vi gjorde om kvällarna är jag rätt osäker på om vi alla haft turen att hamna där vi hamnat...

...miljön ger utrymme för Gangstergäng att bildas av unga invandrarkillar i huvudsak. Det finns plats för skinnheadgäng med svennar som riktiar allt sitt missnöje på invandrarna. Det finns huligangäng, mixade som har fotbollens om ursäkt för att få slås och hävda sig. Du har stenkastande AFA-anhängare som gömmer sig bakom antifacistiska slagord för att rättfärdiga sitt betende och identifiera sina motståndare...

I mina ögon är det samma skit, olika slagord.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back