Min nya vinterleksak...

OLJEKYLD GSXR skrev:
Orkar den lägga feta sladdar då med 90 hk eller vad det är? Man lär ju iallafall ta sig fram överallt när snön kommer :)

Kompisen har precis sålt sin Pajero Pinin 1,8 med 115hk. Den var nästan omöjlig att sladda med!! Likaså XC70 D5 med nått jäkla chip i, det ska vara sisådär 190hk, men det är svårt där med.. Otäckt när det inte orkar mer och sladden försvinner vid fel tillfälle! XC70 är dessutom en Taxi, Automat.

Edit: ang förbrukning så drog hans pajero 1,15 i snitt enligt färddatorn. Tilläggas ska att han köpte en -00 A6 Avant Quattro 2,4 Aut. och den drar 1,25 i snitt. Och nu kommer det roliga! XC70 D5 Aut, drar 0,68!!!!! Diesel, javisst men fårstå skillnaden! Diesel rockar.
 
Last edited:
Rigge skrev:
Det är väl urkopplingsbar fyrhjuldrift, den har man väl bara om man ska ut å traila loss, sladda är det RWD som gäller sålänge man inte har nån vürsting Audi, Cosworth eller så antar jag?

en kompis har en 80tals subaru leone med rosthål stora som bordstalrikar och med den går det lägga breda 4wd-sladdar som fan. 120 hästar eller nå sånt där är inte så mycket men det funkar. Den tar sig i djupsnön också
 
Last edited:
juha01 skrev:
Kompisen har precis sålt sin Pajero Pinin 1,8 med 115hk. Den var nästan omöjlig att sladda med!! Likaså XC70 D5 med nått jäkla chip i, det ska vara sisådär 190hk, men det är svårt där med.. Otäckt när det inte orkar mer och sladden försvinner vid fel tillfälle! XC70 är dessutom en Taxi, Automat.

Det går utmärkt att lägga feta fyrhjulssladdar med vitaran. Därimot går det inte rycka kryckan med 4wd inkopplad, då vrider den sig bara ett per grader och släpar frammåt. Men så är det väl med alla 4wd, åtminstone dom jag har kört.


Zana skrev:
Den ska tydligen klara 45 graders vinkel också.. Nån som vet en 45 gradig backe i stockholm.. hehe....

Jag har ett vagt minne av att någon voltade med sin vitara i en för brant backe, minns inte om det var här på forumet eller om jag dagdrömde som vanligt.
Minns när jag körde första gången i brant backe, var säkert inte ens i närheten av 45 men det kändes ändå i magen! :banana
 
elvin2008 skrev:
Det går utmärkt att lägga feta fyrhjulssladdar med vitaran. Därimot går det inte rycka kryckan med 4wd inkopplad, då vrider den sig bara ett per grader och släpar frammåt. Men så är det väl med alla 4wd, åtminstone dom jag har kört.

Visst, det beror väl på underlag och däck.. Detta var på packad snö med Hakka2. Det bet i som satan iaf..
 
Ähh... Sladda med 4wd behöver man ju inte... =)

Kom på en annan anledning att jag valde den här bilen, den är kort som innihelvete! Kortare än en 206´a eller Polo... Och jag bor inne på Södermalm = 10000 bilar på 1000 platser...

Och volta i nån backe ska vi inte göra... hehe, man får ju checka först å ta det försiktigt.... Du lär ha drömt det iochförsig... :p
 
Zana skrev:
Ähh... Sladda med 4wd behöver man ju inte... =)

Klart man behöver... Qul med lite hästar och Quattro! :D

Jag har andra vinterleksaker också!

05RX1MTN_blk_1_7716.jpg
 
Biturbo skrev:
Klart man behöver... Qul med lite hästar och Quattro! :D

Jag har andra vinterleksaker också!


Jaha, och du bor i sumpan i sthlm eller?

Fan va fet scooter... Enda scootern jag kört var en hyrscooter i Idre. En sån där 50cc som går i 30 med strypt trottel... hehe...

Du längtar också efter snön va... hehe...
 
Zana skrev:
Jaha, och du bor i sumpan i sthlm eller?

Fan va fet scooter... Enda scootern jag kört var en hyrscooter i Idre. En sån där 50cc som går i 30 med strypt trottel... hehe...

Du längtar också efter snön va... hehe...

Jo.. Jag bor i Sumpan.. Men har även en gård i Vemdalen serru.. Jag hyr ut skotrar där och då även modellen du ser ovan.. R1:ans (gamla 150 hk) motor i den.. Sista jag testade gick den iaf minst 45 så den är lite snabbare än den du hyrde ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top