Minimoto, inomhus, Göteborg.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Ravetrancer skrev:
hur mycket är hyranpå?
Utgångs pris är på 200kr kvadraten hel år.
Men jag ska föreslå att vi hyr den i tre månader med ett helt annat pris. Finns det då intresse så kan man ju göra ett avtal med han.
Jag tror nämligen att han blir glad om vi kan ge honom någon rimlig summa i månaden då den står tom nu. Sen om han hittar en "riktig" hyresvärd så vi ta och kolla om det går att lösa något mer långvarigt avtal då.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Så som läget är nu så har vi lokalen bara vi kan betala den.

Även kortteldala MK är väldigt intresserade. Ska ut och prata lite med andra företag nu om spons på eftermiddagen.

Lokalen är på 3000m2 och hyran skulle vara 200kr per m2. Alldeles för dyrt så jag ska ner och förhandla med ägeren om en prövotid för se om intresset finns och en betydligt billigare hyra.

För att få in pengar av er som kör så ser upplägget ut följande.

Träningsavgift per gång 150:- Eller 500:- per månad. (ca 10 träningar i mån)
Möjligen ett startbidrag vid först träningstillfället på någon hundring.

Tänk då på att vi har tillgång till lokalen alla dagar i veckan!!!
Inte söndagar som racehouse utan mån till sön!!!

Ang när det blir av är när vi har fått in pengar till en månadshyra.
Tippar på att den kan vara runt 10000-20000kr Så bidrar någon med dessa pengar så kan vi köra redan i helgen :tungan

OBS alla priser är riktlinjer får se vad de andra som ska sponsra säger. Finns ju folk som är bättre på buddget än mig....
 
Last edited:

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Säg till när du behöver hjälp med att iorningställa lokalen, hjälper gärna till.

//Crall
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
crall_b skrev:
Säg till när du behöver hjälp med att iorningställa lokalen, hjälper gärna till.

//Crall
Var så lugn ni kommer att få hjälpa till :hihi

OM det blir av så behöves det hjälp med att lägga ut däck och ev sätta ihop dom. Och sätta upp höbalar mm

Så om någon kan ragga mjuka saker som höbalar eller skumgummi så vore det toppen!
 

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
Jag är klart intresserad av att köra inomhus
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
En liten uppdatering för er som är intresserade.

Har varit och kollat i lokalen och kommit fram till att det skulle gå att köra utan problem.
Krävs en del jobb både pappers, ringa runt och (håller på med detta nu) och kroppsligt arbete.Det krävs att ni som vill ha en hall kommer och lägger ut däck, klä pelare och ev fräsha upp lokalen mm.

Har gjort två olika dragningar av banan.
Bana 1 kan man göra med en gång. Dock blir stora ytor tomma.
bana 2 tar lite mer jobb och tid. Är plåt som är fästa på pelarana som utgör väggarna. Allts inte något jätte jobb att ta ner de två stora väggarna.

Lokalen vi kommer att köra i är på 3145,7kvm !!! sen har vi ett kontor på 22,kvm en lokal på 72,6kvm och tre mindre rum på ca 10kvm.

Fanns även en trappa upp till ett lite mindre rum på 10kvm som hade en glasvägg så man såg hela banan. Är i hörnet på lokal 206 ovanför 203


Ni som kan tänka er att hjälpa till kan pma mig ert namn, mail och tele.
Om det inte finns några som hjälper till så finns bara två altenativ.

1 det blir ingen bana.
2 höjda kostdnader så vi har råd att hyra in folk som hjälper till.
 

Bifogat

  • ban1.JPG
    ban1.JPG
    116.9 KB · Visningar: 118
  • ban2.JPG
    ban2.JPG
    128.1 KB · Visningar: 125
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag är intresserad! Kanske missade det men var ligger lokalen? :va
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Skriver väl upp mig på lilla listan, härligt att ha 1 km till banan med... :banana
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Carl och jag ansvarar för hyrningen av utomhus banan i Arendal. Det här låter riktigt intressant. Det här är vad de flesta av oss har velat ha, så jag gör ett utskick under veckan, som når över 100 goa minimoto förare :)

Så vi kan som minst iallefall bidra med att leda hit dom som redan inte har hittat hit.

Du får ett PM om mina uppgifter.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
* Finns det så att det går att ventilera ut avgaserna vid taket? (får självklart se till att göra ex. som race house för att minska avgaserna först och främst, men verkar inte räcka)
(kanske minsta problemet, som löses efterhand).

* Hur ser golvet ut? Kräver det att fotpinnarna får ej ha metall delar som tar i golver och kan riva upp färg eller dylikt vid kraftiga nedlägg eller vurpor? (krav vid Ale ring, pga asfalten). Bara så folk vet, så man kan förbereda lite innan man behöver lägga tid till att fixa banan :)
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Nike_gbg skrev:
* Finns det så att det går att ventilera ut avgaserna vid taket? (får självklart se till att göra ex. som race house för att minska avgaserna först och främst, men verkar inte räcka)
(kanske minsta problemet, som löses efterhand).

* Hur ser golvet ut? Kräver det att fotpinnarna får ej ha metall delar som tar i golver och kan riva upp färg eller dylikt vid kraftiga nedlägg eller vurpor? (krav vid Ale ring, pga asfalten). Bara så folk vet, så man kan förbereda lite innan man behöver lägga tid till att fixa banan :)

Avgaserna är inget problem, ser ut som om det finns en god ventilation, annars köra med tvärdrag eller liknade.

Golvet är av betong, ägaren är inte orlolig för ett par repor eller liknade. Om man slår upp golvet så är det bara att lägga i med ny betong och slipa till kanten lite. (kommer att behövas göras på vissa ställen innan vi kan köra.)

Dock tycker jag att man ska ha följande skydd påå motarderna, fotpinnar, hjulaxlar och handkåpor. Kan inte så mycket om mini biks så jag vet inte vad ni har för skydd.
 

Nike_gbg

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DM (2008)
Nja, minimoto:na väger ju ingenting, så de ställer inte till med så mycket om man tappar dom. Det enda vad jag kan tänka mig är när man vid nedläggen får minimoto +förarvikten som trycker ned fotpinnarna. Säger du att det inte är något problem, så är det lugnt :) .

(på bifogad bild så fanns skyddsgummit kvar, som nu har åkt bort efter att metall delen ytterst trillade av, efter skrapningar. Så man får räkna med att metallen kommer att skrapa en del i kurvorna där. Skall lösa det själv på något sätt innan jag kör igen)

Det är ju inte värre än att någon provkör banan i tidigt skede och så får man gå ut med åtgärder som kan behövas tills man drar igång officiellt...
 

Bifogat

  • Dsc01769.jpg
    Dsc01769.jpg
    99.2 KB · Visningar: 121
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
liljekvist skrev:
Dock tycker jag att man ska ha följande skydd påå motarderna, fotpinnar, hjulaxlar och handkåpor. Kan inte så mycket om mini biks så jag vet inte vad ni har för skydd.

AAhhh........ detta har jag missat. KOmmer man få köra motard där också :crash
 

blund

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
kungälv
Hoj
minimoto 14e kina och grc gp-02 Dm GP 1 06:a
strålande initiativ.
behöver du hjälp med något så hör av dig.
vi är åtminstonde 3 stycken från kungälv som hänger på.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Bra, nu har jag en lista med folk som kan tänkas hjälpa till med iordningställandet av lokalen.

Nu till den lite mer riktiga uppgiften.

Ni som är på och kan tänka er att betala 500:- mån för tre månaders körning till en början. OBS pengarna måste fås i klump 1500:- så inte någon hoppar av efter en månad.

Maila namn tele och pers uppgifter till christian.liljekvist@glocalnet.net Se till att fråga runt och lägg ut lite krokar i andra forum eller liknade.

och ni som har kört i torslanda i sommras, skicka gärna ut denna frågan till alla er som har kört.

Listan är inte bindande men nästan. Alltså inget -jag är på grym ide men ska kolla om jag får fram pengar! Utan jag vill se intresset för de som kan tänkas betala.

OBS även motard folk ska svara!!!

Om allt flyter kanske vi kan börja röja i lokalen i slutet av dec.

bebbe skrev:
AAhhh........ detta har jag missat. KOmmer man få köra motard där också :crash
Va fan i phoenix har ni en en grym motard bana!!!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top