MickeZX7R
Posör
Nu när jag kört lite längre sträcka med hojen - ca 20 mil, så vet jag bättre vad jag far fram på.
Till att börja med så gillar jag utseendet på den skarpt, och det har ju inte direkt med köregenskaperna att göra.
Inför min tripp till tjejen i Karlskrona så drevade jag om för att inte få så högt varvande på landsväg, och det blev då en kugg upp där fram.
Dock tycker jag den varvar högt ändå med OEM-dreven...vet inte om det är så, eller bara jag som upplever det så. 4000 v på 100 km/h. Mycket eller lagom eller lite?
Det är en ganska "snäll" hoj, som är lagom på flera sätt. Det blir inga oförutsedda ryck när man vrider på rullen, utan den morrar först dovt och sedan mer ylande. Troligen också pga den lilla ljuddämparen som ger lite väl skrikigt ljud för min smak.
Jag föredrar djupt/dovt bullrande.
Effekten är hyfsad, men inte skrämmande. Jag tycker faktiskt ZX7:an var mer "brutal" när man skruvade på i sådär 160. Den lyfte bra i gaffelbenen då och sköt på mer än den här Hondan, upplevde jag det som. Skillnaden borde dock vara tydligt tvärtom, med tanke på specarna. Hondan med 152 axelhästar och fulltankad 194 kg, jämfört med Kawans 118 bakhjulskusar och 227 kg fulltankad. Men kanske är det den råare kawamotorn som lurar en smula.
En negativ upptäckt - som är kopplad till min hoj snarare än modellen i sig - var att styret finvibrerade. Backspeglarna vibrerade så det var lite knepigt att se perfekt i dem, och efter 5 mil började tummar och pekfingrar domna bort. Vad är vanligaste orsaken till sånt? I låg fart, under 80-90 känner jag inte av det.
Sittställningen är betydligt bekvämare än ZX7:ans, även om jag är lite lång för Hondan (184 cm) och benen är ganska hårt vinklade. Hade gillat nedåt/bakåtflyttade fotpinnar för att sitta riktigt smäck på den.
Bensinförbrukningen verkade vara ca 5 liter/9,5 mil. You do the math : )
Sammelsurium då - jag gillar hojen bäst med lite offensivare körning på kortare sträckor, än landsvägstuffande i 120-130.
Tack för mig, over and out.
Till att börja med så gillar jag utseendet på den skarpt, och det har ju inte direkt med köregenskaperna att göra.
Inför min tripp till tjejen i Karlskrona så drevade jag om för att inte få så högt varvande på landsväg, och det blev då en kugg upp där fram.
Dock tycker jag den varvar högt ändå med OEM-dreven...vet inte om det är så, eller bara jag som upplever det så. 4000 v på 100 km/h. Mycket eller lagom eller lite?
Det är en ganska "snäll" hoj, som är lagom på flera sätt. Det blir inga oförutsedda ryck när man vrider på rullen, utan den morrar först dovt och sedan mer ylande. Troligen också pga den lilla ljuddämparen som ger lite väl skrikigt ljud för min smak.
Jag föredrar djupt/dovt bullrande.
Effekten är hyfsad, men inte skrämmande. Jag tycker faktiskt ZX7:an var mer "brutal" när man skruvade på i sådär 160. Den lyfte bra i gaffelbenen då och sköt på mer än den här Hondan, upplevde jag det som. Skillnaden borde dock vara tydligt tvärtom, med tanke på specarna. Hondan med 152 axelhästar och fulltankad 194 kg, jämfört med Kawans 118 bakhjulskusar och 227 kg fulltankad. Men kanske är det den råare kawamotorn som lurar en smula.
En negativ upptäckt - som är kopplad till min hoj snarare än modellen i sig - var att styret finvibrerade. Backspeglarna vibrerade så det var lite knepigt att se perfekt i dem, och efter 5 mil började tummar och pekfingrar domna bort. Vad är vanligaste orsaken till sånt? I låg fart, under 80-90 känner jag inte av det.
Sittställningen är betydligt bekvämare än ZX7:ans, även om jag är lite lång för Hondan (184 cm) och benen är ganska hårt vinklade. Hade gillat nedåt/bakåtflyttade fotpinnar för att sitta riktigt smäck på den.
Bensinförbrukningen verkade vara ca 5 liter/9,5 mil. You do the math : )
Sammelsurium då - jag gillar hojen bäst med lite offensivare körning på kortare sträckor, än landsvägstuffande i 120-130.
Tack för mig, over and out.