Missat samtal landsnummer +88 RING INTE TILLBAKA

???! Har aldrig förstått mig på människor med den (o)logiken. :confused:
Är detta ett extremt kontroll-behov som yttrar sig?
En rädsla att inte veta exakt VEM som ringer, och att denna rädsla och osäkerhet är SÅ stark att man hellre låter bli att svara.
Lyfter man luren får man veta! :tummenupp
Tycker det är så patetiskt och löjligt när vuxna människor inte vågar ta ett samtal. Då har det gått lite för långt..:näsblod
Vad kan hända egentligen?
Detta är ett fenomen som har spridit sig som en epidemi och jag vet många med denna läggning som inte vågar svara,
kollar upp nummret på typ Hitta.se
och sen ringer upp personen ifråga som sökte dem.
Fan vad omständigt:D
Det är ju faktiskt lite roligt, men dock mest tragiskt. :)

Tvärtom, jag fattar inte vem som vill svara på hemliga nummer. Det anser jag vara kontrollbehov. Idag trotsade jag min vana och svarade, blev så klart beviken då det var någon som skulle sälja något.
Men när du får jobb och så så kanske du får samma syn på saken, i tonåren var jag också jävligt het på att inte missa något skvaller, någon fet eller händelse. Med åldern så lär man sig att det är inte så illa om man skulle råka missa ett samtal eller tre. :)

Tvärtom, jag fattar inte vem som vill svara på hemliga nummer. Det anser jag vara kontrollbehov. Med åldern så lär man sig att det är inte så illa om man skulle råka missa ett samtal eller tre. :)

Råka missa ett samtal eller 3 är inget som rör mej i ryggen, det händer väl alla nån gång. Man har den på tyst läge och nån eller 3 kanske ringt.:)
Men att med flit missa (läs strunta) dessa bara för att man inte vet vem det är, är däremot något helt annat.
Jag är av den åsikt att ringer det och jag kan ta det, ja då gör jag också det.
Oavsett om jag vet vem som ringer eller om det nu skulle vara ett okänt nummer. Många nummer är hemliga/okända, ingen big deal.
Handlar det kanske om att vara mentalt förberedd på vad komma skall?! :va

Men vi är alla olika, men jag kommer aldrig att förstå varför man hellre låter bli att svara bara för att man inte vet exakt vem som ringer.:confused: :tungan

Edit: Jag tycker det snackas alldeles för mkt i mobil, överallt ska man behöva plågas av att ofrivilligt delta i ett halvt privat samtal.
Dessutom stör jag mig på att bara för att man har mobil, så tycker många att man måste per automatik vara anträffbar 24/7. :näsblod
:)

Last edited:
Råka missa ett samtal eller 3 är inget som rör mej i ryggen, det händer väl alla nån gång. Man har den på tyst läge och nån eller 3 kanske ringt.:)
Men att med flit missa (läs strunta) dessa bara för att man inte vet vem det är, är däremot något helt annat.
Oavsett om jag vet vem som ringer eller om det nu skulle vara ett okänt nummer. Många nummer är hemliga/okända, ingen big deal.
Handlar det kanske om att vara mentalt förberedd på vad komma skall?! :va

Men vi är alla olika, men jag kommer aldrig att förstå varför man hellre låter bli att svara bara för att man inte vet exakt vem som ringer.:confused: :tungan

Edit: Jag tycker det snackas alldeles för mkt i mobil, överallt ska man behöva plågas av att ofrivilligt delta i ett halvt privat samtal.
Dessutom stör jag mig på att bara för att man har mobil, så tycker många att man måste per automatik vara anträffbar 24/7. :näsblod
:)

Det är alltså ok att skita i att svara när man vet vem det är som ringer och man vill vara ifred?

Okej, jag har precis motsatt åsikt.
Och även om jag inte hade det skuylle jag förmodligen hävda att jag hade det i det här fallet.

:hej

Tvärtom, jag fattar inte vem som vill svara på hemliga nummer. Det anser jag vara kontrollbehov. Idag trotsade jag min vana och svarade, blev så klart beviken då det var någon som skulle sälja något.
Men när du får jobb och så så kanske du får samma syn på saken, i tonåren var jag också jävligt het på att inte missa något skvaller, någon fet eller händelse. Med åldern så lär man sig att det är inte så illa om man skulle råka missa ett samtal eller tre. :)

Äsch..man kan inte kategorisera vaken det ena eller det andra. Alla har sina anledningar för att göra på det ena eller det andra sättet. Man kan inte säga att alla som svarar har ett kontrollbehov eller vice versa.

Jag har många viktiga saker som sker just nu och en del kranka familjemedlemmar..jag tar ALLA samtal som jag inte känner igen numret på. Fast nu kommer jag inte att ringa upp missade samtal i fortsättningen om jag inte har en aning om var dom kommer från.

Jag är j-ligt gammal, jag har jobb och ändå är jag alltså så nyfiken att jag gärna ringer upp om jag missar ett samtal. Och svarar på hemliga nummer... Är jag infantil då?:D

Last edited:
Ja, det här faller väl under samma kategori som att öppna/läsa/klicka på alla mail, pop-up rutor osv som användare får på datorn. Om folk bara valde att tänka till innan de klickar, svarar eller ringer tillbaka på okända utlandssamtal så skulle det inte vara ett stort problem.

Att konsumentverket går ut med en rekommendation är ju bara patetiskt. Men i skyddade verkstaden Sverige finns ju inget egenansvar.

JAG väljer själv vilka samtal jag svarar på, oavsett om jag vet vem det är eller inte. Väljer ofta att inte svara dessutom! :D

Är det så vansinnigt viktigt att få tag i mig så försöker personen garanterat igen alternativt lämnar ett meddelande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT