Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
K-Man skrev:Din avatar ser ut som en pungkula i ett skruvstäd!![]()
Själv bröt jag lårbenet och tre ben i foten i okt '98 när jag flög in i en tall och crossen kom efter och mosade benet. Ingen olycksfallsförsäkring hade jag heller. :kocko Tack och lov så bor man i Sverige där man blir ihopskruvad nästan gratis. Det där gåbordet känner jag igen. De tvingade mig ur sängen på tredje dan efter olyckan trots skapliga smärtor och dålig rörlighet. Första dagen var jag helt förlamad i högerbenet. Därefter kunde jag bara böja höger knä 45 grader. Fick stretcha upp fulla rörligheten hos sjukgymnast. Fick också sticka sprutor i mig själv dagligen. Vilken ångeststund det var. Man kunde dock gå till tandläkaren och borra hur mycket som helst när man tog all den där smärtstillande medicinen!Har tagit ut lårbensspiken ur benet. Jag kanske kan bygga nån cool fotpinne eller nåt av kirurgstålet. Krya på dig!
Kay skrev:Vet inte om du fått frågan, och jag vet inte om det framgått hurvida du kommer kunna åka MC igen eller inte, men om du kommer kunna /om du hade kunnat... Skulle du då göra det? Måste ärrat själen ganska hårt denna fruktasnvärda upplevelse. Önskar med hela mitt hjärta att du tillfrisknar på bästa sätt.![]()
Två jävla år.. usch.. o jag som inte ens kan ligga på sida nu för att de gör för ont.. o de känns som de bara blir värre o värre.. få ta upp de me läkaren på återbesöket på fredag.. o fråga hur länge de e tänkt att den ska sitta..K-Man skrev:Efter två år tog jag ut spiken ur benet på egen begäran pga besvär. Den kändes, framförallt när man låg i sängen på den sidan. Det fanns inga hinder att låta den sitta kvar men om man mot alla odds skulle råka ut för en likadan smäll till fanns det risk att man skulle böja spiken och då skulle det bli rätt krångligt att får ur den ur benet.
Jag lider med dig för jag minns själv hur det var när jag skulle trappa ned på smärtstillande....
Maverick skrev:Två jävla år.. usch.. o jag som inte ens kan ligga på sida nu för att de gör för ont.. o de känns som de bara blir värre o värre.. få ta upp de me läkaren på återbesöket på fredag.. o fråga hur länge de e tänkt att den ska sitta..
Jo.. man e väl lite beroende av morfinet efter använt de i över fyra månader.. inte för att man känner något "sug" efter de.. men för att man få så jävla ont..
HAYABUSAHENKE skrev:Ja du,, ibland har man tur,ibland inte. Skönt att du slog i benen o inte huvet.
Ja åkte av för 6 mån sen o har wipplash,kotkomprissioner o nervskador,, Hmm inte bara kul,,Man e glad att man bor i sverige när sånthär händer!
Ja fick bara lite blåmärken,bröt ingenting!! Även om första diagnosen från ryggen va att den "va av" haha låter ju bra haha!!
Så krya på dig,ja har en ny hoj som står o väntar i garaget,värre o nyare än den förra, sen återstår o se om ja är kapabel o köra nästa år,, d får vi se!
Hoppas du slipper några värre men,,o köp din ett tv-spel om du inte har!
Mvh Henrik
Maverick skrev:en sak som e säker e iaf att min signatur här under inte alls stämmer ikväll.. nu skall ölen öppnas för första gången på 5 månader!!![]()
vet hur det känns,skönt o höra att du e kry igen snart iaf.Go fortsättning på dig o din familj.Maverick skrev:Sitter o läser om MrCrone (vila i fred) olycka o blir helt stel, vi körde omkull samma dag, 20/8.. skillnaden e att jag fortfrande lever..
Jag e lite osäker på hur min olycka gick till.. men troligen så fick jag ett sånt jälva styrvobbbel efter en väldigt kort o dålig wheelie, eller så exploderade bakdäcket då vissa sagt att jag fick vobbel på bakhjulet.. jag kunde iaf inte fixxa ut vobblet.. vilket gjorde att jag vobblade ut i ett dike o där jag flög av hojen.. jag vet inte vad jag slog i.. vissa säger träd o vissa säger en parkeringsskyllt (sån med dubbla pinna ner o en pinne snettbakåt) hojen gick iaf genom skyllten..
De enda jag kommer ihåg från hela den dagen var att jag slog i en vit reflexstolpe o att jag efter de gav gas (varför vet jag inte)..
Hela dagen efter kommer jag inte ens ihåg.. därför har jag hela tiden trott att olyckan inträffat på torsdagen den 21..
Mina skador som jag fick är.. vänster lårben av.. vänster fotled av.. dom två skadorna kommer bli helt bra igen.. sen krossade jag höger fotled.. med en öppen fraktur.. där det saknades lite delar.. därför skickades jag upp till Linköpings sjukhus.. dom dom är speciallister på plasikkirugi.. så där har dom byggt upp foten igen o tagit lite muskler från högerlår o för att fylla igen ställena där det saknades.. man har tagit hud från vänster lår för att sätta ihop den öppna frakturen.. så nu e hela höger underben o foten ihopskruvade med en massa ställningar.. efter att ha varit i Linköping i nästan två veckor fick jag nu komma hem till Jönköping igen.. vilket känns otroligt skönt..
Jag e på bättringsvägen iaf.. jag känner att jag mår ganska bra.. tyvärr har inte smärtlindringen funkat så bra sen jag kom tbx till jkpg.. så därför har jag haft ganska ont sista dygnet.. men de ska fixxas idag..
Det som jag e mest glad över.. e att jag inte fick en enda skråma på överkroppen.. hjälmen var knappt repig.. skinnstället har funkat riktigt bra.. även stövlarna tycker jag har funkat bra.. skadorna i fötterna tycker läkarna vara rätt skumma då det e skador som man får av flygplansolyckor?!?!
Hojen e ganska så skrotad.. lite tråkigt då man bara körde halvförsäkring.. men vi få se hur mkt skrot den e.. annars så byggs de nog ihop till en fighter i vinter.. vilket jag hade tänkt ändå att göra..
Vi få se hur länge jag kommer få ligga här på sjukhuset.. men de blir nog ett tag till.. då de tar 6-8 veckor till innan jag ens kan börja stödja på ben o fötter.. men från o med idag så börjar träningen med att jag själv ska kunna flytta mig till rullstol o tbx till sängen.. har redan börjat jobba med att böja på benen o sträcka ut dom.. problemet e bara att att högerben inte få sänkas något.. måste ligga i plant eller högt läge.. o att vänsterben helst ska ligga i högt läge..
Jag e väldigt glad över att vara i livet.. o att jag mår bra.. skönt att man har många goa vänner som kommer o besöker o störtar en.. o framför allt Carro som har varit vid min sida o tagit hand om mig nästan varje dag.. även upp i linköping..
Nu e de bara o hoppas på att allt läker ihop så jag slipper men i framtiden.. men tror tyvärr att jag kommer få svårt me vissa rörelser i högerfoten..
Mvh
Henrik
Edit: Lagt in lite nya bilder..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |