Min katt blev överkörd i dag....

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Shit....va ledsen jag är i dag :gråta .Hittade min katt överkörd när jag va på väg hem från jobbet.Sådan chock.......höll på att krocka oxå för att jag illbromsade med bilen.....och ut som en galning till min älskling.Han va hel och fin......men blod ran från hans mun......och han va kall och död.Satt bara på väggrenen och illlipade i 10 min.Sitter här och nu och funderar vad jag ska säga till mina barn som snart kommer hem :confused: .Usch va jobbigt det här är.....katten ligger på alltan i en låda med hans älsklings filt och leksakerna.Min andra katt ligger i fönstret och bara stirrar.......hon har luktat på sin döda vän....och jag ser att hon sörjer.Schit.......... :(
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Säg som det är, barn förstår mer än vad man tror.
Sen kan ni fixa en trevlig begravning.
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Ja, det är sånt som händer. Tror många vart med om det. Bit ihop och säg som det är!
Gör nått fint sen som mannen över mig sa!
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
usch vad tråkigt.... :( ....jag känner med dig, har själv också mist 2 katter på samma sätt. Hoppas barnen inte blir helt förkrossade....

Tröst-kram på dig!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En gång hade "jag" (familjen) 4 katter. 2 överkörda, 1 sprang bort, 1 gavs bort för att den sket diare på väggen o klöstes. Tror det var nått sånt.

I like pussy!
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Aj aj aj... Kan inte va kul å mista en misse... men det som jag skulle va mest sur för det är att inte veta vem som gjorde det :huvet

p.s. lider med barnen
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Trist på katten, lider med er.
Här hemma springer 4 katter som alla är lika unika, skulle garanterat sörja rätt hårt om ngn försvan.
Men till barnen ska du givetvis vara ärlig, sätt er ner, gråt och prata tillsammans med ungarna så behandlas det snabbare.
Alla saknar ett husdjur på ett eller annat sätt, så även barn.
Jag skulle inte för mitt liv kunna tänka mig att säga ngt annat än sanningen till grabben om ngn katt blivit påkörd.
Visa barnen att det är ok att vara ledsen och sakna ist.
//Tobbe
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Usch vet hur de känns. :(

Min Sessa va också hel och fin men de rann blod ur munnen på henne.

Känner med dig.

RQ
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag har pratat med mina älsklingar, om att våran katten är död.Så nu har vi gråtit lite och så har vi kollat på Findus som ligger i lådan med sina favorit saker, klappat han.Och så sjöng vi liten truddelutt "Blinka lilla stjärna" läst ur biblen......fråga inte va jag läste.Det va bara viktigt för lill killen på 9 år att jag gjorde det.Imorgon ska vi ha begravning.Jag tycker små killarna tog det fint....änsålänge.Va man fäster sig vid sina djur........det här är skit jobbigt.Tänk va arg jag har vat på Findus många gånger.....kissat i blomkrukorna, rivit ner saker, klättrat i struktur tapeten, tjuvat mat , klöst i skinnmöblerna , hämtade honnom på grannens hustak osv osv.....!Gud va vi kommer sakna denna katt..... :kär
Vila i frid våran katt FINDUS: :katt :angel
tobbeviking skrev:
Trist på katten, lider med er.
Här hemma springer 4 katter som alla är lika unika, skulle garanterat sörja rätt hårt om ngn försvan.
Men till barnen ska du givetvis vara ärlig, sätt er ner, gråt och prata tillsammans med ungarna så behandlas det snabbare.
Alla saknar ett husdjur på ett eller annat sätt, så även barn.
Jag skulle inte för mitt liv kunna tänka mig att säga ngt annat än sanningen till grabben om ngn katt blivit påkörd.
Visa barnen att det är ok att vara ledsen och sakna ist.
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
A-star skrev:
Jag har pratat med mina älsklingar, om att våran katten är död.Så nu har vi gråtit lite och så har vi kollat på Findus som ligger i lådan med sina favorit saker, klappat han.Och så sjöng vi liten truddelutt "Blinka lilla stjärna" läst ur biblen......fråga inte va jag läste.Det va bara viktigt för lill killen på 9 år att jag gjorde det.Imorgon ska vi ha begravning.Jag tycker små killarna tog det fint....änsålänge.Va man fäster sig vid sina djur........det här är skit jobbigt.Tänk va arg jag har vat på Findus många gånger.....kissat i blomkrukorna, rivit ner saker, klättrat i struktur tapeten, tjuvat mat , klöst i skinnmöblerna , hämtade honnom på grannens hustak osv osv.....!Gud va vi kommer sakna denna katt..... :kär
Vila i frid våran katt FINDUS: :katt :angel
Låter bra det, vi vuxna tror oftast att barn är bräckligare än vad dom är ( tur är väl det iofs ).
Men det låter som ni gett er familjemedlem en hedersam sista stund på jorden :tummenupp
Visst fäster man sig vid husdjuren, inget tvivel om det.
//Tobbe
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
A-star skrev:
Jag har pratat med mina älsklingar, om att våran katten är död.Så nu har vi gråtit lite och så har vi kollat på Findus som ligger i lådan med sina favorit saker, klappat han.Och så sjöng vi liten truddelutt "Blinka lilla stjärna" läst ur biblen......fråga inte va jag läste.Det va bara viktigt för lill killen på 9 år att jag gjorde det.Imorgon ska vi ha begravning.Jag tycker små killarna tog det fint....änsålänge.Va man fäster sig vid sina djur........det här är skit jobbigt.Tänk va arg jag har vat på Findus många gånger.....kissat i blomkrukorna, rivit ner saker, klättrat i struktur tapeten, tjuvat mat , klöst i skinnmöblerna , hämtade honnom på grannens hustak osv osv.....!Gud va vi kommer sakna denna katt..... :kär
Vila i frid våran katt FINDUS: :katt :angel


ååh så superfint skrivet!

:katt
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
:( Usch, nu mår jag inge vidare..! Vet inte vad jag skulle ta mig till om våra katter dog. Hoppas dina barn tar det bra, och du med tjejen! Tröstkram!
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Swedie skrev:
1 gavs bort för att den sket diare på väggen o klöstes.

Ni får ursäkta mej men jag kunde inte låta bli att asgarva när jag läste ovanstående :hihi lät som en söt kisse det där :lol

Trist att bli av med djur dock , hade själv en hund i 14 år :(
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Stackare! Skulle sakna vår kisse (och grannens som mer eller mindre bor här)nå enormt om de dog...

:pannkyss
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top