Missat samtal landsnummer +88 RING INTE TILLBAKA

Borde vetat att alla på SH föddes som Nobelpristagare/ James Bond.
Jag gjorde inte det!

Inte alla, men en fick Nobelpriset senast....
nobelrz6.jpg

Inte jag heller, det är oftast bara nån jävla telemarketing ändå.
Men vi har inte den kvinnliga-nyfikenhetsgenen heller.

Jag känner inte en enda kvinna som skulle klara av att låta telefonen ringa tills mobilsvar tar samtalet.
Oavsett om dom håller på att göra någonting som har tagit dom en halvtimme att göra och dom måste börja om om dom släpper och svarar i telefonen.

Själv svarar jag inte om jag har flyt då jag mekar

"Är det viktigt ringer dom igen"

Ruskigt sant.

jag ringer inte upp när okända spelar in medelande om att jag ska ringa på mobilsvaren.

No offence trådskaparen, men man är dum i huvudet om man ringer upp något nummer med "+något-icke-svenskt". Verkligen. Och ringa upp över huvudtaget, har någon ringt och vill någonting så är risken stor att den som ringde försöker igen. Jag fick också sms om det och då var det riktnumret till Rwanda eller något liknande.

Nu har ju inte jag råkat ut för det där nummret och jag har blivit varnad för det.
Men....Många så som jag(gör ibland) jobbar väldigt mycket med utlands kontakter, Tyskar som ringer, Ryssar, Finnar, Sydafrika och div Asien. Inte dock Jänkare så där slipper jag:) .
Men i mitt fall så får man ibland ta och ringa upp eftersom att man satt upptagen i telefonen redan och då är det lätt hänt att något sådant händer. Dock så har jag "dom rätta" nummren i luren nu förtiden så man vet vem man ska söka när man behöver ringa upp. Annars får man tänka snabbt när man hör vilket företag man ringt till och få fram rätt namn ur hjärnbalken.

Så nog är det ganska så lätt hänt att ringa upp detta nr.

Nu har ju inte jag råkat ut för det där nummret och jag har blivit varnad för det.
Men....Många så som jag(gör ibland) jobbar väldigt mycket med utlands kontakter, Tyskar som ringer, Ryssar, Finnar, Sydafrika och div Asien. Inte dock Jänkare så där slipper jag:) .
Men i mitt fall så får man ibland ta och ringa upp eftersom att man satt upptagen i telefonen redan och då är det lätt hänt att något sådant händer. Dock så har jag "dom rätta" nummren i luren nu förtiden så man vet vem man ska söka när man behöver ringa upp. Annars får man tänka snabbt när man hör vilket företag man ringt till och få fram rätt namn ur hjärnbalken.

Så nog är det ganska så lätt hänt att ringa upp detta nr.

Det är ju så det är. Inte ovanligt att jag får samtal utomlands ifrån heller. Och när det ringer halv fem på morgonen vet man ju inte vad som är upp eller ner. Min första tanke var inte att slå på datorn o kolla var +88 gick! Det hade ju varit bra...men så var det inte och även om folk inte säger det så tror jag det finns många som skulle kunna ringa upp numret dom också. Därav denna tråd. Sedan om någon tycker det är dumt får stå för dom.

Nedan ett urklipp från denna sidan:
http://www.leffeboy.com/nummer/index.html
scrolla ner lite för att se telelistan.

"
0088213300300
0088213213608
+88213300300
0088213100199
+88213100199
+88213213608

OBS! Ring inte tillbaka om du får samtal från dessa nummer!! Lurendrejeri!!

Carl-Fredrik på suveräna vemringde.se skrev detta på sin sajt:
"Efter lite googlande så fick jag fram denna artikel: http://blogger.xs4all.nl/chow/archive/2008/08/16/407009.aspx
Enligt artikeln så tillhör telefonnummer som börjar med +882 13 (även 00882 13) EMSAT ett satellit-telefon företag. Samtal från just det här telefonnumret (och några andra) handlar om att ringa upp för att direkt lägga på och locka mottagare att ringa upp. RING INTE UPP! Samtalskostnaden kan bli så mycket som 10EUR per samtal."

Folk har berättat att de ringt upp numret och hört en inspelad kvinnlig röst på engelska säga att man ska vänta lite och musik börjar spelas. Efter 3 minuter kan samtalstaxan vara uppe i 2-300 kr utan att man vet om det.
"

Okej. Men om man inte ofta pratar med utlandskontakter och ringer upp är man dum, okej? :)

Jag känner inte en enda kvinna som skulle klara av att låta telefonen ringa tills mobilsvar tar samtal.

:mattias app app....lär känna mig...så känner du en. :)

Att ha mobilen på sig som en jävla fästing verkar bara jobbigt. Min ligger oftast kvar i handväskan och där kan den få ligga ringa för sig själv.

Det händer ibland att jag glömmer den hemma oxå.. då klarar jag mig så bra ändå. Men jag skulle gissa att rätt så många sulle anstränga sig rätt så hårt för att åka hem för att hämta den. Och visst...är den ens arbetsredskap så måste man ju.

Hade själv ett missat samlat från det där +88 numret i lördags men jag anade oråd och ringde inte upp. Vet jag inte vems nummer det är jag missat...då skiter jag i att ringa. Dom som ringer får prova igen i så fall.

//S. Tenåldersmad.

Att svara medans man är i sverige kan aldrig kosta pengar, så vad är problemet att säga hej oavsett hemligt nummer, okänt nummer eller i detta fall +88 nummer.

Att ringa upp är en annan femma!!!

Ja jag fick samtal i lördags från +88 nummer, nej jag ringde inte upp!!!

Vart uppringd av nummret, skiten ringde 2 signaler och sen las de på. Klart som fn att man inte ringer upp, speciellt inte om det är ett +88 nummer.:confused:

Här är nummret för er som vill ringa upp: +88213213608 :tummenupp

Edit. Nån som vet vart nummret kommer ifrån? Hade de kostat om jag hade svarat? :confused:

Kan man inte collect calla det, lägga av luren och gå och ta sig en pitaburgare så länge med extra allt?

Om det är en rolig telefonsvarare så är det lätt värt det, annars så är det väl kanske inte lika värt. Men med tanke på att jag hellre använder 118118 än min egna telefonbok så kanske man borde ringa upp av nyfikenhet. Bara pengarna inte går till svältande barn i Afrika eller till tuttcancer, sådant skräp vill jag ej veta av.

En liten fråga om det här... Hur får dom era nr?:va

Först går de in på ett internetforum, vi kan ta sporthoj.com för göra det enkelt. Sen gör den en enkel sökning på hitta.se på någons användarna tex såhär http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=CLEW. Sen ringer de det nummret som är överst. Sen gör den en ny sökning, typ såhär http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=qwerty. Samma visa igen. Sen söker de på http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=Nursey. Och titt på fan där var de nån som ringde upp. Cashen rullar in :yoparty

Undrar också hur dom fick mitt nummer, speciellt eftersom jag har dolt nummer. De måste väll vara en maskin som byter en siffra i taget och ringer upp alla eller nått, har ingen aning. :P

+88 är riktnummret till Peru för övrigt om inte någon har sakt de redan.

Jag svarar aldrig på nummer jag inte känner.
Inte på hemliga heller.
Mina föräldrar har hemligt nummer, inte ens då svarar jag.

???! Har aldrig förstått mig på människor med den (o)logiken. :confused:
Är detta ett extremt kontroll-behov som yttrar sig?
En rädsla att inte veta exakt VEM som ringer, och att denna rädsla och osäkerhet är SÅ stark att man hellre låter bli att svara.
Lyfter man luren får man veta! :tummenupp
Tycker det är så patetiskt och löjligt när vuxna människor inte vågar ta ett samtal. Då har det gått lite för långt..:näsblod
Vad kan hända egentligen?
Detta är ett fenomen som har spridit sig som en epidemi och jag vet många med denna läggning som inte vågar svara,
kollar upp nummret på typ Hitta.se
och sen ringer upp personen ifråga som sökte dem.
Fan vad omständigt:D
Det är ju faktiskt lite roligt, men dock mest tragiskt. :)

Marcus. Ibland finns det ändå anledning till att man ringer med doltnummer. När jag ska hem till kunder för att hjälpa dem med digitalbox, leverera tv etc ringer jag alltid innan med dolt nummer. Missar man det en gång kan man ge sig fan på att dem ringer halv 10 fredagkväll. Då dem inte får in idol eller vad som går då.. Hänt mig 4ggr av 6ggr då jag missat sätta på dolt..

Fan. Jag fick det här för några dagar sedan ! Jag tänkte +88 vafan är de för nått? utlandet? Äsch, säkert nån som försöker luras! (jag har inte blivit varnad för just det här dock..)

Sen blev jag förståss orolig, tänkte att det kanske var viktigt? Kanske brorsan som är utomlands igen..

Så jag fråga min andra brorsa vad han tyckte och han sa "Ring!" så jag ringde, och vad får man - nån som sa "thanks for your call" och en liten trudelutt som följd :huvet

måste börja lita på mina första intutioner...

Last edited:
Jag blir jämt så d-a nyfiken så jag har svårt att låta bli att ringa upp:rodnar Frugan blir vansinnig om jag gör det på hemtelefonen, men mobilen är jobbets, så det gör mindre. O det är klart att jag svarar på dolt nummer - det kan ju vara jobbet (fast då kanske man inte ska svara:D )

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back