Missat samtal landsnummer +88 RING INTE TILLBAKA

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det är någon som startat nån skit där dom tjänar pengar på att folk ringer upp och får lyssna på ett meddelande på en telefonsvarare. Kostar ca 160 kr per minut. Jag fick ett sms om det för ett par veckor sedan och kopplade ändå inte när det ringde för ca 20 minuter sedan. RING inte upp om det händer er!
Fan!

5 sekunder typ..telefonsvarare.
Fick ett kedjesms om dessa telefonsamtal för någon månad sedan som varnade om det men jag tänkte "jaja" och raderade det :rolleyes:
Så nu säger jag det bara så ni vet.

Ja men 1/12 av 160 var ju inte så farligt.
Men tänk vad glad han med numret är, många bäckar små. :)
Förresten ringer jag inte ens tillbaka på nummer från Sverige som jag inte känner igen, jag svarar inte ens på dem. Inte på hemliga heller. Mobilsvaret fyller väl någon funktion får man hoppas.

Ja men 1/12 av 160 var ju inte så farligt.
Men tänk vad glad han med numret är, många bäckar små. :)
Förresten ringer jag inte ens tillbaka på nummer från Sverige som jag inte känner igen, jag svarar inte ens på dem. Inte på hemliga heller. Mobilsvaret fyller väl någon funktion får man hoppas.

Nej jag vet att det inte var så farligt (dessutom var det min jobbtelefon så jag kan dra av skiten :P) men ändå..vill varna folk. Jag hatar att få samtal av dolt nummer som jag missar. Svarar alltid på dom om jag hinner för jag vill veta vem det är. Men nu i fortsättningen komer jag nog inte göra det.

Inte jag heller, det är oftast bara nån jävla telemarketing ändå.
Men vi har inte den kvinnliga-nyfikenhetsgenen heller.

Jag känner inte en enda kvinna som skulle klara av att låta telefonen ringa tills mobilsvar tar samtalet.
Oavsett om dom håller på att göra någonting som har tagit dom en halvtimme att göra och dom måste börja om om dom släpper och svarar i telefonen.

Själv svarar jag inte om jag har flyt då jag mekar

Klart som fan man inte ringer upp missat samtal ifall man inte vet vem det är, speciellt inte om det är ett konstigt nummer.

Lite mysko att det görs från en satelittelefon. +88 har vår Irridiumsatelit. Dyr som fan att använda.

Sist jag ringde upp ett okänt nummer så möttes jag av nån dum jävla göteborgare som pratade med så hög röst att jag trodde högtalaren skulle spräckas.

Han: HALLÅ!!
Jag: *Försöker påbörja en mening, men hinner bara halvvägs*
Han: VEM ÄR DET HÄR!!?
Jag: Det var du som ringde till mig, jag ringde upp.
Han: VA!?!?
Jag: Glöm det. Jag har ringt fel. Hej då.
Han: JA, DET KAN DU GE FAAAAN PÅ ATT DU HAR!!

Så nu har jag lärt mig att aldrig ringa upp igen. Det är ändå bara skrikande göteborgare.

Svarar alltid på dom om jag hinner för jag vill veta vem det är.

För mig är det nu snarare en principfråga, mina föräldrar har hemligt nummer och jag vet i princip när det är dem som ringer och jag svarar ändå inte. De vet att jag inte svarar på hemligt, om man vill vara hemlig och leka James Bond kan man ringa någon annan tycker jag.

Det är väl ganska självgalrande? Folk som går på detta urarmas snart ekonomiskt så att de får lågt inflytande på samhället vilket på det stora hela blir bra för allmänheten.

Jag som inte gått på en scam någonsin och aldrig kommer göra det hyllar sekter, pyramidspel, nigeriabrev, folk som vill tjöpa din sura 93:a från ytomlands och bjuder massvis med pengar.

Det får mig att framstå som smart och framgångsrik i förhållande till medelmänniskan genom att bara vara passiv.

No offence trådskaparen, men man är dum i huvudet om man ringer upp något nummer med "+något-icke-svenskt". Verkligen. Och ringa upp över huvudtaget, har någon ringt och vill någonting så är risken stor att den som ringde försöker igen. Jag fick också sms om det och då var det riktnumret till Rwanda eller något liknande.

Det är väl ganska självgalrande? Folk som går på detta urarmas snart ekonomiskt så att de får lågt inflytande på samhället vilket på det stora hela blir bra för allmänheten.

Jag som inte gått på en scam någonsin och aldrig kommer göra det hyllar sekter, pyramidspel, nigeriabrev, folk som vill tjöpa din sura 93:a från ytomlands och bjuder massvis med pengar.

Det får mig att framstå som smart och framgångsrik i förhållande till medelmänniskan genom att bara vara passiv.

Så om jag nästa sommar ringer dig från mitt 0088-nummer så svarar du alltså inte:confused: ;)

Vart uppringd av nummret, skiten ringde 2 signaler och sen las de på. Klart som fn att man inte ringer upp, speciellt inte om det är ett +88 nummer.:confused:

Här är nummret för er som vill ringa upp: +88213213608 :tummenupp

Edit. Nån som vet vart nummret kommer ifrån? Hade de kostat om jag hade svarat? :confused:

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back