Minimoto, inomhus, Göteborg.

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
någon som nått att uppdatera detta med .
eller ligger helt projektet nere ????
 

Andretti

Medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
YZ250
Blir det inget eller?

Någon som vet om man kan köra på någon gokart bana utomhus senare?
 

1275gt

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Ort
gbg
Hoj
db7
är det enbart minimoto, eller får man köra fiddymotard där också?
 

marcus133

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
såld XT660X SM och blade 929-01. CBR 1000RR Repsol nu....också såld. En gammal R1-01 till 2008
Hej på er. Lite sen kanske man jag skulle vara med direkt i Älvängen för minimoto körning!
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
Är inte det tråkigt å köra minimoto på en bana inomhus lr utomhus ... JAg har kollat en del filmer men de verkar inte så särskilt jätte kul direkt .. xD..funderar på å testa engång lr nått sånt iaf ..
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Har det hänt nåt på denna fronten? Jag köper en minimoto direkt om jag kan köra inomhus hela vintern.
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Tyvärr så finns det ingen inomhusbana i Göteborgsområdet för Minimoto !
De som har varit i kontakt med de befintliga hallarna säger att de inte
vill ha in 2 taktshojar pga :
1. att de ryker för mycket (vilket de inte gör när man kör med 2% low smoke olja).
2: Att deras försäkringar inte gäller för 2-hjulingar (vet ej hur det ligger till med detta).
3: Att asfalten går sönder om man vurpar med en mc ( fotpinnarna är av plast då detta är ett krav för att köra på alla utomhusbanor).
Men det finns inomhusbanor som tillåter minimoto i : Malmö (Racehouse), Uppsala, Västberga (sthlm) dessa är de jag känner till och det finns säkert fler. Man kan ju ringa´till dessa ställen och fråga hur de har gjort med avgaser, försäkringar och annat som används som argument emot.

Mvh Leif, BBmoto
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
rejza mini

Vart de mkt rejzat på boråsbanan? Blir det till våren igen?! Sugen...

Tyvärr så finns det ingen inomhusbana i Göteborgsområdet för Minimoto !
De som har varit i kontakt med de befintliga hallarna säger att de inte
vill ha in 2 taktshojar pga :
1. att de ryker för mycket (vilket de inte gör när man kör med 2% low smoke olja).
2: Att deras försäkringar inte gäller för 2-hjulingar (vet ej hur det ligger till med detta).
3: Att asfalten går sönder om man vurpar med en mc ( fotpinnarna är av plast då detta är ett krav för att köra på alla utomhusbanor).
Men det finns inomhusbanor som tillåter minimoto i : Malmö (Racehouse), Uppsala, Västberga (sthlm) dessa är de jag känner till och det finns säkert fler. Man kan ju ringa´till dessa ställen och fråga hur de har gjort med avgaser, försäkringar och annat som används som argument emot.

Mvh Leif, BBmoto
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Vart de mkt rejzat på boråsbanan? Blir det till våren igen?! Sugen...

Självklart har vi kört på Boråsbanan hela säsongen och 1 RM tävling har arrangerats där i slutet av sept. Vi har även börjat att köra på Gocartbanan i Uddevalla (Glimminge) som är en superhäftig bana.
Förutom dessa banor så har vi även tävlat på Hällabanan i Västerås, Vallabanan i Katrineholm, Skogstorpsbanan i Kalmar samt på Tuvängen i Södertälje.
Till nästa år hoppas jag att det kommer fler till banorna som vill pröva känslan att köra på bana med någon kompis några meter framför och känna hornen växa ut flera decimeter av adrenalintillströmningen.
För att "pröva på" så behöver man hjälm (integral eller cross), ryggskydd, handskar samt heltäckande klädsel, tycker man sedan att detta är det roligaste man gjort så löser man medlemskap, går licenskurs och löser träningsavgiften och kör så det ryker !
Vill man sedan ut och tävla runt om i Sverige så är man välkommen då det är ett härligt gäng som håller på med detta och alla hjälps åt och har roligt. (Vissa tar tävlingarna lite allvarligare än andra).
Om någon vill ha mer info om detta med träningar och tävlingar, så maila mig.

Mvh Leif BBmoto
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Det har varit hur kul som helst att köra på Boråsbanan i år :tummenupp
Blev många körningar detta året, men det lär ju bli destu fler 2008 :)

Sedan skall man inte glömma alla klubbtävlingar som arrangerades där!
[YOUTUBE-ID]7Lfcd4_uV8M[/YOUTUBE-ID]

Är ett gött gäng som kör, så ni kommer inte ångra er om ni kommer dit.
 
Last edited:

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Det var en go film du hade där Niklas !

Jag får väl kontra med ett klipp från en av de sista träningarna på
Uddevallabanan där du inte har varit med och kört ännu !!

http://www.vimeo.com/365063

Mvh Leif BBmoto
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ojjjj, tungt trådlyft... Ingen som vet om det sker nån ordnad aktivitet med minimotokörningar runt Göteborg? Fast helst utomhus kanske?
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Ojjjj, tungt trådlyft... Ingen som vet om det sker nån ordnad aktivitet med minimotokörningar runt Göteborg? Fast helst utomhus kanske?

Utomhuskörningarna kommer väl igång så fort snön är borta i : Uddevalla, Borås och Lidköping och Skövde.

Mvh Leif
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Hur kommer man i kontakt med dessa körningar? Är det seriösa tävlingar eller finns det lite enklare event där man kan lattja lite?

Är man välkommen om man kommer dit med en hyfsat ombyggd pocketbike?
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Hur kommer man i kontakt med dessa körningar? Är det seriösa tävlingar eller finns det lite enklare event där man kan lattja lite?

Är man välkommen om man kommer dit med en hyfsat ombyggd pocketbike?

Det är ju regelbundna träningstider som varierar lite mellan banorna och man får kolla på resp. klubbs hemsida vilka tider som gäller men för oss som mestadels tränar i Borås så kör vi varannan söndag och ev. någon vardagskväll i veckan . Jag kan lägga upp mer info när jag vet mer om vilka tider som kommer att gälla för 2010.
Minimoto kör tillsammans med Fiddys och ev. pocketbikes med.
Tävlingar körs i en RMserie och mer info om detta finner du på : www.portal.minimoto.se

/Leif
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Det får du gärna göra :). Jag vet minst två personer i göteborgstrakten som är intresserade av att komma och köra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top