Min hund vart tillfälligt okontrollerbar vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.
Rocky skrev:
2445071 Det går alldeles utmärkt, en katt mer eller mindre rör inte mig i ryggen.

Nä allvarligt sluta nu, du gör ju så att vi andra med kamphundar åker med i skiten. Jag skulle aldrig kampa med min hund, inga draglekar alls. Tränar massor av sociala sammanhang. Ska även köra agility med honom bara för att bevisa att man kan ha en kamphund till så mycket mer än kampa.

Varför valde jag just Am Staff? jo för jag går/springer ofta ensam i skogen och vill känna mig trygg.

Så upp till seriös diskussion och inget skitsnack!!

Rocky skrev:
Incident numer två skedde två timmar efter då vi passerar ett gäng a-lagare på en parkbänk då min hund från att gå fot passerandes sliter sig ett par meter ( den sträckan som finns kvar av koppellängd) och hugger tag i ena fyllots jacka och sliter sönder den.Jag avbryter genast och går vidare.
Din hund attackerar en människa och sliter sönder hans jacka...och du går lugnt vidare? :va

Mindevärdeskomplex! Det är precis sådana som du som gör att vi på brukshundsklubben funderar på att försöka införa någon typ utav "körkort" på hundar. Med din psykiska profil så kanske du skulle kunna få ha en Yourkshireterrier :D

Fast det är ju klart, en hamster hade kanske inte varit fel det heller :rolleyes:

Och JA, jag har en Staff själv och har även varit uppvuxen med Schäfer och Rottweiler. Denna typen utav hundar kräver sin man, är man inte riktigt funtad själv så blir inte hundern det heller :fakta

Last edited:
bebbe skrev:
2445190 Med din psykiska profil så kanske du skulle kunna få ha en Yourkshireterrier :D

Fast det är ju klart, en hamster hade kanske inte varit fel det heller :rolleyes:

Vad har hamstrar gjort för ont här i världen för att förtjäna det?

*suck*
Det finns batteridrivna hundar på dom flesta leksaksaffärer. Köp en sån till att jaga katter och träna kamp med.

IronMike skrev:
2445031 Vad är en brukshund för en privatperson? ..gå på promenad? klappa på? vacker tass?

polisernas hundar är väl brukshundar.. men vad jag vet schäfrar. men vad är brukshundar annars? brukas till ? promenad, hajjar inte begreppet för en privatperson med kamphund, eller sambandet

Det du beskriver är en sällskapshund, en brukshund kräver oehört mycket träning. En hund behöver inte nödvändigtvis användas i tjänst för att vara en brukshund utan det finns massor av folk runt om i landet som tränar sina hundar flera timmar dagligen.

Schäfer är också en typisk brukshund som det lätt slår lite slint för om de inte får tillräckligt med stimulans. Fast de är inte lika populära i "fel" kretsar som kamphundar är.

supergirl skrev:
2445217 Det du beskriver är en sällskapshund, en brukshund kräver oehört mycket träning. En hund behöver inte nödvändigtvis användas i tjänst för att vara en brukshund utan det finns massor av folk runt om i landet som tränar sina hundar flera timmar dagligen.
Varför gör man det? :rolleyes:

..antingen ser jag en vovve som en kompis. Eller hund i tjänst, typ narkotika-polishund.

Visste ni för övrigt att polisens narkotika vovvar tränas med narkotika så att de blir beroende. Man injicerar div droger, och gör hunden beroende - varför trodde ni annars dom sniffar upp droger för :) jo för dom har ett begär...

lite insiderinfo såhär på fredagskvällen..

:tomten

Dags för en :corn
Ingen kamphunds tråd blir bra utan.

Har vi ropat på fixxer ännu?

Rocky skrev:
2444813 Min hund vart idag galen när jag rastade honom, vi var ute och gick vår dagliga promenad då vi mötte en mindre hund i femkilosklassen.
Den mötande hunden en tik, ryggade på flera meters håll vid ansynen av min jycke men när vi möts så rusar min hund mot hunden tills kopplet tog slut samtidigt bitandes frenetiskt i luften.
Det hände ingenting men han brukar inte göra så mot tikar.

Incident numer två skedde två timmar efter då vi passerar ett gäng a-lagare på en parkbänk då min hund från att gå fot passerandes sliter sig ett par meter ( den sträckan som finns kvar av koppellängd) och hugger tag i ena fyllots jacka och sliter sönder den.
Jag avbryter genast och går vidare.

Vad kan detta bero på ?
Det har aldrig hänt förut utan endast då jag tränat honom under kontrollerade former.

Avliva kräket.

Vaektra skrev:
2445171 Nä allvarligt sluta nu, du gör ju så att vi andra med kamphundar åker med i skiten. Jag skulle aldrig kampa med min hund, inga draglekar alls. Tränar massor av sociala sammanhang. Ska även köra agility med honom bara för att bevisa att man kan ha en kamphund till så mycket mer än kampa.

Varför valde jag just Am Staff? jo för jag går/springer ofta ensam i skogen och vill känna mig trygg.

Så upp till seriös diskussion och inget skitsnack!!

??? springer i skogen ? känna sig säker ? jag tror det blir skit kvar av din hund om ni skulle springa på en argsint älgko med kalvar,, träffar en sån spark rätt så kickar dom av en 30 cm björkjävel, JÄVLA SKIT RAS ÄR VAD DET ÄR .. HA HA JAG ÄR RAS HATARE HE HE HE

kamphund, kamphund....
jag har också en blodtörstig kamphund! här är hon!

Bifogat

• 14451-3.jpg
    14451-3.jpg
    31.3 KB · Visningar: 73
Mcbrud skrev:
2445569 kamphund, kamphund....
jag har också en blodtörstig kamphund! här är hon!
en sådan kommer till mig kl 4 i natt när jag ligger o sover. han kommer att leka med min hund i ca 30 minuter innan dom lugnar ner sig och somnar, för att starta vid 8 igen...

undebart att vara hundvakt åt någon som åker till jobbet 4 på morgonen :näsblod

Här är världens goaste hund! Han heter Tyson och har precis plaskat runt i bakaret i full färd med att jaga bubblor.

Hans favoritsysselsättningar är att busa med sina leksaker samt att kela, att åka i cykelkorgen så att öronen fladdrar är en annan sak som ligger högt på listan.

Han är förvisso lite feg, våran katt på 9 månader är jättefarlig i Tysons värld. Dessutom är han lite mörkrädd....

Vad ska man med en kamphund till när det finns så här underbara hundar????? Tyson krossar! :D

Bifogat

• Tyson i filt.JPG
    Tyson i filt.JPG
    45.3 KB · Visningar: 76
Var lite seriösa nu för fan, det här är allvarliga saker. Hände mig något liknande i veckan.

Hade promenerat till macken och köpt kexchoklad. När jag sedan promenerar hem stillsamt ätande på mitt godis så möter jag en barnfamilj med barnvagn och en stor hund i släptåg. Allt är lugnt ända tills vi kommer upp jämnsides, då börjar min kexchoklad hugga vilt mot barnvagnen och panik utbryter. Utrop såsom "Akta! Han har en vässad kexchoklad" och liknande överdrifter hörs. Men jag har full koll och hejdar snabbt min kexchoklad och promenerar vidare hemåt.

Tänk om de vetat att det var "två för en" pris.

Rocky skrev:
2444813 Min hund vart idag galen när jag rastade honom, vi var ute och gick vår dagliga promenad då vi mötte en mindre hund i femkilosklassen.
Den mötande hunden en tik, ryggade på flera meters håll vid ansynen av min jycke men när vi möts så rusar min hund mot hunden tills kopplet tog slut samtidigt bitandes frenetiskt i luften.
Det hände ingenting men han brukar inte göra så mot tikar.

Incident numer två skedde två timmar efter då vi passerar ett gäng a-lagare på en parkbänk då min hund från att gå fot passerandes sliter sig ett par meter ( den sträckan som finns kvar av koppellängd) och hugger tag i ena fyllots jacka och sliter sönder den.
Jag avbryter genast och går vidare.

Vad kan detta bero på ?
Det har aldrig hänt förut utan endast då jag tränat honom under kontrollerade former.
Eftersom du inte har pli på hunden nu, så kommer du aldrig få det heller... Skjut skiten, för helvete, och skaffa dig aldrig mer en hund :kulspruta

Om hunden helt plötsligt ändrar beteende så råder jag dej att gå till veterinären och kolla upp om den har ont någonstans. Beror ofta på det...

/Carin

Status
Ej öppen för fler svar.
Back