Min hund vart tillfälligt okontrollerbar vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.
Mackan skrev:
2444986 fattar inte varför man vill ha en hund som har dessa anlag ? för det är väl så att dom är aggresivare eller ?

Kamphundar är oftast väldigt bra brukshundar faktiskt, tror en del av deras dåliga rykte uppstått för att fel personer tenderar att köpa dem. Jag tycker du ska sluta träna kamp med hunden helt om den beter sig på det här sättet. Nästa gång är det ett barn som agerar oväntat och som din hund ser som ett hot.

supergirl skrev:
2445009 Kamphundar är oftast väldigt bra brukshundar
Vad är en brukshund för en privatperson? ..gå på promenad? klappa på? vacker tass?

polisernas hundar är väl brukshundar.. men vad jag vet schäfrar. men vad är brukshundar annars? brukas till ? promenad, hajjar inte begreppet för en privatperson med kamphund, eller sambandet

supergirl skrev:
2445009 Kamphundar är oftast väldigt bra brukshundar faktiskt, tror en del av deras dåliga rykte uppstått för att fel personer tenderar att köpa dem. Jag tycker du ska sluta träna kamp med hunden helt om den beter sig på det här sättet. Nästa gång är det ett barn som agerar oväntat och som din hund ser som ett hot.

ja så är det med allt att " fel personer köper" det är ju synd,, men det är väl inte för inte att man hör titt som tätt om dessa hundar i pressen ? ( är det du på bilden förresten ? nice !)

Rocky skrev:
2444849 Ja polarn brukar alltid banka på dörren istället för att plinga för han gillar actionen som uppstår.

Jag har tränat en hel del med skyddsarm och skyddsdräkt, då endast i konfontations sammanhang.

Så försvara mig kan han, men det skall vara på kommando inte så här med blodiga a-lagare.
Hoppas innerligt att detta är ett flame.
Om inte,du anser dig kvalificerad att träna skydd med din hund men kan inte
reda ut er vardagslydnad/läsa din hund:va

IronMike skrev:
2445031 Vad är en brukshund för en privatperson? ..gå på promenad? klappa på? vacker tass?

polisernas hundar är väl brukshundar.. men vad jag vet schäfrar. men vad är brukshundar annars? brukas till ? promenad, hajjar inte begreppet för en privatperson med kamphund, eller sambandet
Brukshund är ett väldigt brett uttryck =spår,sök,lydnad,rapport,skydd,ipo mm mm.

Last edited:
Zmurfen skrev:
2445039 Hoppas innerligt att detta är ett flame.
Om inte,du anser dig kvalificerad att träna skydd med din hund men kan inte
reda ut er vardagslydnad/läsa din hund:va

Brukshund är ett väldigt brett uttryck =spår,sök,lydnad,rapport,skydd,ipo mm mm.

Jag har mina egna tankar kring agerandet men vill få lite input från andra............

KGK skrev:
2444977 var det din hund som tog ihjäl grannens katt?, du bör nog ha ordentlig koll på hunden, så det inte händer något tråkigare, inte lämna den till andra osv.

Japp det var min hund, min hund handhas endast av mig själv.

Last edited:
En hund som gör så där ska avlivas direkt. Spelar ingen roll om det är en sån där som passar i handväskan eller en 130 kilos kamphund. Hunden är farlig och kommer förr eller senare skada någon.

Sedan tror jag det vore smart att gå en handhavande kurs innan du köper nästa hund. Eller helt enkelt inte köpa nån ny hund?

Rocky skrev:
2445064 Jag har mina egna tankar kring agerandet men vill få lite input från andra............

säg säg säg! ;)

vet ju absolut inte hur din hund brukar vara.. men att kamphundar är aggresiva mot andra hundar e ju inget nytt (i naturen asså).... men mot människor.. det får jag ej ihop... iofs så var det ju en alagare å man vet ju hur dem låter och betér sig...

Förmodligen driver du med oss...

Rör du dig i kriminella kretsar eller är du rent av själv kriminell? Eller varför anser du dig behöva en hund som denna?

Nä, som vi säger här...Gyttorp!

Rocky skrev:
2445071 Det går alldeles utmärkt, en katt mer eller mindre rör inte mig i ryggen.

du e så ball alltså he he !
har du en sådan hund för att du är så osäker i dig själv eller :skrattaåt

Rocky skrev:
2445071 Det går alldeles utmärkt, en katt mer eller mindre rör inte mig i ryggen.

Åh, du försöker kvala in till "dummaste inlägget 2006" antar jag? Bara att gratulera då :tummenupp

Tycker du verkar vara en intelligent och ansvarsfull person som är fullt kapabel att kontrollera din kamphund. Kan absolut inte förstå att den typen av hundar får dålig rykte när dom har så bra ägare :confused:

Fyfan vilka jävla nötter det finns... man upphör aldrig att förvånas :lol

Rocky skrev:
Så om grannens katt klöser ut ögonen på på din hund så skulle du ju inte ens reagera utan bara inse att det blir till att skaffa en ny hund.

fireblade skrev:
2445164 Så om grannens katt klöser ut ögonen på på din hund så skulle du ju inte ens reagera utan bara inse att det blir till att skaffa en ny hund.

Det där biter inte på honom.
I hans värld är hans hund överlägen alla katter.

Vissa förstår inte bättre helt enkelt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...