Min hund vart tillfälligt okontrollerbar vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.
Rocky skrev:
2444813 Min hund vart idag galen...Bla..bla...bla..
Det är inte första gången du startar en tråd om din "tuffa" hund...
Det räcker nu.... Vi vet att du har en farlig hund och att du e jÄtTebaLL nu...
Ett skämt är vad du är...

watson skrev:
2445703 Om hunden helt plötsligt ändrar beteende så råder jag dej att gå till veterinären och kolla upp om den har ont någonstans. Beror ofta på det...

/Carin

Du är en väldigt rar tös men Rockys hunds största problem är att hans husse är seriöst jävla hjärndöd. Därför har Rockys hund ganska begränsade möjligheter att uppnå en högre ålder eftersom någon kommer anmäla den en gång för mycket,

Rockys vovve är nu i en jävligt allvarlig ålder när han dessutom har tränats av ett kronpucko. Att träna skydd med NÅGON hund kräver stort kunnande och erfarenhet. Har man detta kunnande och erfarenhet så behöver man inte be om hjälp på ett forum för hojar....

Hund och husse är i det här fallet ett praktexempel på hela kamphundsproblematiken. Pga av såna hussar får du "såna" hundar.

Vaektra, dina skäl för att välja din ras är sorgliga.

Blanco skrev:
2445705 Det är inte första gången du startar en tråd om din "tuffa" hund...

Antagligen är han skitrolig....tycker han iaf. Men är det ett skämt så kommer dåren bli en framgångsrik författare. Så övertygande dum i huvudet kräver ändå någon typ av begåvning

Last edited:
Vaektra skrev:
många hundar gillar inte a-lagare och det är väl inte så konsigt, de beter sig konsigt och luktar annorlunda. Men börjar han ge sig på "vanliga" människor på gatan är det nog bara att ta bort honom, tyvärr.
Så attacker mot sådana lägre stående varelser som a-lagare accepterar du alltså, det kräver ingen åtgärd? Var drar du gränsen för vad din hund får attackera utan att du tar ansvar? Gamlingar, svarta, rullstolsbundna?

Matin skrev:
2445105
Nä, som vi säger här...Gyttorp!
En kartong bör räcka både till husse och hund.

Låt mig gisa, varanan person har sagt avliva?

Vår kamphund har också varigt jätte farlig idag! Han hoppade upp i min säng stälde sig över mig och... Slika mig i ansiktet tills jag vakna :hihi
ganska gulligt igentligen men inge kul sätt att vakna.. :D

Ben_Dover skrev:
2445696 Eftersom du inte har pli på hunden nu, så kommer du aldrig få det heller... Skjut skiten, för helvete, och skaffa dig aldrig mer en hund :kulspruta

hehe ... jo det är ju det bästa sättet att lösa problem...

ditt barn gör något brott.. skjut skiten!!!!

Ben_Dover skrev:
2445696 Eftersom du inte har pli på hunden nu, så kommer du aldrig få det heller... Skjut skiten, för helvete, och skaffa dig aldrig mer en hund :kulspruta
Årets mest iq befriade inläggahar här med korrats. :lol

prulle skrev:
2445760 Låt mig gisa, varanan person har sagt avliva?

Vår kamphund har också varigt jätte farlig idag! Han hoppade upp i min säng stälde sig över mig och... Slika mig i ansiktet tills jag vakna :hihi
ganska gulligt igentligen men inge kul sätt att vakna.. :D
Ja tänk, det är ju precis samma beteende som att utan anledning anfalla människor och göra utfall mot andra hundar. Precis exakt!

När jag ser folk med "kamphundar" så får jag direkt associationer till förorts-gangsters och whitetrash-tomtar och börjar tyst mumla citat från Taxi Driver för mig själv, "someday a real rain will come and wash all this scum off the streets".

Är synd att det inte finns någon kontroll på vem som köper en viss hundras! Vi har jäkligt mycket regler på vapen (pistoler, gevär och tom knivar) men ingenting angående hundar?

Värsta i detta är ju att den oskylldige blir den som är skylldig, speciellt i okunniga människors ögon. Nej, om det finns ett parti som kommer att förespråka "hundkörkort" kommer de ligga på plus hos mig i valet :tungan

Så som det är nu så får man hoppas på att den enda som råkar illa ut är pucko ägaren själv :dummer

Blanco skrev:
2445705 Det är inte första gången du startar en tråd om din "tuffa" hund...

Ja förlåt, jag skall inte starta mera trådar om min hund nu för din skull.

:rolleyes:

prulle skrev:
2445773 Årets mest iq befriade inläggahar här med korrats. :lol
Jaså, en till som tycker det är fränt att ha en störd hund och en ägare som inte har kontroll över hunden...
Förklara vad du menar, din dyslektiska lunar-fjortis

Ben_Dover skrev:
2445881Förklara vad du menar, din dyslektiska lunar-fjortis
:rofl :rofl :rofl

Avliva hundhelvetet innan han sliter av dig ansiktet när du ligger hemma på soffan o tittar på TV!

Ben_Dover skrev:
2445881 Jaså, en till som tycker det är fränt att ha en störd hund och en ägare som inte har kontroll över hunden...
Förklara vad du menar, din dyslektiska lunar-fjortis
:tummenupp :rofl :rofl :rofl

Rocky skrev:
2445071 Det går alldeles utmärkt, en katt mer eller mindre rör inte mig i ryggen.

Hade det varit min katt så hade jag personligen avlivat hunden och sedan gett dig en omgång med baseballträt bara för att du är så korkad. Inte gör det mig till en bättre människa men det skulle kännas bra skönt åtminstone:mad:

Vad är det för fel på dig när du bara går vidare efter att hunden hade bitit sönder fyllots jacka? Och vad är det för fel på dig när du inte inser att både du och hunder har uppenbara problem och måste göra nåt åt dem?
Eller är det bättre att vänta tills en unge kommer i vägen? Sådan husse, sådan hund.....

MackeNo1 skrev:
2445669 Här är världens goaste hund! Han heter Tyson och har precis plaskat runt i bakaret i full färd med att jaga bubblor.

Hans favoritsysselsättningar är att busa med sina leksaker samt att kela, att åka i cykelkorgen så att öronen fladdrar är en annan sak som ligger högt på listan.

Han är förvisso lite feg, våran katt på 9 månader är jättefarlig i Tysons värld. Dessutom är han lite mörkrädd....

Vad ska man med en kamphund till när det finns så här underbara hundar????? Tyson krossar! :D

Vad är det för ras?

Jag tror inte du skulle vilja att din hund bet en annan människa. Skaffa en munkorg, för jag tror inte att du har för avsikt att avliva hunden.

Eller en sån här: :)

crocuta_hyena_guard_02_sm.gif

Orca69 skrev:
2445673 Var lite seriösa nu för fan, det här är allvarliga saker. Hände mig något liknande i veckan.

Hade promenerat till macken och köpt kexchoklad. När jag sedan promenerar hem stillsamt ätande på mitt godis så möter jag en barnfamilj med barnvagn och en stor hund i släptåg. Allt är lugnt ända tills vi kommer upp jämnsides, då börjar min kexchoklad hugga vilt mot barnvagnen och panik utbryter. Utrop såsom "Akta! Han har en vässad kexchoklad" och liknande överdrifter hörs. Men jag har full koll och hejdar snabbt min kexchoklad och promenerar vidare hemåt.

Tänk om de vetat att det var "två för en" pris.

AAAAHAHHAHA :D fy fan ja kan inte andas

stoooffe skrev:
2446064 Avliva aset.

För det är verkligen hundens fel? Så "aset" är väl fel o säga?
Jag har fan brottats med en kelig pitbull som bet mig i stjärten.. medans jag har blivit attakerad (?) av en sån där liten jävla hund (2 colaburkar hög) som ser ut som en mini blodhund eller nått.. likt den i "men in black" som slutade med att ja fick ta stelkrampsspruta dagen efter..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...