Joe Dalton
Kör så de' ryker
- Gick med
- 15 Jun 2007
- Hoj
- Moddad RD500LC-84 och RZV500 bygge på G. RGV250M -90, RD350F2 -86, RD250 -80, RD125 -78, TZ350 -80
Hej allihop,
Vilken kalas sida det här e’. Vad mycket inspiration och tankemöda som är nedlagd på varje byggprojekt som är med här. Tänkte att jag åxå kanske kunde bidra med något genom att visa min 500:a.
Jag har gått å funderat i flera år på att byta till 17” fälgar fram & bak på min RD för att kunna få tillgång till alla ”nya” goa gummin som tillverkas varje år. RD500:n har som original 16 fram & 18 bak för de som inte känner till det. Och det är eller har (alltid) varit ett ****** att få tag sjysta däck i de dimensionerna. Men nu är det slut på det!
För att ta det från början:
– Så hitta jag en komplett framgaffel i bra skick till en R1:a på Ebay för överkomligt pris
(tidigt hösten 2011) som jag bara inte kunde låta gå iväg. Så jag impuls köpte…
Det var en början på en lång dröm. Och sen kunde jag inte hejda mig eller backa när ”bollen väl var i rullning”. Det fortsatte med en Aprilia RS250 sving, fälgar och lite annat som köptes in ifrån världens alla hörn. Under mycket ”fnulande” & mekande i garaget trodde jag att cykeln skulle vara klar till slutet/början av april/maj i år 2012 men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Den blev klar i början på augusti. (Jag var nog en liten tids optimist, trots allt).
Saker händer alltid, särskilt när ”kompisen Mr Murphy” dyker upp och ställer allt på ända. Alla vet att gott om plats på en motorcykel är det ont om. Och flyttar man en komponent så är det som att” kasta en sten i vattnet” = det blir ringar på vattnet… dvs. flyttar man en, så kommer en ny sak i vägen & då måste den flyttas etc. etc.… jag tror ni förstår scenariot.
Men nu är allt klart med fram & bakvagn, däck mm. Det återstår bara i mitt tycke’ lite mindre kosmetiska åtgärder kvar som: att laga några små sprickor i toppkåpan, ny lack, annan instrumentering, några original klistermärken till sidokåporna och mini blinkers.
Men sånt får nog vänta till i vinter/våren för nu ska de sista fina höstdagarna nyttjas till fullo bakom styret ute på vägarna.
Vilken kalas sida det här e’. Vad mycket inspiration och tankemöda som är nedlagd på varje byggprojekt som är med här. Tänkte att jag åxå kanske kunde bidra med något genom att visa min 500:a.
Jag har gått å funderat i flera år på att byta till 17” fälgar fram & bak på min RD för att kunna få tillgång till alla ”nya” goa gummin som tillverkas varje år. RD500:n har som original 16 fram & 18 bak för de som inte känner till det. Och det är eller har (alltid) varit ett ****** att få tag sjysta däck i de dimensionerna. Men nu är det slut på det!
För att ta det från början:
– Så hitta jag en komplett framgaffel i bra skick till en R1:a på Ebay för överkomligt pris
(tidigt hösten 2011) som jag bara inte kunde låta gå iväg. Så jag impuls köpte…
Det var en början på en lång dröm. Och sen kunde jag inte hejda mig eller backa när ”bollen väl var i rullning”. Det fortsatte med en Aprilia RS250 sving, fälgar och lite annat som köptes in ifrån världens alla hörn. Under mycket ”fnulande” & mekande i garaget trodde jag att cykeln skulle vara klar till slutet/början av april/maj i år 2012 men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Den blev klar i början på augusti. (Jag var nog en liten tids optimist, trots allt).
Saker händer alltid, särskilt när ”kompisen Mr Murphy” dyker upp och ställer allt på ända. Alla vet att gott om plats på en motorcykel är det ont om. Och flyttar man en komponent så är det som att” kasta en sten i vattnet” = det blir ringar på vattnet… dvs. flyttar man en, så kommer en ny sak i vägen & då måste den flyttas etc. etc.… jag tror ni förstår scenariot.
Men nu är allt klart med fram & bakvagn, däck mm. Det återstår bara i mitt tycke’ lite mindre kosmetiska åtgärder kvar som: att laga några små sprickor i toppkåpan, ny lack, annan instrumentering, några original klistermärken till sidokåporna och mini blinkers.
Men sånt får nog vänta till i vinter/våren för nu ska de sista fina höstdagarna nyttjas till fullo bakom styret ute på vägarna.