Minimoto, inomhus, Göteborg.

1275gt

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Ort
gbg
Hoj
db7
låter kanon är super intresserad. har bådde fiddy å minimoto. jag och två polare här på forumet kommer säkert köra där en hel del :)
 

Triboman

...
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450 SM, CR250R, Polini
Jag kan ju i sammanhanget nämna att vi förhoppningsvis kommer att kunna ha ett fiddy-bana på Stora Holm (Hisingen) till våren. I samband med ombyggnation av stora crossbanan (vända varvet,ny start etc etc etc) anlägger vi även en separat 65/85cc-bana som vi också tänkte låta mer eller mindre vuxna människor brassa på. Finns det intresse går det säkert att göra en liten cup av det hela.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
crall_b skrev:
Om ni fixar en hall nära gbg så kommer vi!! vi är 5 st från Kungsbacka som kör minimoto. Priset borde väl ligga runt 100-200 kr. Behöver ni hjälp med något så är det bara att säga till!

//Crall
ni bor på fel sida stan :7peta

vet ej var den kommer att ligga men kommunen är hjälpsamma och letear efter en lokal, så vi får se på vart den hammnar men jag skulle tippa på 4mil norr om GBG läng R-45.
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
liljekvist skrev:
ni bor på fel sida stan :7peta

vet ej var den kommer att ligga men kommunen är hjälpsamma och letear efter en lokal, så vi får se på vart den hammnar men jag skulle tippa på 4mil norr om GBG läng R-45.


Jag tycker det är rätt sida :7peta

7 mil är ju bra mycket bättre än 25 mil (enkel väg race house) :)
håller tummarna att ni fixar det!
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
Hej !
Vi är 3-4 st. från Lindome som är intresserade av
att åka inomhus i vinter om möjlighet ges, känner även ytterligare 3-4 st. som är intresserade.

MVH Leif
 

Daniel B

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
RSV mille-00,DM GP1-06
Fassberg skrev:
Det lät ju minst sagt intressant Bebbe... hmm hur startar man en klubb/förening da?? *novis*
Jag hörde med Svemo hur man skulle gå till väga när man skulle fixa en klubb.
Så här skriver Björn Andersson på svenska minimoto förbundet(Svemo)

Naturligtvis så går det att starta en ny klubb, det är dock en hel del arbete och även lite kostnader inblandat.

För att ens börja fundera på detta så skall ni när ni kommer så långt som att söka inträde till Svemo så måste ni vara minst 25 medlemmar, ha en styrelse, stadgar och en verksamhetsplan. Allt detta är inte någon jätte affär, det finns ”normalstadgar” att utgå ifrån. Det är Riksidrottsförbundet som styr över all sådan här verksamhet och det är även RF som har slutligt bestämmande om ni kommer i slutändan kommer att få bli Svemo anslutna. För att inte avskräcka er för mycket, så tycker jag att du ringer eller mailar till Lena.Bleckman@svemo.se tel 011-231080. Av Lena kan du få mer detaljerad hjälp för eventuellt fortsatt klubbildande. Ett betydligt lättvindigare alternativ är att ni talar med en redan etablerad Svemo klubb i er region runt Gbg. Ett alternativ är tex Kortedala MK som redan har en Minimoto sektion. Kolla även på Svemos hemsida, i vänstra kanten hittar du ”Länkar”, klicka på den och gå vidare till ”Klubbar”. Sök under Västra distriktet, du kanske finner något där som kan passa.

Hör gärna av dig igen så jag får information om hur ni fortsätter i planeringen. Vi är mycket intresserade av att få med er i vår Minimoto verksamhet och få ett gott samarbete med er i fortsättningen oavsett hur ni löser ert ”klubb bekymmer”. Du kan nå mig på mail eller tel 070 790 56 47.



Med vänliga hälsningar

Björn Andersson

Minimoto Svemo
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
1275gt skrev:
hej hänt nått mer på lokal fronten elle?
Jobbar på det. Det är tung rott... men i nästa vecka borde jag kunna säga hur det blir. Är i Älvängen lokalen finns.

Hur många är det som är på att betala några hundralappar i månaden i X antal månder för att driva runt ett sådant här projekt?

När jag ska skriva kontrakt med lokalen så är det ju en månadshyra som ska in. Jag vill ju inte vara själv om en sån sak och stå där med en jävla hyra för en lokal som ingen åker eller betalar till.

Så hur många kommer att kunna betala ex400kr i månaden under vintern som test? Gissar på att hyran kommer ligga på runt 10000kr i månaden. Givet vis ska jag kolla med kommunen om bidrag och kanske något företag som vill sponsra.

Vi kommer i så fall att kunna köra vilka dagar vi vill och hur mycket vi vill.

Än så länge är jag och två polare på.
Alltså tot 3st någon mer?
 
Last edited:

0koll

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Balltorp
Hoj
690 smc-11 viiit
Ja är oxå på :banana ska skicka mail till killarna som ordnar körning på arendal de har ca 70 name
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Har pratat med ägeren till en lokal i Älvängen på 3000m2 och han tyckte detta lät som ett bra förslag.
Vi kan hyra lokalen men priset är för högt enligt mig. så en namlista med folk som kan tänkas vara med vore på sin plats. Jag får en ritning på lokalen i slutet av veckan. Lokalen var tom med ett stort betonggolv med några pelare som höll uppe taket.

Ingen som vet några företag som vill gå in och hjälpa till??? Vi behöver all hjälp vi kan få ekonomiskt.
 

Haaga

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SCSM
liljekvist skrev:
Ingen som vet några företag som vill gå in och hjälpa till??? Vi behöver all hjälp vi kan få ekonomiskt.

Har du kollat med KMK (Kortedala motorklubb), dom borde vara angelägna
om att få tag i en bana för motard/minimoto mm.

/Harry
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Hur många är det som är på att betala några hundralappar i månaden i X antal månder för att driva runt ett sådant här projekt?

Jag är på om den blir motardanpassad, har varken fiddy eller minmoto...
finns det kanske plats i container eller liknande att ställa hojen i? jag har nämligen ingen kärra. :tummenupp
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Adde-Gbg skrev:
Hur många är det som är på att betala några hundralappar i månaden i X antal månder för att driva runt ett sådant här projekt?

Jag är på om den blir motardanpassad, har varken fiddy eller minmoto...
finns det kanske plats i container eller liknande att ställa hojen i? jag har nämligen ingen kärra. :tummenupp
jag kör själv endast motard, men varför inte slå ihop oss och löra i olika pass bara. Nej det finns ingen container. och tror inte det är bra att ställa hojen i hallen...
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
liljekvist skrev:
jag kör själv endast motard, men varför inte slå ihop oss och löra i olika pass bara. Nej det finns ingen container. och tror inte det är bra att ställa hojen i hallen...

Det hade varit underbart om det öppnades en bana i göteborg. puss på dig! :pannkyss
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
liljekvist skrev:
Har pratat med ägeren till en lokal i Älvängen på 3000m2 och han tyckte detta lät som ett bra förslag.
Vi kan hyra lokalen men priset är för högt enligt mig. så en namlista med folk som kan tänkas vara med vore på sin plats. Jag får en ritning på lokalen i slutet av veckan. Lokalen var tom med ett stort betonggolv med några pelare som höll uppe taket.

Ingen som vet några företag som vill gå in och hjälpa till??? Vi behöver all hjälp vi kan få ekonomiskt.
hur mycket är hyranpå?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top