sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Ser bra ut. Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Härliga resultat. Vad landar kostnaderna för en sådan mappning ungefär?
Min upplevelse är att vibrationer skiljer från hoj till hoj, även på likadana modeller som servats och inte gått särskilt långt. Det tror jag inte man kan göra så mycket åt.En negativ upptäckt - som är kopplad till min hoj snarare än modellen i sig - var att styret finvibrerade. Backspeglarna vibrerade så det var lite knepigt att se perfekt i dem, och efter 5 mil började tummar och pekfingrar domna bort. Vad är vanligaste orsaken till sånt? I låg fart, under 80-90 känner jag inte av det.
När jag kollar med gearingcommander ser det ut som din hoj ska varva 4160rpm vid 100km/h, den skillnaden kan nog förklaras med optimistisk hastighetsmätare.Dock tycker jag den varvar högt ändå med OEM-dreven...vet inte om det är så, eller bara jag som upplever det så. 4000 v på 100 km/h. Mycket eller lagom eller lite?
Gaffelvinkel och annan geometri gör stor skillnad för hur hojen känns i kurvor.Vill härmed befodra min 929:a ett snäpp på karriärstegen efter att ha kört en del med GSXR:en idag.
929:an är så mycket råstarkare och snabbare inser jag nu. GSXR:en kräver mycket varv för att kännas alert, och reaktionen vid gaspådrag i vanlig småvägsfart/mellanvarv känns riktigt seg jämfört med Hondan, som vid samma varv lyfter framhjulet.
En sak till som blivit mer tydlig och förundrar mig en smula är att Hondan är så mycket mer lättsvängd, trots att det inte skiljer så mycket i vikt o övrig handling mellan hojarna.
GSXR:en kräver i princip konstant motstyrning även i mindre kurvor, där Hondan bara viker igenom utan någon direkt tryck mot styret.
Visst, det skiljer många hk på hjulen, men nu när jag kunnat jämföra lite mer blir jag ändå förundrad.
- Ja jag vet inte hur mycket gaffelvinkeln diffar mellan de här modellerna, men visst spelar det in. Däcktrycket är ok i båda hojarna dock.Gaffelvinkel och annan geometri gör stor skillnad för hur hojen känns i kurvor.
Däcktryck är något annat väldigt simpelt som gör en enorm skillnad i känsla i en hoj.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |