Min olycka

andra sidan.. oxå som ny!!

helt sjukt.. hjälmen e ju knappt repad!! visiret har jag oxå.. inte en repa i...

Bifogat

• hjälm3.jpg
    hjälm3.jpg
    77.9 KB · Visningar: 163
Höger stövel.. boven till min öppna fraktur på vaden.. där plastskenan som ska skydda mot att foten inte ska kunna böjas så mkt utåt har gått av.. o gått in igenom stövlen o skrurit upp hela vaden.. e ett hål där igenom o plastskenan saknas..

Bifogat

• copy-bild 009.jpg
    copy-bild 009.jpg
    62.2 KB · Visningar: 251
Vänster stövel.. här ser man att skenan fortfarande e hel.. vilket säkert ha hjälpt till så att skadan enbart blivit att fotleden gått av..

Bifogat

• copy-bild 007.jpg
    copy-bild 007.jpg
    66.8 KB · Visningar: 200
och till slut mitt sönderklippta skinnställ... men kul o se att alla dragkedjor hållt ihop. stället har gått sönder på ett ställe.. precis ovanför där de står arlen ness på vänsterlåret.. annars så har de funkat kanon.. :D

Bifogat

• sönderklipptställ.jpg
    sönderklipptställ.jpg
    60.2 KB · Visningar: 347
Din avatar ser ut som en pungkula i ett skruvstäd! :D
Själv bröt jag lårbenet och tre ben i foten i okt '98 när jag flög in i en tall och crossen kom efter och mosade benet. Ingen olycksfallsförsäkring hade jag heller. :kocko Tack och lov så bor man i Sverige där man blir ihopskruvad nästan gratis. Det där gåbordet känner jag igen. De tvingade mig ur sängen på tredje dan efter olyckan trots skapliga smärtor och dålig rörlighet. Första dagen var jag helt förlamad i högerbenet. Därefter kunde jag bara böja höger knä 45 grader. Fick stretcha upp fulla rörligheten hos sjukgymnast. Fick också sticka sprutor i mig själv dagligen. Vilken ångeststund det var. Man kunde dock gå till tandläkaren och borra hur mycket som helst när man tog all den där smärtstillande medicinen! :tummenupp Har tagit ut lårbensspiken ur benet. Jag kanske kan bygga nån cool fotpinne eller nåt av kirurgstålet. Krya på dig!

Bifogat

• XRAY.jpg
    XRAY.jpg
    53.2 KB · Visningar: 75
Last edited:
K-Man skrev:
Din avatar ser ut som en pungkula i ett skruvstäd! :D
Själv bröt jag lårbenet och tre ben i foten i okt '98 när jag flög in i en tall och crossen kom efter och mosade benet. Ingen olycksfallsförsäkring hade jag heller. :kocko Tack och lov så bor man i Sverige där man blir ihopskruvad nästan gratis. Det där gåbordet känner jag igen. De tvingade mig ur sängen på tredje dan efter olyckan trots skapliga smärtor och dålig rörlighet. Första dagen var jag helt förlamad i högerbenet. Därefter kunde jag bara böja höger knä 45 grader. Fick stretcha upp fulla rörligheten hos sjukgymnast. Fick också sticka sprutor i mig själv dagligen. Vilken ångeststund det var. Man kunde dock gå till tandläkaren och borra hur mycket som helst när man tog all den där smärtstillande medicinen! :tummenupp Har tagit ut lårbensspiken ur benet. Jag kanske kan bygga nån cool fotpinne eller nåt av kirurgstålet. Krya på dig!

Som tur e så e de ju inte pungkulan.. då vet i fan om jag hade levt längre.. aaaaajjjj :4skrika

Gåbordet funkar bra nu.. inte för att jag kan gå i de men jag klarar o stå lite längre nu.. o de gör inte så ont heller.. fast för mig tog de 100 dagar innan jag fick stå upp.. o mitt lårben e ju fortfarande inte läkt!!! :( gå nu oxå hos en sjukgymnast för o träna upp mig lite o framför allt få upp röligheten i foten o i tåna.. just nu har jag ca 20 graders rölighet i foten men inget i sidled.. o tyvärr få jag inte upp den i rätt läge.. så jag har en klack i min ortos så jag ska kunna stå rakt.. alla tå funkar bra utom stortån.. o i högerfoten funkar typ ingenting.. har ingen känsel på ovansidan o överkänslighet under foten.. :3freak

Hur lång tid tog de innan dom plockade ur spiken ur låret?? hade du ont av den länge?? för min spik känns ju ganska kraftigt.. annas så tycker jag din spik ser ut o vara väldigt kort.. min går ju hela vägen ner till knät.. fast frakturen ser ut o vara på typ samma ställe.. fast om jag förstått allt rätt så e min fraktur lite mer på längden..

De värsta e att jag få inget mer knark just nu.. o den smärtan som jag har i min högerfot o underbenet e fan inte o leka me.. dels känns de som att man håller på o skruvan in en massa skruv o så känns de som att man håller på o elda upp hela foten.. så sova e bara o glömma.. som tur e så e jag så slut efter träningen.. så då lyckas jag ofta sova nån timme på eftermiddagen..

ska krya på mig :tummenupp målet e att iaf hoppa på kryckor innan denna månad e slut.. hoppas hoppas.. :banana

Vet inte om du fått frågan, och jag vet inte om det framgått hurvida du kommer kunna åka MC igen eller inte, men om du kommer kunna /om du hade kunnat... Skulle du då göra det? Måste ärrat själen ganska hårt denna fruktasnvärda upplevelse. Önskar med hela mitt hjärta att du tillfrisknar på bästa sätt. :)

Efter två år tog jag ut spiken ur benet på egen begäran pga besvär. Den kändes, framförallt när man låg i sängen på den sidan. Det fanns inga hinder att låta den sitta kvar men om man mot alla odds skulle råka ut för en likadan smäll till fanns det risk att man skulle böja spiken och då skulle det bli rätt krångligt att får ur den ur benet.
Jag lider med dig för jag minns själv hur det var när jag skulle trappa ned på smärtstillande....

Kay skrev:
Vet inte om du fått frågan, och jag vet inte om det framgått hurvida du kommer kunna åka MC igen eller inte, men om du kommer kunna /om du hade kunnat... Skulle du då göra det? Måste ärrat själen ganska hårt denna fruktasnvärda upplevelse. Önskar med hela mitt hjärta att du tillfrisknar på bästa sätt. :)

Vi få se vad som händer.. just nu vet jag ingenting.. jag vill åka hoj igen.. de e de roligaste som finns!! men sen vet man ju aldrig hur de blir.. de jag e mest orolig över e hur de kommer kännas o sätta sig på en hoj igen.. de kanske inte alls funkar.. men som sagt.. jag vet inte alls hur bra jag kommer bli igen.. som de e nu så skulle jag ju inte ens få på mig ett par vanliga skor.. o köra i tofflor e väl iofs ganska skönt en varm sommardag.. men inget o rekomendera.. :tungan fast de e väl meningen att "bullen" ska försvinna.. annars blir till o specialbeställa ett par mc-stövlar.. :)

Tack så mkt!! :bow

K-Man skrev:
Efter två år tog jag ut spiken ur benet på egen begäran pga besvär. Den kändes, framförallt när man låg i sängen på den sidan. Det fanns inga hinder att låta den sitta kvar men om man mot alla odds skulle råka ut för en likadan smäll till fanns det risk att man skulle böja spiken och då skulle det bli rätt krångligt att får ur den ur benet.
Jag lider med dig för jag minns själv hur det var när jag skulle trappa ned på smärtstillande....
Två jävla år.. usch.. o jag som inte ens kan ligga på sida nu för att de gör för ont.. o de känns som de bara blir värre o värre.. få ta upp de me läkaren på återbesöket på fredag.. o fråga hur länge de e tänkt att den ska sitta..

Jo.. man e väl lite beroende av morfinet efter använt de i över fyra månader.. inte för att man känner något "sug" efter de.. men för att man få så jävla ont..

Maverick skrev:
Två jävla år.. usch.. o jag som inte ens kan ligga på sida nu för att de gör för ont.. o de känns som de bara blir värre o värre.. få ta upp de me läkaren på återbesöket på fredag.. o fråga hur länge de e tänkt att den ska sitta..

Jo.. man e väl lite beroende av morfinet efter använt de i över fyra månader.. inte för att man känner något "sug" efter de.. men för att man få så jävla ont..

Jag känner fortfarande av min höftled så här 16 månader efter olyckan (avslaget lårben) och har inte 100% återställd rörlighet heller och något klenare muskulatur (fast _det_ beror mest på att jag är lat med träningen). Så inte fan går det fort att läka ihop - jag minns fortfarande hur glad jag var när jag efter 6 månader faktiskt kunde gå nästan utan att halta.

Fan vad hemskt det ser ut Maverick. Riktigt illa, öppen fraktur osv. Vilken tur du hade att inget hände med ryggen eller skallen dock.

Kämpa på! Fördjävla hemskt sånna där olyckor, riktig djävla otur. Ingen förtjänar åka av vägen pga en sådan sak. Ta hand om maskinen alla ni där ute.

Mvh
/a

Kämpa på,,

Ja du,, ibland har man tur,ibland inte. Skönt att du slog i benen o inte huvet.
Ja åkte av för 6 mån sen o har wipplash,kotkomprissioner o nervskador,, Hmm inte bara kul,,Man e glad att man bor i sverige när sånthär händer!
Ja fick bara lite blåmärken,bröt ingenting!! Även om första diagnosen från ryggen va att den "va av" haha låter ju bra haha!!

Så krya på dig,ja har en ny hoj som står o väntar i garaget,värre o nyare än den förra, sen återstår o se om ja är kapabel o köra nästa år,, d får vi se!

Hoppas du slipper några värre men,,o köp din ett tv-spel om du inte har!

Mvh Henrik

HAYABUSAHENKE skrev:
Ja du,, ibland har man tur,ibland inte. Skönt att du slog i benen o inte huvet.
Ja åkte av för 6 mån sen o har wipplash,kotkomprissioner o nervskador,, Hmm inte bara kul,,Man e glad att man bor i sverige när sånthär händer!
Ja fick bara lite blåmärken,bröt ingenting!! Även om första diagnosen från ryggen va att den "va av" haha låter ju bra haha!!

Så krya på dig,ja har en ny hoj som står o väntar i garaget,värre o nyare än den förra, sen återstår o se om ja är kapabel o köra nästa år,, d får vi se!

Hoppas du slipper några värre men,,o köp din ett tv-spel om du inte har!

Mvh Henrik

Men kommer de tyvärr o blir.. i massor.. :( Precis hemkommen från återbesök.. jaa.. vart börjar man.. idag för första gången så började faktiskt läkaren o tala lite om framtiden.. vi började kolla på lårbenet.. vilket börjar se bra ut.. så han trodde väl att vi kunde dra ut spiken om ca 3-5 månader.. men jag få nu börja beslasta benet tills det gör ont.. vänster foten e sämre än väntat o trott.. där har alla leder i sjävla "bakfoten" försvunnit.. så där blir en "steloperation" som kroppen fixxar själv.. alltså alla ben runt lederna har/håller på o växa ihop.. o om kroppen inte själv fixxar det så gör läkaren det med spik.. :( skenbenet i högerbenet har faktiskt börjat växa ihop nu.. så där trodde han faktiskt att ställningen kunde försvinna nån gång i mars.. :) men sen e ju högerfoten totalt skrotad.. den fotleden kommer att spikas.. o någon rölighet kommer inte att finnas.. då typ alla nerver/senor e avslitna.. :( sen började vi snacka om sjukskrivningen.. o då sa han bara.. jo vi kan väl lugnt börja med det första halvåret.. men sen få du säga till din arbetsgivare att du inte kan forsätta med det du håller på med.. så nu vet i fan vad som händer.. känns så jävla pinsamnt.. har ju bara jobbat där sen maj.. o va fan ska man göra i framtiden?? allt känns så jävla ovisst.. hur jävla dålig e eg högerfoten.. kommer jag kunna gå på den alls??

så nu sitter man här hemma o e lite vilsen.. vet inte riktigt vad man ska tycka eller tänka.. :gnissla en sak som e säker e iaf att min signatur här under inte alls stämmer ikväll.. nu skall ölen öppnas för första gången på 5 månader!! :fyllisar

Maverick skrev:
en sak som e säker e iaf att min signatur här under inte alls stämmer ikväll.. nu skall ölen öppnas för första gången på 5 månader!! :fyllisar

Helt riktigt, Musse...

Ikväll glömmer vi alla bekymmer o fokuserar på pilsnern istället...

och även om det är värre med vänsterfoten än vad man trott så är den iallafall fortfarande kvar på kroppen..och viktigast av allt...du är ju kvar o det sak vi fira ikväll..:D :öl :fyllisar :fyllisar

Bättre sent än aldrig.....

Krya på dig.

Vet hur det är att ligga på sjukhus... man får ju cellskräck och blir psykiskt störd.
Man vill ju röra på sig och vara med kompisar, inte ligga och glo i taket.
Man får alltid nån typ av men vid skador, och jag hoppas att du har nära och kära som stöttar dig. Utan nån som bryr sig kan man sjunk djupt.

Än en gång krya på dig. bara du har viljan så kan du göra det mesta.

svar

Maverick skrev:
Sitter o läser om MrCrone (vila i fred) olycka o blir helt stel, vi körde omkull samma dag, 20/8.. skillnaden e att jag fortfrande lever..

Jag e lite osäker på hur min olycka gick till.. men troligen så fick jag ett sånt jälva styrvobbbel efter en väldigt kort o dålig wheelie, eller så exploderade bakdäcket då vissa sagt att jag fick vobbel på bakhjulet.. jag kunde iaf inte fixxa ut vobblet.. vilket gjorde att jag vobblade ut i ett dike o där jag flög av hojen.. jag vet inte vad jag slog i.. vissa säger träd o vissa säger en parkeringsskyllt (sån med dubbla pinna ner o en pinne snettbakåt) hojen gick iaf genom skyllten..

De enda jag kommer ihåg från hela den dagen var att jag slog i en vit reflexstolpe o att jag efter de gav gas (varför vet jag inte)..
Hela dagen efter kommer jag inte ens ihåg.. därför har jag hela tiden trott att olyckan inträffat på torsdagen den 21..

Mina skador som jag fick är.. vänster lårben av.. vänster fotled av.. dom två skadorna kommer bli helt bra igen.. sen krossade jag höger fotled.. med en öppen fraktur.. där det saknades lite delar.. därför skickades jag upp till Linköpings sjukhus.. dom dom är speciallister på plasikkirugi.. så där har dom byggt upp foten igen o tagit lite muskler från högerlår o för att fylla igen ställena där det saknades.. man har tagit hud från vänster lår för att sätta ihop den öppna frakturen.. så nu e hela höger underben o foten ihopskruvade med en massa ställningar.. efter att ha varit i Linköping i nästan två veckor fick jag nu komma hem till Jönköping igen.. vilket känns otroligt skönt..

Jag e på bättringsvägen iaf.. jag känner att jag mår ganska bra.. tyvärr har inte smärtlindringen funkat så bra sen jag kom tbx till jkpg.. så därför har jag haft ganska ont sista dygnet.. men de ska fixxas idag..

Det som jag e mest glad över.. e att jag inte fick en enda skråma på överkroppen.. hjälmen var knappt repig.. skinnstället har funkat riktigt bra.. även stövlarna tycker jag har funkat bra.. skadorna i fötterna tycker läkarna vara rätt skumma då det e skador som man får av flygplansolyckor?!?!

Hojen e ganska så skrotad.. lite tråkigt då man bara körde halvförsäkring.. men vi få se hur mkt skrot den e.. annars så byggs de nog ihop till en fighter i vinter.. vilket jag hade tänkt ändå att göra..

Vi få se hur länge jag kommer få ligga här på sjukhuset.. men de blir nog ett tag till.. då de tar 6-8 veckor till innan jag ens kan börja stödja på ben o fötter.. men från o med idag så börjar träningen med att jag själv ska kunna flytta mig till rullstol o tbx till sängen.. har redan börjat jobba med att böja på benen o sträcka ut dom.. problemet e bara att att högerben inte få sänkas något.. måste ligga i plant eller högt läge.. o att vänsterben helst ska ligga i högt läge..

Jag e väldigt glad över att vara i livet.. o att jag mår bra.. skönt att man har många goa vänner som kommer o besöker o störtar en.. o framför allt Carro som har varit vid min sida o tagit hand om mig nästan varje dag.. även upp i linköping..

Nu e de bara o hoppas på att allt läker ihop så jag slipper men i framtiden.. men tror tyvärr att jag kommer få svårt me vissa rörelser i högerfoten..

Mvh

Henrik

Edit: Lagt in lite nya bilder..
vet hur det känns,skönt o höra att du e kry igen snart iaf.Go fortsättning på dig o din familj.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman