Misshandlade sporthojare

Status
Ej öppen för fler svar.
Silwer skrev:
Man kan bli less på smma gamla invandrartrådar om och om igen, samma argument, samma förstående och expertis i allihop.
Sjung ut ordentligt i stället så det blir nånting:lol

Either you are with us or aginst us.

Seså, sjung nu - din Kölinge-raggare! :hihi

Markus skrev:
Man kan inte förklara bort ett problem. Hellre enkla lösningar än inga lösningar alls.
Jo, det förstås. Men det finns sånt som dels inte är en lösning utan bara enkelt, dels ersätter ett problem med ett annat.

Kom igen Markus, du vet bättre än att det finns enkla lösningar på komplexa samhällsproblem.

Bingo skrev:
Jo, det förstås. Men det finns sånt som dels inte är en lösning utan bara enkelt, dels ersätter ett problem med ett annat.

Kom igen Markus, du vet bättre än att det finns enkla lösningar på komplexa samhällsproblem.

Det här måste du nog utveckla.

1. sånt som dels inte är en lösning utan bara enkelt
2. ersätter ett problem med ett annat
3. komplexa samhällsproblem

Markus skrev:
Nej, knappast ekonomin heller. Att alla i dessa gäng skulle ha så risigt med $ att de kvalar in under fattigdomskategorin finner jag otroligt.

V-Ä-R-D-E-R-I-N-G-A-R

Nej,men vad tror du om samhällsklass?
Och var kommer värderingarna ifrån?

Du är för tillfället helt oförståelig. Vad anser DU att den här typen av våld beror på.

Silwer skrev:
Man kan bli less på smma gamla invandrartrådar om och om igen, samma argument, samma förstående och expertis i allihop.
Sjung ut ordentligt i stället så det blir nånting:lol

Ja, kan du inte göra det själv nån gång istället för att alltid bara döma ut alla andras inlägg..? :7peta

Hazel skrev:
Ja, kan du inte göra det själv nån gång istället för att alltid bara döma ut alla andras inlägg..? :7peta
döma?

Han har rätt, det blir bara samma snack och alla tycker likadant efteråt iallafall

Markus skrev:
Det här måste du nog utveckla.

1. sånt som dels inte är en lösning utan bara enkelt
2. ersätter ett problem med ett annat
3. komplexa samhällsproblem
Jag tänker inte skriva några exempel åt dig, Helge.

Någon som tycker tråden tillför något och inte tycker att den skall stängas?

HanneZ skrev:
döma?

Han har rätt, det blir bara samma snack och alla tycker likadant efteråt iallafall

Även om de mest envisa debatörerna inte ändrar åsikt så kan en diskussion få de som inte är lika säkra på sin sak att välja ståndpunkt om de fått ta del av andras argument och åsikter.
Det är fler än debatörerna som läser tråden och om de får sig en tankeställare är det något positivt.

korvgubbe skrev:
Även om de mest envisa debatörerna inte ändrar åsikt så kan en diskussion få de som inte är lika säkra på sin sak att välja ståndpunkt om de fått ta del av andras argument och åsikter.
Det är fler än debatörerna som läser tråden och om de får sig en tankeställare är det något positivt.
De finns 100 tidigare trådar som går att läsa där markus tjabblar emot chrille o bingo. De kan lika väl läsa dem

HanneZ skrev:
De finns 100 tidigare trådar som går att läsa där markus tjabblar emot chrille o bingo. De kan lika väl läsa dem

jag tror knappast någon sitter och söker efter denna typ av trådar.. därför är det värt att förnya dem. kanske få fler att engagera sig mot fördomar och trångsynthet.... Läs citatet av MLK så förstår du vad jag menar...

HanneZ skrev:
döma?

Döma ut, dvs komma med en massa sura kommentarer kring något som en annan har skrivit. Inte så kreativt tycker jag men just i den här tråden är jag beredd att hålla med er grabbar, tycker oxå att tråden har tappat tråden...

Ja stäng....!!!

Försöket till lite medlidande för våra kamrater här p SH
dog ändå ut ganska tidigt.

Vill bara förtydliga att jag inte på något sätt är
rasist!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back